Vectra B GT ve GLS-CD güç kıyaslaması

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,985

Vectra GT deyince insanlarda farklı bir algı oluyor, çok gözde büyütülüyor şişiriliyor, gel gör ki seyirciye oynanmış bir araçtan fazlası değildir ve ben bu mevzuya açıklık getirmeye karar verdim.
Vectra B hatta 1. nesil ecotec motorlara kafayı takmış biri olarak ne var ne yok yazayım. Şimdi o GT üzerindeki fazlalıklar var ya, o kadar da abartıldığı kadar maharetli şeyler değil, üzerindeki " İ " harfli parçalar, pazarlama stratejisi olarak para sömürme amaçlanarak fahiş fiyatlara satıldılar zamanında, yoksa GLS-CD motoru ile hiç bir farkı yoktur güç üretme açısından. Fark yaratan şeyleri ben yazayım;

1) Headers : rahat bir hava çıkışı sağlayan parçadır, GLS ve CD ye taktığınızda alt devirleri bir nebze yumuşatır. GT de böyle bir kayıp olmama sebebi eksantrikler beygir değil tork üretme amaçlı eksantriklerdir, beygirleri headers kazandırır GT ye.
2) Kısa oranlı F18-CR(close ratio = kısa oran) şanzıman ibretlik büyük bir fark yaratıyor. Hızlanma konusunda dağlar kadar fark yok GT ile GLS-CD arasında, hatta CD ve GLS uzun şanzıman oranı sayesinde çok daha doğrusal hızlanıyor, pist için uygun bir oranı var motor gücüne göre, ama GT üzerinde orijinal halde bulunan kısa şanzıman 1.6 motorlu vectralardaki ile aynı kısalıkta, çok ama çok büyük fark yaratıyor hissiyatta, sürmesi çok daha keyifli...

Yukarıda bahsettiğim şeyler dışında eksantrik, yazılım şu bu pek fark yaratmaz GT ve GLS-CD motor arasında. Headers dahil komple hafif egzos + yazılım + soğuk hava çeken bir CD-GLS çok daha güçlüdür GT ye göre. Eskişehirde 26 RS 903 plakalı beyaz bir GLS var, gelene geçene saplıyor bu bahsettiğim düzen ile.

Bir X20XEV nasıl güçlendirilir?
- Özünde zaten güçlü bir motor olan X20XEV, efsaneleşmiş C20XE'nin emisyon kuralları çerçevesinde törpülenmiş, ekonomikleştirilmiş çevreye duyarlılaştırılmış sevilmeyen kardeşidir. Özünde tekrar ediyorum güçlü ancak elektronik ve gereksiz parçalar sebebiyle önü kesilmiş olduğundan, ayak bağlarını kaldırdığımızda zaten belirgin bir güce sahiptir, aşağıda bu ayak bağları ve hızlandırıcılardan bahsedeceğim...

Beyin-ECU : SIEMENS Simtec beyin(ECU) ve tesisat-sensör demeti kanserlidir, aslında güçlü olan 2.0 16V vectra, elektriksel saçmalıklar sebebiyle gücünün hepsini gösteremez. İlk adım olarak MegaSquirt, AEM, VEMS veya yerli üretim Spark EMS marka beyin seçimimizi kesemize göre seçip takıyoruz araca. MS AEM gibi beyin setleri 4bin TL civarı ancak 2200 TL ye SPARK EMS beyin ve tertibat ile işi halledebiliyoruz, içinde ayar yazılım montaj hepsi dahil.

Emme manifoldu : Tamamen ekonomi amaçlanarak tasarlanmış değişken zamanlı bir nalet emme manifoldu vardır. X20XEV motor kodundaki lanet V harfi "VARIABLE" anlamına gelir, bizlere bu denli sıkıntı veren şeylerden biri bu özelliktir, bayırda çekiş düşüklüğü, gaza yüklendiğinde zengin karışımda yürüme, yani yeterli hava çekemediğinden boğulma durumu... Hatta Açık hava filtresi takıldığında kapalı kutu ile aynı sesi almanın verdiği gerginlin :D Hepsi evet evet emme manifoldunun marifeti...Ucuz yollu olsun istenirse Omega 2.0 16v manifoldu bulunarak hava emiş portları genişletilir, belirgin şekilde hava emişi artar, değişken zamanlı olmadığından problem yaratmaz ve emiş sesinde(hava filtre sesi) farkedilir gürültü kazanılır.
Fazladan paranız var ise PPR motorsports X20XEV için custom emme manifoldu üretmiş, alıp takabilirsiniz. Eğer macera ararım derseniz Replica MANTZEL(M-TEC) emme manifoldu ve biraz kaynak biraz torna işçiliği ile kendi yarı custom emme manifoldunuzu yapabilirsiniz...

Silindir kapağı : Bu parça da ekonomi amaçlanarak hava emişi sınırlandırılmış bir kapaktır. Z20LET motor ile ortak parça olan X20XEV kapağı hava emiş portları büyütülüp parlatıldığında bir hayli verimli hale geliyor.

FEH(filtre-egzos-headers) : Egzos sistemi de tork ile yürüyen Opel motorunu alt devirde yürütecek şekilde tıkalı ve sessiz tasarlanmış. Geniş çaplı borulardan 4-2-1 Headers yapılır ki 2-1 kısmıyla da zayıflatılan alt devirler bir nebze toparlanır. Arkasına geçirgenliği yüksek bir orta susturucu ve yine aynı şekilde bir son susturucu ile çok güzel sonuçlar alınır. Alt devirler ölmez, üst devirler de dolu dolu çevrilir.
Filtre sistemi vasat, çoğunun hortumu patlak olduğundan tampon içinden sıcak hava çeker, geçirgenlik mevzuu zaten vasat olduğundan gerekli hava çekilmemiş olur. Çözüm olarak Z16XE-Z16XEP-Z16XER motor kodlarının hepsinde aynı olan hava filtre kazanı ve panjurdan hava çekme aparatı montajı. Kazan içine piyasada zibil gibi bulunan K&N, Pipercross v.s filtrelerden birini takıp geçmek. Temiz soğuk ve daha fazla havayı motora vermiş olursunuz...

Eksantrik : 288 derece ESTAŞ marka sivas üretimi eksantrikler...Eğer temin edebilirseniz gerisini yazmama gerek yok zaten faydalarını :)

Yazılım : Genellikle herşeyi stock Opellere 7500-8000 gibi yüksek devirler çevirtmek şeklinde bir hataya düşülüyor, kaldı ki 6750-6800 devirden sonra boşa dönüyor o motor, üretilen beygir de tork da deli gibi düşüyor altyapı sebebiyle. Yukarıda bahsettiğim uygulamaların hepsini yaptığımızı farzedersek 7200 devirden yukarı çevirtilmeyecek, pistonları yakmayacak hararet yaratmayacak bir AFR(hava yakıt oranı) ayarı ve yine standart pistonları düşünerek uygun avans ayarı içerikli bir yazılım yapılarak teorik olarak 180hp gibi bir güç elde edilebilir. Daha yüksek devirler ve daha yüksek güçler için yay-şapka-yüksek sıkıştırmalı piston içeren bir uygulama denenebilir ancak astarı yüzünü aşacaktır, hele ki kasanın toplamda ortalama 1400 kg civarı bir ağırlığı olduğunu ve altyapısal sorunların olduğunu hesaba katarsak verimlilik düşecektir, ama yine de hastasının işidir :)

(teorik olarak)180hplik Vectranız hazırdır, afiyet olsun. Frenleri güçlendirmeyi unutmayın :)
 

cagatay16

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
4,505
Yaş
30
hacı egr belasını unutmuşsun hayatımda gördüğüm en kötü şey kullanıcı düşmanı :)
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,985
hacı egr belasını unutmuşsun hayatımda gördüğüm en kötü şey kullanıcı düşmanı :)
Siemens beyin ve tertibata bağlı olan lanetlerden biri olduğu için ona ayrıcalık vermedim, toplu küfür ettim ona :D
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Peki bu işi kim yapıyor profesyonel olarak
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,985
İstanbul'da 1.6 Vectra B için DR_Corsa Aydın çakıcı, OpelTech Selim usta, Ankara'da Opel Garage + VMAX türkiye, BoosterPerformance, İzmir'de Tekin Subap, Ege Turbo v.s bir çok yerde yapılabilir.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,102
Yaş
27
Yalnız bu işi yaptırmak bir vectra parası daha edebilir ?

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,985
Yalnız bu işi yaptırmak bir vectra parası daha edebilir ?

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mtec Emme manifold 500tl
Eksantrik 1000-2000tl arası
Headers 250tl
Port Polish 1000tl
ECU 2000tl

Geçen konuştuğumuz motor yaptırma konusundaki maliyetten daha düşük çıkıyor ama gelene geçene saplama imkanına kavuşma gibi bir lüksün oluyor.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,102
Yaş
27
Mtec Emme manifold 500tl
Eksantrik 1000-2000tl arası
Headers 250tl
Port Polish 1000tl
ECU 2000tl

Geçen konuştuğumuz motor yaptırma konusundaki maliyetten daha düşük çıkıyor ama gelene geçene saplama imkanına kavuşma gibi bir lüksün oluyor.
Şu atama işleri olsun da atanirsam inş. Bu arada mert benim araç kulbutor sağ ön köşeden yağ kaçırıyor aşağıya ka da r iniyor yağ ince geldi : D keçeler falan değiştirsem maliyet ne olur orjinal gm kulbutor kapak almayı düşünüyorum.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,985
Şu atama işleri olsun da atanirsam inş. Bu arada mert benim araç kulbutor sağ ön köşeden yağ kaçırıyor aşağıya ka da r iniyor yağ ince geldi : D keçeler falan değiştirsem maliyet ne olur orjinal gm kulbutor kapak almayı düşünüyorum.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
külbütör contasını ben 2 sene önce 10 liraya almıştım, şimdi olsun 15 lira olsun. Allen anahtar setin varsa kendin değiştirirsin. Ama bujilere kadar yağ sızmışsa 50 kayme ister usta bozuntuları.

dipnot : n11'de 8.5 tlye var conta :D
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,102
Yaş
27
külbütör contasını ben 2 sene önce 10 liraya almıştım, şimdi olsun 15 lira olsun. Allen anahtar setin varsa kendin değiştirirsin. Ama bujilere kadar yağ sızmışsa 50 kayme ister usta bozuntuları.

dipnot : n11'de 8.5 tlye var conta :D
Degistridim yağ bakımda ama sıvı conta az sıkıldı düzen tutmadı kapak sıkıntı galiba.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

apox99

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2018
Mesajlar
2
Yaş
29
Mtec Emme manifold 500tl
Eksantrik 1000-2000tl arası
Headers 250tl
Port Polish 1000tl
ECU 2000tl

Geçen konuştuğumuz motor yaptırma konusundaki maliyetten daha düşük çıkıyor ama gelene geçene saplama imkanına kavuşma gibi bir lüksün oluyor.
mert hocam bu parçaların temini adına iletişime geçelim olur mu?
 
Üst