Vectramizi sattık :(

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ekspertiz raporlarına güvenmiyorum ama ne bilim mantıklı olabilir. Sıkıntı surda bizim orda 2 3 opel ustası var şimdi arabayı bakmak için götürenler ayni yere götürecek aynı şeyler söylenecek öyle bi durum da var

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Opel konusunda ne kadar bilgili olduğunu bilmediğin elin ustasına nasıl güveniyorsunuz? Motor istiyor diye iddia eden ustanın gözüne ekspertiz raporunu sok, ondan sonra ustanın yüz hatlarını gözle, hatta ustayla iddiaya gir ;)
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Opel konusunda ne kadar bilgili olduğunu bilmediğin elin ustasına nasıl güveniyorsunuz? Motor istiyor diye iddia eden ustanın gözüne ekspertiz raporunu sok, ondan sonra ustanın yüz hatlarını gözle, hatta ustayla iddiaya gir ;)
Elde belge olması iyi tabiki .
Şu açıdan güvenmiyorum arabayı boş boş bagirtiyorlar bilgisayarda ister %80 ister %90 çıkarırım o açıdan dedim.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Elde belge olması iyi tabiki .
Şu açıdan güvenmiyorum arabayı boş boş bagirtiyorlar bilgisayarda ister %80 ister %90 çıkarırım o açıdan dedim.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

* Bir araba maksimum performansını hangi devirde gösterir? Rölantide mi yoksa yüksek devirde mi?
* İstediğin sonucu çıkarırsan öncelikle kimi kandırmış olursun?
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
* Bir araba maksimum performansını hangi devirde gösterir? Rölantide mi yoksa yüksek devirde mi?
* İstediğin sonucu çıkarırsan öncelikle kimi kandırmış olursun?
Abi sen beni anlamadin experlerde her şey oluyor onu demek istiyorum
silindirin üstünde araç beygiri mi ölçülür ama piyasa bunu istiyorsa yaparız demek istiyorum.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ben herhangi bir eşyamın testini/kontrolünü öncelikle kendim için yaptırırım, bu sayede elimdeki malın son durumunu öğrenmiş olurum. Bir araç satacağım zaman alıcı adaylarına aracı istediğin yere gösterebilirsin derim, alacağım zaman da yetkili veya özel servise gösteririm. Alım satım işlerinde helalleşilmeli, alanın da satanın da içi rahat etmeli.
 

0111002002

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
238
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Araç exper raporlarındaki motor gücü ölçümü yaptırmak o motorun ömründen %10 çalmaktır.
%94 çıkan motor raporundan sonra motor yaptıranı çok iyi tanırım
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
olay şu: üstten egzantrikli araçların külbütör kapagığnda çıkan havanladırma borusu (hani su motorcuya arabayı gösterirken sürekli cıkarıp ucundan üfleme varmı diye bakılan boru) oranın sağlam bi motorda hiç üflememesi lazım. aksine oradan emiş (vakum) yapması lazım aracın. tabiki oradan her buharın derecesine görede ustalar motor yüzdesi belirliyor kendilerince :) motor eskidikce oradan buhar atması normal ancak oraya bakarak motor ölü denmesi için oradan bildiğiniz yağ dumanı hatta yağ atması lazım. hafif buhar atma varsa muhtemelen üst kapak revizyonu ile giderilebilir ancak baya baya yag dumanı veya yağ üflüyosada motor yapılabilir. ayrıca 1 numara büyük yağ kullanın veya 10w60 yağ kullanın oradan cıkan buharda baya bi azalık belkide hiç çıkmaz bi süre.
diğer yapılan işlem de motor yağ çubugu cekilerek bakılır. burdada aynı mantık gecekerlidir. hafif buhat atma yag sıcaklıgından dolayı olabilir veya motor hafiften eskimeye baslamıstır. ancak oradada şiddetli üfleme yağ dumanı başdıysa motor kartere kompresyon kacırıyodur denir ve motor yapılması gerekebilir.
motor üflesede motor ölü demek cok sacma 2006 yılında 1996 model asta f aracımada aynı sekilde alacak adamın ustası motor hasta yapılması lazım dedi adam vazgecti ve ben sadece normal bakımlarını yaptırarak o motora 50bin km daha bindim ve oyle sattım. ölü motor 50 bin gidiyosa varın siz düşünün. arada o arabamı hala goruyorum ben satarken 208bin deydi. yeni sahibini cevirip soracam bugun motor yaptırdınmı diye.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Araç exper raporlarındaki motor gücü ölçümü yaptırmak o motorun ömründen %10 çalmaktır.
%94 çıkan motor raporundan sonra motor yaptıranı çok iyi tanırım
Haklisiniz yazık günah aracı zorluyorlar

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
olay şu: üstten egzantrikli araçların külbütör kapagığnda çıkan havanladırma borusu (hani su motorcuya arabayı gösterirken sürekli cıkarıp ucundan üfleme varmı diye bakılan boru) oranın sağlam bi motorda hiç üflememesi lazım. aksine oradan emiş (vakum) yapması lazım aracın. tabiki oradan her buharın derecesine görede ustalar motor yüzdesi belirliyor kendilerince :) motor eskidikce oradan buhar atması normal ancak oraya bakarak motor ölü denmesi için oradan bildiğiniz yağ dumanı hatta yağ atması lazım. hafif buhar atma varsa muhtemelen üst kapak revizyonu ile giderilebilir ancak baya baya yag dumanı veya yağ üflüyosada motor yapılabilir. ayrıca 1 numara büyük yağ kullanın veya 10w60 yağ kullanın oradan cıkan buharda baya bi azalık belkide hiç çıkmaz bi süre.
diğer yapılan işlem de motor yağ çubugu cekilerek bakılır. burdada aynı mantık gecekerlidir. hafif buhat atma yag sıcaklıgından dolayı olabilir veya motor hafiften eskimeye baslamıstır. ancak oradada şiddetli üfleme yağ dumanı başdıysa motor kartere kompresyon kacırıyodur denir ve motor yapılması gerekebilir.
motor üflesede motor ölü demek cok sacma 2006 yılında 1996 model asta f aracımada aynı sekilde alacak adamın ustası motor hasta yapılması lazım dedi adam vazgecti ve ben sadece normal bakımlarını yaptırarak o motora 50bin km daha bindim ve oyle sattım. ölü motor 50 bin gidiyosa varın siz düşünün. arada o arabamı hala goruyorum ben satarken 208bin deydi. yeni sahibini cevirip soracam bugun motor yaptırdınmı diye.
Hocam yağ çubuğunu çekince şiddetli üfleme beyaz duman falan yok normal bit üfleme var ama üst kapak daha önce bir kaç kere taşlandı belki tekrar taslanacak durumda değil çünkü en son taslamaci öyle söylemişti o sorunumuzu çözebilir mi değişirse bilmiyorum ki.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst