Vectra CDX B2 Motor Problemi

Ümit Özyürek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Öncelikle iyi günler arkadaşlar. Yaşadığım bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.

Araç Opel Vectra CDX, B2, 2000 model, 2000cc, otomatik vites, LPG sistemi mevcut.

Sorunları sıralıyorum.

1- Araç 4500 devirden sonra devir kesiciye giriyor, devir sensörü değiştirilmiş ancak bir düzelme olmamış. LPGde de, benzinde de bu sorun devam ediyor.

2- LPG modunda iken performansı berbat, rölanti devri çok düşük hatta stop etme noktasında. Dipgaz yapıldığında hafif bi atak sonrası tekrar performans düşüşüne uğruyor.

Araç benzinde iken biraz daha normal çalışıyor, daha iyi tepki veriyor LPGye göre ancak benzin modundayken de titreme var ve eskisi gibi performanslı çalışmıyor.

3- Bunca performans kaybına rağmen aracın yakıt tüketimi çok artmış durumda.

4- Araç sabah ilk çalıştırmada çok naz yapıyor. Hava sıcak dahi olsa, 12 saatlik bir bekleme sonrası çalıştırmalarda çok zorlanıyor.

Sürekli marşa basarak vs. 10-15dk sonra ancak çalışıyor.

5- Araçta muhtemel bir ateşleme sorunu var diye düşünüyoruz, zira bu 10-15dklık zorlama sonrası araç çalıştığında boğulmuş oluyor, çiğ benzin kokusu ve eksozdan atılan fazla benzin sözkonusu.

6- Araç servise gösterildi ancak net bir arıza bulunamadı, aracın beyni sorunlu deniliyor ancak kesin değil, beyni değiştikten sonra arızanın devam etme durumu var.

Yardımcı olursanız çok minnettar kalırım. Teşekkürler şimdiden.
 
tam iyi bilmiyorum ama krank mili sensörüydü ismi zanedersem o bozulmuş olabilir yada ıslanmış


the İMAM
2006 elagance
 
lpgyi iptal edip aracı benzinde sağlam hale getirtin; belki de sorun lpg den kaynaklanıyordur; benzinde ki tüm sorunlardan kurtulduktan sonra lpgyi tekrar aktif ettirin; lpg beyni ve enjektörleri arızalı olabilir....
 
benzin pompası arızalı oolabilir , arıza lambası yanıyorsa krank vede ekzantrik sensörleri gitmiştir
 
1nci yazdığınız Eksantrik devir sensöründen, değiştirildiğinde bir sorun kalmıyor,

Diğer yazdıklarınız biçok şeyden olabilir, LPG deki performans kaybı LPG filtresinin tıknamasından olabilir, LPG ayarsızlığından olabilir, benzindeki performans kaybı ile ilgili pek bişey diyemicem ama bujileri değiştirmeniz bence mantıklı,
 
Öncelikle iyi günler arkadaşlar. Yaşadığım bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.

Araç Opel Vectra CDX, B2, 2000 model, 2000cc, otomatik vites, LPG sistemi mevcut.

Sorunları sıralıyorum.

1- Araç 4500 devirden sonra devir kesiciye giriyor, devir sensörü değiştirilmiş ancak bir düzelme olmamış. LPGde de, benzinde de bu sorun devam ediyor.

2- LPG modunda iken performansı berbat, rölanti devri çok düşük hatta stop etme noktasında. Dipgaz yapıldığında hafif bi atak sonrası tekrar performans düşüşüne uğruyor.

Araç benzinde iken biraz daha normal çalışıyor, daha iyi tepki veriyor LPGye göre ancak benzin modundayken de titreme var ve eskisi gibi performanslı çalışmıyor.

3- Bunca performans kaybına rağmen aracın yakıt tüketimi çok artmış durumda.

4- Araç sabah ilk çalıştırmada çok naz yapıyor. Hava sıcak dahi olsa, 12 saatlik bir bekleme sonrası çalıştırmalarda çok zorlanıyor.

Sürekli marşa basarak vs. 10-15dk sonra ancak çalışıyor.

5- Araçta muhtemel bir ateşleme sorunu var diye düşünüyoruz, zira bu 10-15dklık zorlama sonrası araç çalıştığında boğulmuş oluyor, çiğ benzin kokusu ve eksozdan atılan fazla benzin sözkonusu.

6- Araç servise gösterildi ancak net bir arıza bulunamadı, aracın beyni sorunlu deniliyor ancak kesin değil, beyni değiştikten sonra arızanın devam etme durumu var.

Yardımcı olursanız çok minnettar kalırım. Teşekkürler şimdiden.

1-Egzantrik devir sensörü ve buna bağlı, krank mili devir sensörü arızası...
2-Gaz kelebeği yada rolanti ayarlayıcıda sorun var.İkiside temizleniyor ama rolanti dengeleyici bazen düzen tutmuyor...
3-Düzensizliklerden dolayı çok yakması gayet doğal.
4-Ateşleme sisteminde sorun var gibi.Bujiler-buji kabloları-bobin kontrol edilmeli.
5-Ateşlenemeyen yakıt yanma odasından çiğ atılıyor.
6-Bütün parçalar değiştirildiğinde hala problemler devam ediyorsa, o zaman beyinden şüphelenebiliriz...
 
aynı dert

merhaba bendede 2001 cdx var 1haftadır benim arabada 4500de devir kesiciye giriyor motor sersem gibi sadece senin arabadan farkı çalışma problemi yok geri kalan tüm şikayetler aynı bilgisayara bağladık eksantrik devir sensörü arızası veriyor söktük soketleri güzelce temizledik taktık arıza lambası söndü motor çalışması normele döndü umarım tekrar sorun çıkarmaz. siz arızayı çözdüyseniz numaram 05437404882 yada ulaşabileceğim bir numara varsa benide bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Konu iki yıllık dostum, açan arkadaşın da 2 mesajı var, yani sonrasında foruma girmemiş.

X20XEV'lerde sensörler tüketim malzemesi gibi. Bazen 3-4 yıl gidiyorlar, bazen 10. Daha çabuk bozulan da kesin olmuştur.
 
Konu iki yıllık dostum, açan arkadaşın da 2 mesajı var, yani sonrasında foruma girmemiş.

X20XEV'lerde sensörler tüketim malzemesi gibi. Bazen 3-4 yıl gidiyorlar, bazen 10. Daha çabuk bozulan da kesin olmuştur.

Benim araçtaki orjinal 10 senelik :D arada temizler takarım :) şeytan kulağına kurşun bi şikayetim yok :)
 
parça orjinal olursa 10 yılıda devirir. tabi önce güvenilir bir satıcı olacak ki size orjinal mühürlü sahte ürünü orjinal fiyatına kakalamasın.
 
Geri
Üst