olay şu: üstten egzantrikli araçların külbütör kapagığnda çıkan havanladırma borusu (hani su motorcuya arabayı gösterirken sürekli cıkarıp ucundan üfleme varmı diye bakılan boru) oranın sağlam bi motorda hiç üflememesi lazım. aksine oradan emiş (vakum) yapması lazım aracın. tabiki oradan her buharın derecesine görede ustalar motor yüzdesi belirliyor kendilerince

motor eskidikce oradan buhar atması normal ancak oraya bakarak motor ölü denmesi için oradan bildiğiniz yağ dumanı hatta yağ atması lazım. hafif buhar atma varsa muhtemelen üst kapak revizyonu ile giderilebilir ancak baya baya yag dumanı veya yağ üflüyosada motor yapılabilir. ayrıca 1 numara büyük yağ kullanın veya 10w60 yağ kullanın oradan cıkan buharda baya bi azalık belkide hiç çıkmaz bi süre.
diğer yapılan işlem de motor yağ çubugu cekilerek bakılır. burdada aynı mantık gecekerlidir. hafif buhat atma yag sıcaklıgından dolayı olabilir veya motor hafiften eskimeye baslamıstır. ancak oradada şiddetli üfleme yağ dumanı başdıysa motor kartere kompresyon kacırıyodur denir ve motor yapılması gerekebilir.
motor üflesede motor ölü demek cok sacma 2006 yılında 1996 model asta f aracımada aynı sekilde alacak adamın ustası motor hasta yapılması lazım dedi adam vazgecti ve ben sadece normal bakımlarını yaptırarak o motora 50bin km daha bindim ve oyle sattım. ölü motor 50 bin gidiyosa varın siz düşünün. arada o arabamı hala goruyorum ben satarken 208bin deydi. yeni sahibini cevirip soracam bugun motor yaptırdınmı diye.