Vectra B X20XE Supercharger

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar daha önce Vectra b 2.0 için supercharger taktıran aklından geçiren yada arastıran oldu mu.

Turbodan uygulaması daha basıt ve ucuz gibi geliyor.

Acaba mini yada merso chargerları bu motorlara montaj için uygunmudur.

Vectranın alt devirlerdeki hantallıgını alacağı dusuncesındeyım..
 

forged&carbon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
2,661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir kere yapin tam yapin.
Ben olsam turbo yapardim.

turbo, sc yapicam derseniz, forged kollar temin edebilirim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Fantazi geliyor artık bu tür konular; Yapılır ama yapılan masraf, verilen emek, yolda kalmalar, sanayiide sabahlamalar, X20XE Vectra için değer mi? Bu işi doğru yapmak için, en minimum masraflar

motor komple rektifiye, sıkıştırma oranı, supap yayları, kasnak vs. mühendisliği yapılıp eklencek,
standalone beyin alıp, ona hardness çektireceksiniz. Ona özel sıfırdan yazılım yazılacak
Yazılım ayarlamak ve aracı takip için wideband, afr vs. bir dünya sensör.
Basılan basıncın açık kalma süresini ayarlayabilmek için, Egsantrikler değişmesi gerekebilecek.
Ateşleme yetersiz kalacak.
Benzin pompası yetersiz kalacak.
Gaz kelebeği su koyabilir, bir düzenleme yada throotle body isteyebilr.
170hp hali ile 3 kez şanzuman kıran, ayna maruti kıran, difransiyel kıran biri olarak. Superchargerlı bir Vectra 3 günde yürüyende ne varsa kıracaktır.

vs. vs. ben en minimum üstün körü, düşünmeden yazdım. Tüm bunları mühendislik olarak düşünüp, iyi bir plan yapıp, bir maliyet çıkartılmalıdır. Doğru iş için 15.000tl üzeri masrafla kurtarabilirsiniz. Yaptım oldu derseniz çok daha düşüğe çıkar lakin, yolda kal, arıza ver, kitlen vs. ile bu rakamı da geçer uzun zamanda.

Anlayacağınız bunu yapmak pek mantıklı değil. Fantazi sahibiyseniz olur tabiiki ama araç çok yanlış seçim fantazi içinde. Kaynak vs. zaten yok. Böyle bir düşünceniz varsa bütçeniz yoksa japon honda sınıfı düşünebilirsiniz, bütçe varsa işin sonu yok, çok güzel proje aracı çıkartılabilinir.

bir kere yapin tam yapin.
Ben olsam turbo yapardim.

turbo, sc yapicam derseniz, forged kollar temin edebilirim.

Supercharger'ın Turbo'ya göre artı ve eksileri vardır. Eğer fantazi bir araç yapılıyorsa bende olsam Supercharger tercih ederdim. Her devirde gelsin güç. Yok doldu dolmadı, lag var vs. derdi yok. Ona göre de bas yakıtı :) sonuçta gücünü motordan alıyor, kaybı var
 

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
turbonun daha masraflı ve sorunlu olduğuna katılmıyorum. x20xev den z20let e çevrilmiş bir araç var mesela hali hazırda. opel garajda yapıldı ve hala sorunsuz ilerliyor. en azından supercharger a bile karar versen bu motorda tecrübeli bir yere yaptır da kafan ağrımasın derim. tecrübe herşeydir.
 

cagatay87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
229
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Fantazi geliyor artık bu tür konular; Yapılır ama yapılan masraf, verilen emek, yolda kalmalar, sanayiide sabahlamalar, X20XE Vectra için değer mi? Bu işi doğru yapmak için, en minimum masraflar

motor komple rektifiye, sıkıştırma oranı, supap yayları, kasnak vs. mühendisliği yapılıp eklencek,
standalone beyin alıp, ona hardness çektireceksiniz. Ona özel sıfırdan yazılım yazılacak
Yazılım ayarlamak ve aracı takip için wideband, afr vs. bir dünya sensör.
Basılan basıncın açık kalma süresini ayarlayabilmek için, Egsantrikler değişmesi gerekebilecek.
Ateşleme yetersiz kalacak.
Benzin pompası yetersiz kalacak.
Gaz kelebeği su koyabilir, bir düzenleme yada throotle body isteyebilr.
170hp hali ile 3 kez şanzuman kıran, ayna maruti kıran, difransiyel kıran biri olarak. Superchargerlı bir Vectra 3 günde yürüyende ne varsa kıracaktır.

vs. vs. ben en minimum üstün körü, düşünmeden yazdım. Tüm bunları mühendislik olarak düşünüp, iyi bir plan yapıp, bir maliyet çıkartılmalıdır. Doğru iş için 15.000tl üzeri masrafla kurtarabilirsiniz. Yaptım oldu derseniz çok daha düşüğe çıkar lakin, yolda kal, arıza ver, kitlen vs. ile bu rakamı da geçer uzun zamanda.

Anlayacağınız bunu yapmak pek mantıklı değil. Fantazi sahibiyseniz olur tabiiki ama araç çok yanlış seçim fantazi içinde. Kaynak vs. zaten yok. Böyle bir düşünceniz varsa bütçeniz yoksa japon honda sınıfı düşünebilirsiniz, bütçe varsa işin sonu yok, çok güzel proje aracı çıkartılabilinir.



Supercharger'ın Turbo'ya göre artı ve eksileri vardır. Eğer fantazi bir araç yapılıyorsa bende olsam Supercharger tercih ederdim. Her devirde gelsin güç. Yok doldu dolmadı, lag var vs. derdi yok. Ona göre de bas yakıtı :) sonuçta gücünü motordan alıyor, kaybı var

Yazinin yarisina katiliyor yarisina katilmiyorum...

Nedenleri

x20xev gibi opel de Base olan bir motorda hali hazirda yapilmis olan onlarca uygulamadan biri secilip 15000 tl nin cok cok altlarinda uygulanabilir.

Bu aracda supercharger makinanin karakteristigine aykiri,lakin turboda cok guzel verimler alabilirsiniz,keza z20let ve z20leh i incelerseniz yola cikmak icin iyi bir baslangic olur.

Simdi gelelim bir araci modifiye yapmakta neden insanlar cok para harciyorlar
Bizde bu isin icinde olarak(Ismi onemli olmayan bir firmanin tuning bayisiyim)
insanlar ne yazik ki kulaktan dolam bilgilerle isler yapiyorlar,golf gti agu motora rail degistirmeden 440 cl enjektor takarsan pompani degistirmezsen(basit orneklerle gecistiriyorum) yakit pulvarizasyonunu yakalamayacagindan cok fazla guc alamazsin,alsan da 3-5 aya motoru yanina kardes alirsin.

Halbuki bizim gibi firmalarin(firma ismi vermeme sebebim reklam yapmamaktir)
uygulamis olduklari projeler mevcuttur,bunlarin tamami butun fiziksel hesaplamalar yapilarak,verimlilik lambda degerleri ve malzeme dayanikliliklari goz onune alinirak yapilmaktadir.Ve araclar 100 000 yi tamamlayana kadar firma tarafindan belirli rutinlerde kontrol edilmektedir.
Yani kurulan setup in guvenilirligi teorik de ve pratikde sabittir.

Bu sekilde yapilmis bir mod lama ile gayet guzel gucler alip,toplamda ekonomik fiyata aracinizi zevkle surebilirsiniz.

Unutulmasin ki bir setup kurulmadan once ilk yapilacak is hesaplamalar,ondan sonrasi tecrubedir.
Hesaplamalari yapilamadan kurulmus bir setup sahibinide kendinide yapanida rezil etmeye mahkumdur...
Saygilar
 

mucipoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
1,278
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Modifikasyonun amacı da önemli. Normal günlük kullanım için mi , yoksa yarış için mi ? önce buna karar vermeli ve modifikasyonumuzu buna göre yapmalıyız. Ufak tefek masraflarla bile araçlarımız kendi dallarında çok iyi halegelebilir. Örneğin; performansa yönelik buji, buji kablosu, diğer elektrik ve elektronik aksam , egr iptali, krom headers, yine performansa yönelik hava filitreleri ( green , simota veya K&N ) , kullandığımız motor yağları, lastikler ve ebatları.
 
Üst