Vectra'mın derdi devasız mı?

3-4 kere yi zaten arda arda degil 1000 er km ara ile yapicak ama 257 bin km artik bunun icin cok gec. Bundan sonra yararli kurumlarda atilacagindan carbon clean yaradan cok zarar getirebilir...

Fakat araci 100 bin den az dusuk olsaydi. 1000 er km ara ile yapilan karbon clean hayatini kurtarirdi. tek yol ust kapak acmak bence tabii. usta arkadaslar yorum yapsa daha iyi olucak...
O halde başlığa ''ustalar'' gibisinden bişey eklede benim gibi kendini bilmeyenler yardımcı olmaya çalışmasınlar.
 
Son düzenleme:
O halde başlığa ''ustalar'' gibisinden bişey eklede benim gibi kendini bilmeyenler yardımcı olmaya çalışmasınlar.

ne oldu ki simdi, size bir sey diyen olmadi... mesajimda sizin ile ilgili tek bir agir sozcuk yok, kusura bakmayin ama komple yanlis anlamissiniz...

ne demisim "bence tabii, usta arkadaslar yorum yapsa daha iyi olucak." burda laf size degil arkadasim kusura bakma yanlislik icin,,,

Ustalar yorum yapsin derken forum ustalarindan bahsettim...
 
Son düzenleme:
Aynı problem benim eski arabamda vardı,arabam karbratörlü ve LPG li idi.Tamircime gittim tüpten kaynaklandığını söyledi.LPG'gi taktırdığım kişiye gittim gaz filtresi değiştirdi kontrol etti tamam dedi ama yine başladı.Bu kez LPG'yi takan kişi tamirciye gidip karburatörü temizletip ayar yaptırmam gerektiğini söyledi.Tamircime gittim karburatörde problem olmadığını söyledi ve başka bir gaz ayarı yapan bir kişiyi önerdi ona gittim tüpün beyni değişecek dedi,ona inanmadım zaten :) .En sonunda gaz ayarı yaptırdığım hakiki bir ustam vardı ona gösterdim hatta göstermeden durumu anlattım ve arabayı çalıştırdım adam kaportayı bile açmadan sorunun ateşlemeden olduğunu söyledi.Distürübütörü komple söktü güzel bir temizlik yaptı yerine geri taktı ve araba bir daha bir kez bile teklemedi.
Yani ben bu konuda usta biri değilim ama senin arabanın sorunuda ateşlemeden olabilir diye düşünüyorum.
Bence sen işinin ehli bir usta bul ona göster onun dediğini yap.
 
Bir tecrübe

Kardeşimin Honda Jazz' ında da tekleme problemi var 2 ay önce bobinler söküldü oksitlenme yapılmış temizlenip takıldı. 2 ay sorunsuz çalıştı. Geçenlerde yine teklemeye başlayınca birkaç Honda ustasına götürdük ikisi bobinler değişecek dediler. Bu arada araç silindir başına 2 bujili ve her bujinin ayrı bobini var orjinal bobin takımının maliyeti yaklaşık 1.500,00 TL:confused:. Neyse araç yetkili serviste bilgisayara bağlanıp bakıldı. 2 ve 3 nolu bobinlerden hata uyarısı veriyordu.

Servisteki usta ''LPG bağlantını bobin kablosundan yapmışlar hatayı bundan da verebilir ustasına götür bağlantının sağlıklı olup olmadığını kontrol ettir. Çözülmezse bobinlere bakalım'' dedi.

LPG servisine götürdüm bobine yapılan paralel bağlantı iptal edilip beyinden çıkan bir kabloya bağlandı yanlış hatırlamıyorsam motor devir sensörü vb. ile ilgili bir kablo. Şimdilik bir sıkıntı yok.

Sözün özü problemin tam olarak nereden kaynaklandığını tespit ettirmeden deneme yanılma yoluyla motora müdahale ettirme, ayrıca senin bağlantında bobinden paralel alarak yapıldıysa bir kontrol ettirmekte fayda var.
 
Son düzenleme:
Bu aralar foruma giremedim.
Aracın derdi 10 gün önce çözüldü ama biraz çalışsında emin olarak cevap yazayım diye bekledim.
G.Osmanpaşa'daki bir tanıdık, bir yere gönderdi.Oda İkitelli'deki bir elekronik ve beyin merkezini önerdi.Oraya gittim. Araç akşama kadar kaldı.Şöyle söylediler:
''Elektronik bölümümüzde beyin ve bobin arasındaki bütün kabloların giriş ve çıkış değerlerini kontrol ettik.Hepsi normaldi.Beyni inceledik.Büyük arıza yoktu ancak bobini yöneten iki yerin sinyal farklılığı vardı.Bunların herbiri iki silindirin ateşlemesinden sorumludur.Oranın sürücüsünü değiştirdik.Yine tekleme vardı.Bagajdaki aracın orjinal fabrika bobinini-15 yıllık- taktık.Tekleme kayboldu''
Madem bozukluk ordaymış yeni bobin niye bozulmuş dedim.''bobin trafo gibidir.elektronik olarak yönetilen sargıdan ibarettir.Ona gelen hatalı veya dengesiz sinyaller bozar'' diye cevap verildi.
Şu anda aracı problemsiz kullanıyorum.Yine arıza verir mi bilmiyorum.Sorun
olursa aynı yere götüreceğim.
Böylece,
1-Araç fabrika bobinine tekrar kavuştu.Olan aradaki bobinlere ve parama oldu.
2-Yetkili servis her derde deva değil.Oda baş edemediğini uzmanına gönderiyor.
3-Aracımdan yine de memnunum.Orada 1-2 yıllık beyin arızalı araçlar gördüm.
Bu onarım için 200 TL ödedim.
Okuyan ve yorum yapan herkese teşekkür edrim.Forumları ve siteyi izlemeye devam edeceğim.
 
LPG olsa ne fark edicek ki, hic LPG yapilmayan ama bu arizadan kapak acan araclarin sayisi LPG lilerden fazla. Benim astra h aracimda LPG yoktur, 60 bin km de iken 6 ayda 3 adet bobin gitti (2 si garantiden). En son kurum temizligi yapildi (kapak acilmadi) karbon temizligi vs vs ile atlattik. 150 bin km yi gectim. Aracima da LPG hic takilmadi bu arada.:cool:

EGR iptal, krank havalandirma iptal, 20 bin km de bir carbon clean yapiyorum.

Dip not : LPG kurumsuz bir yakittir unutmadan yazayim :rakir:

Konuyu da saptırmak istemiyorum ama çok enteresan;paylaşmak istiyorum.Sizin problemin aynısını(60 binde kurumlanma meydana gelmesi ve 3 adet bobinin yanması,2'sini garantiden değişmesi,aracın yaklaşık 200 binde olması,cc yapılması)opelx sitesindeki sükrü52 isimli Astra H araca sahip bir arkadaş da yaşamış.Ama o Ordu'da ikamet ediyor.
 
Konuyu da saptırmak istemiyorum ama çok enteresan;paylaşmak istiyorum.Sizin problemin aynısını(60 binde kurumlanma meydana gelmesi ve 3 adet bobinin yanması,2'sini garantiden değişmesi,aracın yaklaşık 200 binde olması,cc yapılması)opelx sitesindeki sükrü52 isimli Astra H araca sahip bir arkadaş da yaşamış.Ama o Ordu'da ikamet ediyor.

aklin yolu bir... unutmayin 60 binde kapak actiran usta usta degildir...
 
aklin yolu bir... unutmayin 60 binde kapak actiran usta usta degildir...

90 binde iken aracımda ara sıra tekleme oluyordu,usta kurum var,kurum temizliği yapılacak dedi.92 binde ve LPGli aracın kurum bağlamaması gerektiğini söyledim,başka çözümü yok dedi.EGR'den olamaz mı dedim,kabul etmedi.Tamam dedim perşembe bırakıyorum arbayı.Anlaştık ama gitmedim ve EGR'nin fişini çekerek çözümü buldum.102 bin kmdeyim ve tekleme yok.
 
90 binde iken aracımda ara sıra tekleme oluyordu,usta kurum var,kurum temizliği yapılacak dedi.92 binde ve LPGli aracın kurum bağlamaması gerektiğini söyledim,başka çözümü yok dedi.EGR'den olamaz mı dedim,kabul etmedi.Tamam dedim perşembe bırakıyorum arbayı.Anlaştık ama gitmedim ve EGR'nin fişini çekerek çözümü buldum.102 bin kmdeyim ve tekleme yok.

benim araçta da motor arız ışığı yanmaya başladı.Baktırdım bilgisayarda, EGR sensör arızası verdi, artık sadece sensörmü yoksa EGR'de de bir hata varmı bilmiyorum.....Bana acaba EGR nin fişinin nerde olduğunu tam olarak anlatma şansın varmı? ya da resim falanda olur. şimdiden teşekkürler...(araç rampa da kalkış yaparken zorlanıyor.)
 
90 binde iken aracımda ara sıra tekleme oluyordu,usta kurum var,kurum temizliği yapılacak dedi.92 binde ve LPGli aracın kurum bağlamaması gerektiğini söyledim,başka çözümü yok dedi.EGR'den olamaz mı dedim,kabul etmedi.Tamam dedim perşembe bırakıyorum arbayı.Anlaştık ama gitmedim ve EGR'nin fişini çekerek çözümü buldum.102 bin kmdeyim ve tekleme yok.

60 - 90 - 120 bin kmler yeni nesil araclar icin kapak acmada cok erken degerler. Ustalar 3-5 kurus kazanmak icin musteriyi bu sekilde magdur ediyor. Olayin cozumu basit... EGR fisini istemissiniz resim ekledim EGR kirmizi halka icinde.
 

Ekli dosyalar

  • 1279828431_106448877_1----OPEL-ASTRA-MERIVA-ZAFIRA-16-Z16XEP-1279828431.webp
    1279828431_106448877_1----OPEL-ASTRA-MERIVA-ZAFIRA-16-Z16XEP-1279828431.webp
    44 KB · Görüntüleme: 18
Geri
Üst