Virajda kayma, yol tutuşu

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Her aracın bir limiti vardır ve binek araçlarda bu limitler birbirine az çok yakındır.Süspansiyon yapısı veya karoseri belirli bir binek araca yapılacak uygulamalar başarımı arttırır ancak Türkiye şartlarında bu başarımdan çok fazla söz edemeyiz.

Araçlar karakteristiğine bağlı ve aktarma grubunun etkisiyle önden veya arkadan kayabilir.Bu ve benzeri durumlarda aracın hakimiyetini sağlamak zorlaşır.Bozulan düzlemi eski haline getirmek ve aracı çizgisine çevirmek için ileri sürüş eğitimi almak ve bu eğitimde öğrenilenlerin reflektif olarak olağanlaşmak gerekir.Tabiki öneclikle sürücü aracını tanımalıdır ve tepkilerini bilmelidir.Aracınızın tepkilerini ölçmek için boş bir alanda, değişik zemin ve hava şartlarında araçlarınızı deneyin.Deneyin ki ilerde başınıza gelebilecek durumlarda aracınızın vereceği tepkiyi bilin.Bu size kontrol için fazladan zaman hazırlayacaktır.Dahada önemlisi aracınızın limitlerine yaklaştığında verdiği tepkileri farkedip daha erken müdehale etmenizi sağlayacaktır.
çok doğru her cümlesine katılıyorum ama ben her iki yöntemi de aracıma uyguladığım için yanı spor yay geniş taban ve büyük çaplı ince yanaklı lastik
sertleştirilmiş amortisör lü haliyle aracımı 2 sene kullanıp konforsuzluktan memnun olmayıp cıkardım orjinale döndüm sanki o calibra gitti başka bir calibra geldi araç şu an eskisi gibi güven vermiyor bana ben de bu güvensizlikle ancak sürüş tarzımı değiştirerek ve hız limitlerini düşürerek telafi ediyorum şundan eminim ki eski alışkanlıkla sürmeye devam edersem kesin kaza yapacağım her aracın bir denge noktası limitleri zorlandığında kayma eğilimi gösterdiği bir bölgesi tabii var ama bu dengeler bende asla eskisi gibi değil araç leylek gibi oldu özellikle arka derhal yoldan çıkma eğilimi gösteriyor bu da yol tutuş adına yapılan modifiyenin ne kadar gerekli olduğunu gösteriyor keşke konfor da bozulmasa da ama çaresi yok
 

yusufer55

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
273
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ben aracıma eibach 3 lük yay takmıştım virajlarda daha rahattım bunu yayları çıkartıp orjinal yayları takınca daha iyi anladım arabam da vectra c
 

TuRkiShPoWeR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2010
Mesajlar
786
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok doğru her cümlesine katılıyorum ama ben her iki yöntemi de aracıma uyguladığım için yanı spor yay geniş taban ve büyük çaplı ince yanaklı lastik
sertleştirilmiş amortisör lü haliyle aracımı 2 sene kullanıp konforsuzluktan memnun olmayıp cıkardım orjinale döndüm sanki o calibra gitti başka bir calibra geldi araç şu an eskisi gibi güven vermiyor bana ben de bu güvensizlikle ancak sürüş tarzımı değiştirerek ve hız limitlerini düşürerek telafi ediyorum şundan eminim ki eski alışkanlıkla sürmeye devam edersem kesin kaza yapacağım her aracın bir denge noktası limitleri zorlandığında kayma eğilimi gösterdiği bir bölgesi tabii var ama bu dengeler bende asla eskisi gibi değil araç leylek gibi oldu özellikle arka derhal yoldan çıkma eğilimi gösteriyor bu da yol tutuş adına yapılan modifiyenin ne kadar gerekli olduğunu gösteriyor keşke konfor da bozulmasa da ama çaresi yok

Tabiki Cengiz abi.Aracın dinamiklerini olumlu yönde arttırabiliriz.Mesela önceleri aşırı önden kayan bir araca %80 kilitli differansiyel+spor yay+spor amortisör+kule gergisi v.s. uygulandığında aracın burnu daha stabil olacak.Gelgelelim bu dengeyi sağlayabilmekte zor, zira çoğu yanlış modifiye uygulamalarında araçların sürüş dinamikleri bozulduğu için daha tehlikeli sonuçlar doğabiliyor.Yay kesmeyi örnek verebilirim mesela...
 
Üst