vectra B silkeleme / vuruntu problemi

Musty55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
arkadaslar öncelikle herkese iyi forumlar..
aracımda ciddi bi problem var ve çözüm bulamıyorum.

sorun şu : 97 vectra b kasa. 2.0 16 v manuel.

arabanın ilk hareketlenmesinde gazına hafif basarsak kerkinme problemi oluyor. aynı şekilde vites geçişlerinde gaza hafif basılırsa yine kerkinme ve sallama yapıyor.
yolda giderken vites ve hız ne olursa olsun. ayagımı gazdan çeker çekmez yine aynı şekilde yığılma kerkinme ve motor freni gibi bişeyler oluyo..

arabayı boşa alınca hiçbir sorun yok. yag gibi akıyor. buji ve buji kabloları değişti. düzelmedi.

yardımcı olabilir misiniz ?
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hava filtre kutusunu sökün, hortum tek başına körkörkörköhköh gibi saçma bir ses yapıyorsa hava akışmetreniz hakkın rahmetine kavuşmuştur, silkelenme sebebi de yanlış hava almadır.
 

Musty55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
cok tesekkur ederım yarın ilk işim bu olacak. bilgilendiricem sizi de..
 

Musty55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
denedim dediğiniz gibi. değişik bir ses geliyodu. fişini çektim denedim debimetrenin yine aynı problemi yaptı. yapılması gereken işlem debimetrenin değiştirilmesi midir ? veya gaz ayarından yapar mı sizce ?
 

Carisma70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
hava akışmetre temizliği bazı araçlarda işe yarıyor. temizlemek için kontak spreyi uygun; yağsız ve plastiklere zarar vermiyor. yenisini almayı göze aldıysanız balata spreyi de denenebilir
 

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar öncelikle herkese iyi forumlar..
aracımda ciddi bi problem var ve çözüm bulamıyorum.

sorun şu : 97 vectra b kasa. 2.0 16 v manuel.

arabanın ilk hareketlenmesinde gazına hafif basarsak kerkinme problemi oluyor. aynı şekilde vites geçişlerinde gaza hafif basılırsa yine kerkinme ve sallama yapıyor.
yolda giderken vites ve hız ne olursa olsun. ayagımı gazdan çeker çekmez yine aynı şekilde yığılma kerkinme ve motor freni gibi bişeyler oluyo..

arabayı boşa alınca hiçbir sorun yok. yag gibi akıyor. buji ve buji kabloları değişti. düzelmedi.

yardımcı olabilir misiniz ?
Kardesim buna benzer bir olayda benim basa geldi turbo ve turbo valflerini ve o hortumları kontrol et debimetredende olabilir en saglikli çozuk ise bir bosch bayisine giderek aracin ariza tespitine baktir verdigi rapora göre izleyecegin yolu çizebilirsin ayrica bazi sensörleri cikarip taktiktan sonra bu tur araclar beyine otimatik sinyal gonderiyor o sensöru tanimiyor o tur bir surum olduysa sensör cikarma gibi vs arizalari sildir bakalim devam edecek mi bu şikayetler.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Kardesim buna benzer bir olayda benim basa geldi turbo ve turbo valflerini ve o hortumları kontrol et debimetredende olabilir en saglikli çozuk ise bir bosch bayisine giderek aracin ariza tespitine baktir verdigi rapora göre izleyecegin yolu çizebilirsin ayrica bazi sensörleri cikarip taktiktan sonra bu tur araclar beyine otimatik sinyal gonderiyor o sensöru tanimiyor o tur bir surum olduysa sensör cikarma gibi vs arizalari sildir bakalim devam edecek mi bu şikayetler.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

turbo olsa da hergün kontrol etsek be abi :D
 

Arnachros

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar,

Forumda yeniyim. Problemim olduğu için kayıt olduğum gerçeğini gizlemeyeceğim ancak umarım herkese de faydalı olabilirim.

Aracım : Vectra B 2.0 CD Manual 1996.

Problemim aynı Musty55 arkadaşımızınki gibi Silkeleme, Kerkinme ve ona ek olarak motor-stop yapıyor. Biraz daha detaylı açıklamak isterim.

Örnek olarak dünkü yaşadığımı biraz anlatayım. 100 km/hız ile giderken vitesi 4’ten 5’e attım. O ana kadar herhangi bir problem olmayan aracımda 5. viteste ilk gazı verdiğim anda öncelikle sanki araç gitmek istemiyormuş gibi kerkindi, akabinde gazı almıyormuş gibi bir silkeleme yaşattı. Silkeleme gaza bastığım sürece devam etti ve ne kadar gaz verdiğimle doğru orantılı değil, az da bassam çok da bassam silkeledi. Silkeleme sırasında aynı zamanda farlar dahil tüm elektronik aksamı evdeki lambayı hızlıca birkaç kere açıp kapatmışım gibi kapanıp açıldı. Daha önce başıma geldiğini bildiğimden dolayı yine vitesi 4’e aldım, normale dönen araç 1 dakika geçmeden bu sefer 4. Viteste silkelemeye başladı. Ben hiç bir şey yapamadan da 5-6 sn içinde motor-stop etti. Motor stop ettiğinde direksiyon hidroliği durdu sanırım çünkü direksiyon simidi kaskatıydı, döndürmek imkansız. Tek yapabildiğim frendi. Marşı kapatıp, debriyaja basıp hızlıca tekrar marş verdim o hızda giderken tekrar çalıştı araba. Ayağımı debriyajdan kaldırırken yüke bindiği anda tekrar silkeleme yapmaya başladı. Gaz verdiğim anda silkelemeye başlıyor. Daha önce de defalarca başıma geldiğinden dolayı biliyorum.

Genelde gaz verdiğim zaman oluyor bu olay. Ancak durduğu yerde de motor-stop ediyor.

Ve hazin son yolda kaldım.

Farkettiğim birkaç bilgiyi de paylaşayım. Daha önce motor bu kadar ısınmıyordu. Şu anda 10 dakika aracı hiç yormadan 2k, 2.5k devirlerde vites geçişi yapsamda 3-4 dakika sürdükten sonra kaputu açtığım anda yüzüme aşırı sıcak bir hava vuruyor. Motor normal olmayan bir şekilde ısınıyor.
Hem LPG’de yapıyor hemde benzinde yapıyor. LPG’de çok daha sık tekrarlıyor.
Zaten hararet göstergesi kafasına göre takılmakta. Panelden üzerine tıklatarak çalışmasını sağlıyorum.
LPG’de 90 dereceye yakın olan ve sürekli değişen motor sıcaklığı(Çünkü fan açıyor araba sürekli olarak) benzinde 80-90 arasında sabit kalıyor.
Klima zaten açmıyorum. Açtığım anda motoru elime alırım diye korkuyorum.

Arabanın bakımı dün yapılmıştı. Filtreler ve Yağ değişimi işlemleri. Debimetre kontrolünü servis yaptı. Bujiler ve buji kablolarının sağlam olduğunu söylediler. Turbo valfleri kontrol edildi. Ona rağmen bugün bunu yaşadım.

Olayın en üzüntü verici yanı ise, Kocaeli’nde bu araç ile uğraşacak güvenilir bir usta bulamamam. 1 senedir bende olan bu araca özel bir serviste defalarca dünyanın parasını bayıldım. Ancak bu özel serviste, anlattığım durum için, motor elektrik aksamı değişmeli açıklamasını yapıyor ve 2.0 eski araçlara el sürmeyeceğini beyan ediyor, başından savıyor, kestirip atıyor. Bu tarz konular hakkında çok da fazla bilgisi olmayan beni bile zıvanadan çıkarttılar. Forum ortamına güvenen ve forum çözümlerinin başarısını bilen biri olarak desteğinizi rica ediyorum. Arabamı seviyorum ne kadar çok yaksa da.

Herkese şimdiden teşekkür ederim.
 
Üst