Vectra C Fren Disk ve Balata Değişimi

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Özellikle forum içinde arkadaşların bir çok konusunu okudum. Bende ilave etmek isterim eğer ki araçlarınızın arka frenleri kampana ise zaman içinde fren pedalı aşağıya kadar iniyorsa muhakkak arka fren balatası ve ayarlarını kontrol ettirin gerekli düzenleme olduğunda fren de bariz bir şekilde değişim olduğunu göreceksiniz. ;)
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Nadir, iki senede bir kampana olanlar check up yaptırmaları gerek,temizleme ayar kontrolü ve yağlama
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Nadir, iki senede bir kampana olanlar check up yaptırmaları gerek,temizleme ayar kontrolü ve yağlama

Abim zaten bundan sonra yapacaklarımın en başında gelen bir durum. Arada bariz bir şekilde fark oluyor bakım şart bu araç bende olduğu sürece bakımlarını zamanın da yaptırmaya devam edeceğim nasip olursa. Sıfır araç alana kadar devam :)
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım için ön ve arka fren balata ile kaliper takımları bugün elime ulaştı...Kargo ücreti dışında çok memnuniyet verici bir alışveriş oldu..Çünkü diskler için TRW istememe rağmen TRW gönderilmiş..Yine ön diskler de Delphi marka... Bir de yeniden tek tırnak bujiye dönüş yapıyorum..Bir de liquı moly marka fren-balata spreyi aldım..Toplam ödediğim bedel 272,50 TL...Bence fazlasıyla ucuz..Ayrıca TRW frenlerde kullanılan ''cotec'' teknolojisi varmış, 50 km hız ile ani duruşlar 7-12 metreye iniyormuş...100 km ile ort 30 metrenin altında...Bilmiyorum doğru mudur ama 2. ve 3. frenlemede bu oran uzar...Bir de Türkçe kullanım ve montaj kılavuzları var..Resimleri de paylaşayım;kutuların cılkı çıkmış gibi ama ürünler gayet sağlam...



 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun serdar, montaj aşamasını da merakla bekliyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun güzel seçim yaptın.
Bu arada bujşlerin aklıma takıldı ne hikmetse sıkmada abanmasın ustan
torkla sıksın 25NM
çünkü gevşek sıkma komresyon düşüklüğü gibi bujinin yanmasına da sebeptir
sıkı sıkmasıda ısıyalıtımı zarar görür buda ısı yükselmesi ve elektotun erimesine sebep olur,aklında bulunsun
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hayırlı olsun güzel seçim yaptın.
Bu arada bujşlerin aklıma takıldı ne hikmetse sıkmada abanmasın ustan
torkla sıksın 25NM
çünkü gevşek sıkma komresyon düşüklüğü gibi bujinin yanmasına da sebeptir
sıkı sıkmasıda ısıyalıtımı zarar görür buda ısı yükselmesi ve elektotun erimesine sebep olur,aklında bulunsun

Abim senin bu dediklerini kaç ustayım diyen adam biliyor yeminle çok merak ediyorum.
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler herkese ;)

Anlaşıldı Selim abi; şu an araba yatıyor..Kendim değiştiremem bujileri..Anahtarı yok zaten..Denizi görmeden paçaları sıvadık ama bujiler dışında umarım başka bir sorun yoktur..Daha önce de aynısını yaptı araba, bujilere en son bakmıştık..Ama manayla da ateşleme sistemleri yenilenmiş oldu..
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fren hidroliği almamışsınız onuda mutlaka değişin. Kilometreden bağımsız olarak her yıl değiştirilmesi gerekiyor hidroliğin. GM marka 13tl 500ml yetiyor komple sistem değişimi için.

Ayrıca ben ingiliz malı EBC marka performans balata aldığımda içinden çıkan bir kaliper yağı vardı. Kaliper pistonlarının ve pimlerin etrafına sürülüyormuş hayatımda daha önce hiç kullanan görmemiştim. İnternette biraz araştırınca fren mesafesine oldukça katkıda bulunduğunu gördüm bulabilrseniz tavsiye ederim.

Kaydırıcı Pimler ve Delikler

Aşağıda görülen resimde, taşıyıcının bir parçası olan ve kaliperin gövdesinde bulunan kör deliklerin içerisinde yerleştirilen kaydırıcı pimler bulunmaktadır. Bu kaydırıcı pimlerin ve bunların yerleştirildiği deliklerin toz, pas ve kir içermemesi ve yüksek sıcaklıklara dayanıklı lityum bazlı yağ ile tamamen yağlanması, bu pimleri kapatan körük sızdırmazlık contasının tam olarak oturması ve kaydırıcı delikler içerisine nemin girmesine izin verecek şekilde birbirlerinden ayrılmamış veya çürümemiş olması gerekmektedir. Deliklerin dikkatli ve nazik bir şekilde temizlenmesi, kaydırıcı pimlerin tel fırça ile fırçalanması, zımpara ile temizlenmesi, yağlanması ve yeniden takılması gerekmektedir.

4.jpg
5.jpg


Özellikle forum içinde arkadaşların bir çok konusunu okudum. Bende ilave etmek isterim eğer ki araçlarınızın arka frenleri kampana ise zaman içinde fren pedalı aşağıya kadar iniyorsa muhakkak arka fren balatası ve ayarlarını kontrol ettirin gerekli düzenleme olduğunda fren de bariz bir şekilde değişim olduğunu göreceksiniz. ;)

Kampana sisteminde balata inceldikçe balataları ileri iten bir sistem vardır. Fren pedalınız arka frenlerin aşınmasıyla aşağı düşüyorsa kampana içindeki otomatik ayarlayıcınız arızalıdır.

http://opelparcaci.com/opel-astra-h...-f-corsa-c-arka-kampana-ayarlayici-gm-pmu1989
 
Son düzenleme:

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uyarınız için teşekkür ederim..Gayet aydınlatıcı oldu bu ;) fren sistemini değiştirmeyi şimdilik ertelemek zorunda kaldım..Başka pürüzler çıktı..Ancak uyarınızı kesinlikle dikkate alacağım..Daha önce de belirtmişimdir, aracımı hiç terk etmiyorum ciddi parça ve yağ değişimlerinde..Ancak geçtiğimiz aylarda da debriyaj seti, bilyası ve volantı değiştirmiştim..O zaman şanzıman hidroliğini değiştirmiştim DOT4..Tekrar almamı gerektirmez diye düşünüyorum..
 
Üst