vectra b stop problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eses38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aynı sorun bede de vardı... bu durumun benzin ışığı yandığı zamanlarda olduğunu farketim... (eğer senin ışık da yanıyorsa)depoda biraz fazla benzin bulundurmanı öneririm...
 
ya arkadaslar bu sogukta gec calısma problemı nedır? ben 9 aydır Voltran kullanıyorum, araba benzinle calısıyo kı nıye gec calıssın? ben bır marsta hıc gaza basmadan calıstırıyorum. motor ısınınca kendı kendıne LPG ye gecıyo zaten. yanlısım varsa duzeltın lutfen.....
:alkis: :alkis: :alkis: Benim aracımda sabah ilk çalıştırıp hareket ettiğimde direksiyonu sağ yada sola bir miktar çevirdiğimde anlık olarak yığılıp toparlıyor sebebi galiba direksiyon yağı pompası yada o an devreye giren birşey senin aracın bu yığılmadan dolayı toparlayamayıp stop ediyor olabilir ilk hareketini gaza biraz yüklenerek yap bakalım ne olacak. Cumhur beyin dediği gibi lpg ile alakası yok bencede.
 
Son düzenleme:
evett bugün arabamı servise götürdüm motorda yada benzinde kullanımda hiç bir sorun olmayacagını bütün problemin lpg de oldugunu söylediler fakat benim arabama benden önceki fema marka lpg taktırmış bu fema marka lpg yi de şimdi kimselere ayarlatamadım sanırım başım bu fema lpg yle belada ya bunu ayarlayabilen bir usta bulucam yada kaldırıp atıp yeniden adı sanı belli bir marka lpg taktırıcam
 
sır değil, işin yolu sabırdan geçiyor... bir araca isterseniz 15 dakikadada ayar yaparsınız. gelgelelim yaptığınız ayardan hayır gelmez. araçla yol testine çıkacaksınız, sürekli değerleri kayda alacaksınız, gerekli düzeltmeleri yapacaksınız. sonra aracı müşterinize teslim edeceksiniz.

2A Mühendislik en güvenilir distrübitör firmadır. yakıt katkınız falan yalan olmaz..merak etmeyin. Selde kalmış aracın LPG Ecusunu garantiye alıp değiştirdiklerini bile bilirim. sizin katkınızı vermeyen bayii ayrıyeten :(



Bu tarih meselesini (eğer sır değilse) 2A ya da haber verseniz olmaz mı::? Halen millet birbirini yiyor..

Geçen gittim yine BRC bayilerinden birine.. Adam 3 saat arabayı soğumaya bıraktı. Neymiş araba soğuyacakmış,ilk çalıştırmaya bakacakmış.. Dedim, Allah böyle bayilerin kafasına taş düşürsün. 3 saatte araba soğuyacakmış, mış mış.. Sabaha kadar dursun dedim. Adama ısrarla da belirtiyorum benzinde bindim sorun yok diye ama adam anlamıyo. Benzindeki ayarları LPG ye uyarla diyorum,şunu yap diyorum. Yok illa sabah ben bakacam diyo. Tabi doğal olrak ayar yaptı ama ne ayar? Mahvetti çıktı işin içinden.. Bu adamlara da tarih olayını anlatsanız ya da şu işi ayrıntılı olrak açıklasanız da biz de bilinçsiz usataları bilinçlendirelim..

O katkı da, 2A gibi, yalan oldu zaten.. :(
 
Son düzenleme:
Merhaba!
Opel Vectra 1.6 aracıma sıralı sistem lpg montajı yaptırdım. Bir süre sonra sabah/akşamları motor soğukken gaz yememe, gaza basınca boğuluyor gibi devir düşme vs. problemleri yaşamaya başladım. Bu sorun sadece motor soğukken oluşuyor. Başkada herhangi bir problem yaşatmıyor.
Sorunun çözümü için ısrarcı olduğumdan bir çok olaylar yaşadım. Sonuç olarak elde ettiğim ise şu, arabanın benzin ECU'su LPG ile giderken bir süre sonra en iyi çalışma ayarlarını hafızasına alıp o şekilde motorun çalışmasını sağlıyor, buda benzin ile motor soğukkenki ilk çalışmada zengin-fakir karışım göndermesine sebep oluyor ve aracın gaz yememe gaza basınca boğuluyor gibi çalışmasına neden oluyor. Bu bazı araçlarda 1-2 haftada bazı araçlarda ise 5-6 ay sonra başgösteriyor, benzin-lpg enjektör süreleri ne kadar kötü ise o kadar kısa süre sonra bahsekonu arıza ortaya çıkıyor.
Anılan arızanın aracın benzin akşamından kaynaklanıp kaynaklanmadığı olayına gelirsek benim gözlemlerim ve okuduğum yüzlerce forum sayfasından sonra;
1- Araç sadece motor soğukken bahsekonu arızayı yapmakta LPG'ye geçince herhangi bir sorun kalmamakta araç güniçi kullanımlarda ki ilk çalışmada benzin ile herhangi bir sorun çıkarmamakta.
2-Araç bir süre sadece benzinle kullanıldığında motor soğukken oluşan bu problem ortadan kalkmakta,

Bu çerçevede sorun tamamen Benzin-LPG enjektör sürelerinin tam ayarlanamadığından kaynaklanmakta tabii tam ayar için de doğru montaj gerekmekte, montaj bozuksa bu sorun hiçbir zaman düzeltilemeyecek demektir.
Çoğu usta arızanın nedenini bilmediğinden başından defetmek için "2-3 depo LPG kullanımından sonra 1 depo benzin ile gidin", "aracınızın benzin aksamında (buji, ateşleme sistemi, enjektör, benzin pompası vs.) problem var", "LPG ile çalışırken bir sorun yaşamıyorsun, benzinle çalışırken yaşadığın sorunlar bizi ilgilendirmez" vs. deyeceklerdir.
Umarım bu sorunu yaşayan arkadaşlar problemi aşarlar, eğer çözüm bulan varsa buraya yazsınlar ki bizde bilgi sahibi olalım.
 
Bu arada yukarda bahsettiğim arızayla ilgili olarak en son yaptığım işlem ise İzmir'de bulunan "Zavoli Türkiye Genel Distribütörü
Polaris LPG"ye gitmek oldu.
Anılan servis tarafından aracımda 3 adet montaj hatası olduğu tespit edildi.
Aracımdaki montaj hataları herhangi bir ücret talep edilmeden düzeltildi.
Bulunan hatalar;
1-Enjektör memelerininin değiştirilmesi, (uygun çapta olmaması ve matkapla genişletilmiş olmasından dolayı)
2-Manifoltta bulunan ve manifoltun orta yeri denebilecek yere delinen enjektör uçlarının sökülmesi, delikleri kapanma işlemi ve yeniden manifoltun motor bloğuna bağlandığı yerin tam dip kısmına doğru delinerek enjektör uçlarının montajı yapılmasını müteakip enjektörlerin hemen üstüne çok kısa bir boruyla montajı.
3.Yapılması gereken son işlem olan regülatörün yönünün değiştirilerek yeniden montajınıda Benim zamanım olmadığından dolayı montajı yapan Firma aranarak orada yapılması sağlandı.
Ancak montaj sonrası yeni program atılırken zaten bozuk olan benzin ECU'su kullanılmak zorunda kalındı. Çünkü ayarların düzgün olması için birsüre benzinle arabamı kullanmam gerekiyordu ve benim o kadar zamanı yoktu.
Buna rahmen yapılan ayarlarla ve yeni montaj sonrası
aracımın deposunu fulledikten sonra yaptığım şehirdışı LPG tüketim oranları ise sırasıyla; 38,2 litre LPG ile 510 km. (7,49), 37,72 litre LPG ile 500 km. (7,54), 20,26 litre LPG ile 261,7 km.(7,74)
Yukarıdaki değerlerin ortalamasını aldığımızda yaklaşık 100 km.de 7,5 litre LPG tüketmiş oluyorum ki bu değerler daha önceki tüketim değerlerine göre muhteşem.
Şimdi asıl soruna gelirsek motor soğukken ki oluşan arıza daha düzelmedi, eskisi kadar boğulma gaz yememe olmasada sonuçta arıza devam ediyor. Arızayı tam anlamıyla gidermek için bir süre benzinle gidip motor soğukken ki oluşan arıza kalkınca yeniden ayar yaptırmak gerekiyor ancak Diyarbakır'da bunu yaptırmak istemiyorum, hele arabanın performansı benzinden daha iyi olmuşken ve tüketim değerleri muhteşemken.
 
Geri
Üst