Vectra B sorun var çözemedim

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar, yardımınıza ihtiyacım var.
2000 model vectra b 2.0 dti aracım var
3 ay önce hararet yaptı
fan sigortaları
termostat
yağ soğutucu
kalorifer nusluğu
su kabı ve kapağı
adını bilemediğim bir su hortumu
hepsi değişti. (Yağ soğutucu delinmiş suya ya karıştırdı)

1._ Şimdi motor çabuk ısınıyor.
Sürekli sabah akşam gittiğim yol 7 km. Eskiden 7. km de motor anca ısınıyormuş gibi yapardı, şimdi 4. km de 90 dereceyi buluyor.

2._ Araç soğukken çekiş çok düşük yokuşta takılıyor resmen kalkış performansı 1000 cclik bir araç gibi çok düşük. Motor 90 dereceye gelince çekiş normale dönüyor ancak yinede eski canlılığı yok.

3._Motor, devir 3000 sınırını geçerken araçta bir silkeleme yada bir yutkunma gibi bir hareket yapıp toparlanıyor.

4._Su kabındaki su seviyesi bazen düşük görünüyor bazen se yuksek görünüyor anlam veremiyorum.

5._Daha önceki hararet olayında su kabından su kaynayarak sağa sola fışkırarak leke yapmıştı. Geçen gün aynı lekelerin tekrar olduğunu gördüm ancak hararet yapmadı.Su kaynamış ve kapaktan fışkırmış.

6._Ayda bir 800 - 900 ml civarı su ekliyorum neden eksildiğini çözemedik.


İlave:
Katalizör denen parça tıkalı olabilir dendi söktük, egzozu yeniledik.
Motor yağı seviyenin üstündeydi onuda tam ortaladık.(Yağ değişimi yaparak.)


Elbette ustaya gittim işin içinden çıkamadılar.
Kalkış sorunu için hava akışmetresi denedik değişen birşey olmadı.
diğer sorunlar için usta silindir kapak contasını değiştiricez dedi 1500 tl alırım dedi işin içinden çıktı.

Aynı usta daha önce bu arabalar conta yakmaz sakın açtırma kapak filan demişti.

Şimdi ne yapacağım bilemedim sizlere danışmak istedim yorum yapacak yapan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum..
 
Son düzenleme:

mucipoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
1,278
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Üst kapak contası değişmeli, o değişeceği zaman kapak hararet nedeniyle yamulmuş olabilir taşlanmalı, kapak açılmışken motora komple bakılabilir. Ancak üst kapak taşlanması ve conta değişimi sonrasında büyük ihtimal sorununuz çözülecektir. Ayrıca 1.500 tl çok fazla, maksimum 700 - 800.-TL gibi rakamlara taşlama dahil yapıyorlar diye biliyorum. Tabi sizin araç dizel biraz farklı olabilir, geçmiş olsun.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
radyatörünüz tıkalı olabilir...bir kontrol edilmesi lazım...
gaz açtığınızda 3k devirdeki dalgalanma türbin selenoidinden de yapar,türbinin kurumundan da yapar...aynı şekilde emme manifoldu da tıkalı olabilir...

sıcak soğuk ğa göre yürüyüp yürümemesini su sıcaklık sensöründen de yapar...
su kabındaki suyu yüksek gördüğünüzde makina sıcaklığındandır...

araba zaten bu yaşa kadar ellenmemişse bir temizlik ister makina ve türbin e...
bilgisayara bağlanınca birşey veriyormu bunuda bilmek lazım..aynı şekilde enjektör durumu nedir ?

ilk kontrol edeceğiniz hararet konusunda su sıcaklık sensörü ve peşine hemen radyatör..
kapağı ofsaytsa araba belli eder zaten...
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
bilgisayarda arıza vermiyor.
aklıma birşey geliyor acaba manifolt basınç sensoru hatalı okuma yaparak çekiş düşüklüğü ve motorda ısınma yapabilirmi ?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar, yardımınıza ihtiyacım var.
2000 model vectra b 2.0 dti aracım var
3 ay önce hararet yaptı
fan sigortaları
termostat
yağ soğutucu
kalorifer nusluğu
su kabı ve kapağı
adını bilemediğim bir su hortumu
hepsi değişti. (Yağ soğutucu delinmiş suya ya karıştırdı)

1._ Şimdi motor çabuk ısınıyor.
Sürekli sabah akşam gittiğim yol 7 km. Eskiden 7. km de motor anca ısınıyormuş gibi yapardı, şimdi 4. km de 90 dereceyi buluyor.

2._ Araç soğukken çekiş çok düşük yokuşta takılıyor resmen kalkış performansı 1000 cclik bir araç gibi çok düşük. Motor 90 dereceye gelince çekiş normale dönüyor ancak yinede eski canlılığı yok.

3._Motor, devir 3000 sınırını geçerken araçta bir silkeleme yada bir yutkunma gibi bir hareket yapıp toparlanıyor.

4._Su kabındaki su seviyesi bazen düşük görünüyor bazen se yuksek görünüyor anlam veremiyorum.

5._Daha önceki hararet olayında su kabından su kaynayarak sağa sola fışkırarak leke yapmıştı. Geçen gün aynı lekelerin tekrar olduğunu gördüm ancak hararet yapmadı.Su kaynamış ve kapaktan fışkırmış.

6._Ayda bir 800 - 900 ml civarı su ekliyorum neden eksildiğini çözemedik.


İlave:
Katalizör denen parça tıkalı olabilir dendi söktük, egzozu yeniledik.
Motor yağı seviyenin üstündeydi onuda tam ortaladık.(Yağ değişimi yaparak.)


Elbette ustaya gittim işin içinden çıkamadılar.
Kalkış sorunu için hava akışmetresi denedik değişen birşey olmadı.
diğer sorunlar için usta silindir kapak contasını değiştiricez dedi 1500 tl alırım dedi işin içinden çıktı.

Aynı usta daha önce bu arabalar conta yakmaz sakın açtırma kapak filan demişti.

Şimdi ne yapacağım bilemedim sizlere danışmak istedim yorum yapacak yapan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum..
şimdi yukarıdaki yazını okuyunca aracın hararet yaptığı ve o parçaların değiştiğini yazıyorsun...conta değiştimi? başka neler yapıldı? yağına bakıyormusun? gibi bir çok soru var....yani sırf hortum termostat değişimi ilemi geçiştirildi?
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Sayın Bölüm Sorumlumuz, siz benim yazdıklarımı okumamışsınız ki.
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2.0 dtı x20dth

Aynı araçtan bende de var
termostatın üzerindeki ve arkasındaki hararet müşürü ve ısı sensörünü değiştirdin mi ?
Değiştirmediysen orjinal marka tak ve dene
 

engin55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
termostat denen sanırım vidalı olarak takılıp suya temas eden parça .. o değişti. Fan bazen açıp bazen açmıyordu şimdi 91 derecede anında açıyor. ısı sensoru hangisidir bilmiyorum tarid
f ederseniz bir bakarım.

Lakin bu parçalar çekişi etkilemez sanırım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Engin bey, bu araba conta yakmaz diyen ustaya şaşarım motor hararet yaptı ise..
neyse... öncelikler motor kompresor testi yaptırın bunu aynı zamanda motor suyu için kaçak testi yaptırın...bundan emin olalım bu falza tutmaz ama en azından bize motorun sağlamlığı ve şu takviye kapağından neden su taşırıyor bilgi verir..eğer motorda sorun yoksa güzel bir servise gidin öyle motor arızasına bakan değil motor değerlerine debimetre oksijen sensoru map sensorlarına hatta egr açılıp kapanması dahil tech2 ile bakan olsun...yani tüm değerlere. Anormallik bulamadı ha egr manifolt boğaz temizliği yaptırın manifolt kelebekleri dahil. bu motorun birden ısınması normal değil.
arkadaşların dediği motor sıcaklık müşürü galiba sende termostad üzerinde bu beyine yanlış bilgi veriyorsa çekiş tekleme yakıt sarfiyatı gibi sebepler verir...
tabii enjektörleri unutmamak gerek...ama dediğim gibi önce şu hararet sonrası motorda birşey varmı diye kompresor testi ile motorsuyu kaçak tesi...(bu eğer contayı yakıt odasından yani pistondan suya doğru yanık varsa suyu motora değil pistondan basınca havayı suya iteklemesi sebebi ile sizin o takviye bidonunda su eksiltemsi basınca sebep olabilir...kolay gelsin geçmiş olsun
 
Üst