vectra b gls geç çalışma problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan digicron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam benim anlamadığım ustanız neden tüptendir diyor. Bu araçlardaki LPG sistemi sıralı sistem. Araç benzinde çalışıyor tüple ne alakası var? :(

Eğer dediğiniz gibi benzin rölesi tamir görmüş ise düzgün bi usta bulup ona sormalısınız bu sorun yaparmı diye. Benim bir bilgim yok sorun yapar deyip sizi o ustalar gibi defalarca masrafa sokmak istemem...

Lpg tam kesmiyorsa, boğularak çalışır ondan demiş olabilir. En basiti şöyle deneyin, Lpg yi bitirip kullanın, bakalım daha sorun yaratacak mı, Lpg yi elersiniz böylece.
 
Dün başıma araçta başıma geleni yazayım araçın benzin rölesi önceden tamir görmüş herhalde ayakları paslanır gibi olmuş temizledim taktım düzelir gibi oldu 5-10 kere çalıştırmada düzgün çalıştı daha sonra gene geç çalışmaya başladı röleden olma ihtimali yada bu role bazen çalışıp bazen çalışmamazlık yapabilirmi.
tabii ihtimali var role de sorun veya bağlantılarında sorun varsa yapar bunu pompa değişmeden evvel bakmadılarmı?
arıza kodu okutsana p53 veya p54 varsa sorun zaten rolede..veya oksitlenen bağlantılarında
 
Lpg tam kesmiyorsa, boğularak çalışır ondan demiş olabilir. En basiti şöyle deneyin, Lpg yi bitirip kullanın, bakalım daha sorun yaratacak mı, Lpg yi elersiniz böylece.

Anladım. Mantıklıymış :)
 
araçım yaklaşık 2 ay önce bu hatayı vermeye başladı benzin pompası denildi değiştirdiler 100 tl'ye bosch pompa diye taktılar olmadı, değiştirdiler gene aynı pompadan taktılar olmadı daha sonra 220 tl ye orjinal bosch (ustanın dediği Allah nasıl biliryorsa öyle yapsın bu parcaçılarıda ustalarıda) taktılar ama sorun hala düzelmedi araçı çalıştırıyorum araç önce uzun marşlarla çalışıyor (7-10 sn. arası)
bazen çalışacak gibi oluyor ilk marşta ama çalışmıyor. 10 dakika sonra marşa basınca gene geç çalışıyor. benzin pompasını eledim artık 3 defa değişti 1. 2. bozuk anasını satayım hepsi mi bozuk burda usta falan yok ne yapacağım şaşırdım araçta sıralı sistem atiker var usta işin içinden çıkamadı tüptendir diyor aklım almıyor değerli forum üyelerinden yardımlarını esirgememelerini diliyorum şimdiden teşekkürler. bu araçların genel sorunumudur.

Size tam bir çözüm sunuyorum, denemek veya denememek tamamen size kalmış bir şey. Yapacağınız tek şey, depodaki benzini bitirip tekrardan 50-60 tl ye yakın yeni benzin doldurun ve mutlaka ama mutlaka benzin oktan artırıcı kullanın. Sorununuz büyük bir ihtimalle yok olacaktır. Bu denemenin size hiç bir artı masrafının olmadığına dikkan edin.
 
benim 2001 model astra G aracımda da atiker sıralı sistem lpg var.Aynı sorun bended olmaya başlamıştı.Özellikle aracı uzun süreli park ettiğim zaman yani genellikle sabahları bu sorunu yaşıyordum.Malesef küçük yerlerde işi bilen usta yok.Eline tornavida pense alan ustayım diye geçiniyor.İnsanı dinlemiyorlarki sorunun ne olduğunu çözsünler.Araç çalışmıyor diyorsun direk benzin pompasıdır diyor.Neyse soruna gelelim.Aracımın geç çalışmasının yanında LPG sininde azaldığını hissediyordum.İlk başlarda LPG hortumlarım patladı ordan kaçırıyor sandım hortumları değiştirdim.Ancak geç marş alma sorunu devam ediyor ve LPG yine azalıyordu.İyice kıllanmaya başladım.Atiker servisine gittim.Orda ustayım diye geçinenler benzin pompasıdır,bilmem ne sensörüdür diye diretiyorlardı.Ben aracımda lpg olmadığı zaman aracımın çalışmasında bir sorun olmadığını ,ancak aracıma lpg koyduğumda sorun çıkardığını,daha önce böyle bir sorunum olmadığını,araç çalıştıktan sonra ise ne gidişinde,nede yakışında bir anormallik olmadığını söylememe rağmen ısrarla arızanın tüpten olmadığını,aracın yakıt sisteminden kaynaklanacağını idda ediyolar.Bunuda söyleyen ustayım diye geçinen bu işten para kazananlar aracıman kaputunu açıp eline anahtar bile almadan oturdukları yerden aracımın arızasını buluyorlardı.Bu işe iyice canım sıkılmaya başladı ve bilgisayar başına oturup forumları araştırmaya başladım.Sorunun aracı stop ettikten sonrada silindirlerin içerisine gaz sızması sonucu çalışırken zengin karışım oluşturarak aracı boğmasından kaynaklanacağını yazmaştı çoğu arkadaş.Arızanında ya regülatörden yada enjektörlerden kaynaklanacağını yazmışlardı.Bunların değişmesi gerektiğini söylüyorlardı.Bu parçalar pahalı olduğu için vede aracım çalışırken hiç bir sorunu olmadığı için benim arızamın başka bir yerden kaynaklanacağını düşündüm ve LPG sisteminin çalışma prensibini ve sistemdeki parçaları ve ne işe yaradıkları hakkında bir araştırma yaptım.Araştırmam sonucunda sistem üzerinde bulunan elktro valf (gaz kesici) diye bir parçanın araç çalışmadığı zaman lpg tankından gelen gazı kesmesi gerektiğini öğrendim ve bu parçanın arızalı olabileceginoen şüphelendim.Aracımın lpg deposunu fulledim.Aracıma sızdırmazlık raporu almaya gittiğimde ordaki mühendisin bu parçaya bağlı kabloları çektiğinde arcımın gazdan benzine geçtiğini fark etmiştim.Bende kabloları çektim ama aracım halen gazda çalışıyordu.Kabloları takıp çekip denemeler yapmaya başladım ve bu denemelerden birinde aracım benzine geçti.Aracıma stop ettim.Sabah çalıştırdığımda aracım ilk marşta aldı.Bu elektro valften iyice kıllandım ve atiker bayilerini gezmeye başladım.Sorunu tüpte değilde aracımın yakıt,ateşleme sistemlerinde bulan ve kaputu dahi açmayan aracının orasını burasını göster sorun devam ederse tüpe bakarız diyen bayilere bir daha uğramadım.Neyseki fazla gezmeden ilk iki bayiden sonra üçüncü bayideki ustada sorunu tam olorak anlamasa bile eline anahtar ve tornavida alarak lpg sistemini sökerek kontrol etmeye başladı.Yaklaşık bir saatlik kontrolden sonra ve benimde ısrar etmem üzerine elektro valfi (gaz kesiciyi) kontrol etti ve çalışıp çalışmadığını tam olarak anlayamasada parçayı değiştirdi.USTA MUSTA HİKAYE.ARACINIZI EN İYİ BİLEN KİŞİ SİZSİNİZDİR.ARIZANIN NE OLDUĞU,ARACIN SIKINTISINI ÖNCEKİ ÇALIŞMASI İLE KARŞILAŞTIRILDIĞINDA %90 ORANINDA ANLAŞILIR BENCE.BİRAZDA ARAŞTIRMA YAPILDIĞINDA İŞ GÜZAR USTALARIN ELİNE DÜŞÜPTE BOŞ YERE ARACIN SAĞLAM PARÇALARINI DEĞİŞTİRMEYE GEREK KALMAZ BENCE.BENİM SORUNUM ELEKTRO VALFİ DEĞİŞTİRİNCE ÇÖZÜLDÜ.ELEKTRO VALF=25 TL. YANİ 300-400 TL YERİNE 25 TL YE SORUNUM ÇÖZÜLDÜ.ÖZELLİKLE LPGLİ ARAÇLARDA BİR SORUN OLDUĞUNDA ÖNCE LPG DE SORUN ARANMALI BENCE.
 
Son düzenleme:
lpg tam kesmiyorsa, boğularak çalışır ondan demiş olabilir. En basiti şöyle deneyin, lpg yi bitirip kullanın, bakalım daha sorun yaratacak mı, lpg yi elersiniz böylece.

araçım yaklaşık 2 ay önce bu hatayı vermeye başladı benzin pompası denildi değiştirdiler 100 tl'ye bosch pompa diye taktılar olmadı, değiştirdiler gene aynı pompadan taktılar olmadı daha sonra 220 tl ye orjinal bosch (ustanın dediği allah nasıl biliryorsa öyle yapsın bu parcaçılarıda ustalarıda) taktılar ama sorun hala düzelmedi araçı çalıştırıyorum araç önce uzun marşlarla çalışıyor (7-10 sn. Arası)
bazen çalışacak gibi oluyor ilk marşta ama çalışmıyor. 10 dakika sonra marşa basınca gene geç çalışıyor. Benzin pompasını eledim artık 3 defa değişti 1. 2. Bozuk anasını satayım hepsi mi bozuk burda usta falan yok ne yapacağım şaşırdım araçta sıralı sistem atiker var usta işin içinden çıkamadı tüptendir diyor aklım almıyor değerli forum üyelerinden yardımlarını esirgememelerini diliyorum şimdiden teşekkürler. Bu araçların genel sorunumudur.


başımdan geçenleri uzun uzun anlattım.aynı sorun bendede vardı.lpg yi tamamen bitir önce.depoda kalmasın hiç.aracı bir kaç gün depoda lpg olmadan kullan.sorun yok ise depona lpg koy ve tekrar dene.lpg koyunca sorun tekrarlıyor ise araç park halinde iken lpg nin azalıp azalmadığını anlamaya çalış.lpg azalıyor ise sorun bence gaz kesicidedir.fiyatıda 15-20 lira arası bişey.ben değiştirttim sorun morun kalmadı.
 
benim 2001 model astra G aracımda da atiker sıralı sistem lpg var.Aynı sorun bended olmaya başlamıştı.Özellikle aracı uzun süreli park ettiğim zaman yani genellikle sabahları bu sorunu yaşıyordum.Malesef küçük yerlerde işi bilen usta yok.Eline tornavida pense alan ustayım diye geçiniyor.İnsanı dinlemiyorlarki sorunun ne olduğunu çözsünler.Araç çalışmıyor diyorsun direk benzin pompasıdır diyor.Neyse soruna gelelim.Aracımın geç çalışmasının yanında LPG sininde azaldığını hissediyordum.İlk başlarda LPG hortumlarım patladı ordan kaçırıyor sandım hortumları değiştirdim.Ancak geç marş alma sorunu devam ediyor ve LPG yine azalıyordu.İyice kıllanmaya başladım.Atiker servisine gittim.Orda ustayım diye geçinenler benzin pompasıdır,bilmem ne sensörüdür diye diretiyorlardı.Ben aracımda lpg olmadığı zaman aracımın çalışmasında bir sorun olmadığını ,ancak aracıma lpg koyduğumda sorun çıkardığını,daha önce böyle bir sorunum olmadığını,araç çalıştıktan sonra ise ne gidişinde,nede yakışında bir anormallik olmadığını söylememe rağmen ısrarla arızanın tüpten olmadığını,aracın yakıt sisteminden kaynaklanacağını idda ediyolar.Bunuda söyleyen ustayım diye geçinen bu işten para kazananlar aracıman kaputunu açıp eline anahtar bile almadan oturdukları yerden aracımın arızasını buluyorlardı.Bu işe iyice canım sıkılmaya başladı ve bilgisayar başına oturup forumları araştırmaya başladım.Sorunun aracı stop ettikten sonrada silindirlerin içerisine gaz sızması sonucu çalışırken zengin karışım oluşturarak aracı boğmasından kaynaklanacağını yazmaştı çoğu arkadaş.Arızanında ya regülatörden yada enjektörlerden kaynaklanacağını yazmışlardı.Bunların değişmesi gerektiğini söylüyorlardı.Bu parçalar pahalı olduğu için vede aracım çalışırken hiç bir sorunu olmadığı için benim arızamın başka bir yerden kaynaklanacağını düşündüm ve LPG sisteminin çalışma prensibini ve sistemdeki parçaları ve ne işe yaradıkları hakkında bir araştırma yaptım.Araştırmam sonucunda sistem üzerinde bulunan elktro valf (gaz kesici) diye bir parçanın araç çalışmadığı zaman lpg tankından gelen gazı kesmesi gerektiğini öğrendim ve bu parçanın arızalı olabileceginoen şüphelendim.Aracımın lpg deposunu fulledim.Aracıma sızdırmazlık raporu almaya gittiğimde ordaki mühendisin bu parçaya bağlı kabloları çektiğinde arcımın gazdan benzine geçtiğini fark etmiştim.Bende kabloları çektim ama aracım halen gazda çalışıyordu.Kabloları takıp çekip denemeler yapmaya başladım ve bu denemelerden birinde aracım benzine geçti.Aracıma stop ettim.Sabah çalıştırdığımda aracım ilk marşta aldı.Bu elektro valften iyice kıllandım ve atiker bayilerini gezmeye başladım.Sorunu tüpte değilde aracımın yakıt,ateşleme sistemlerinde bulan ve kaputu dahi açmayan aracının orasını burasını göster sorun devam ederse tüpe bakarız diyen bayilere bir daha uğramadım.Neyseki fazla gezmeden ilk iki bayiden sonra üçüncü bayideki ustada sorunu tam olorak anlamasa bile eline anahtar ve tornavida alarak lpg sistemini sökerek kontrol etmeye başladı.Yaklaşık bir saatlik kontrolden sonra ve benimde ısrar etmem üzerine elektro valfi (gaz kesiciyi) kontrol etti ve çalışıp çalışmadığını tam olarak anlayamasada parçayı değiştirdi.USTA MUSTA HİKAYE.ARACINIZI EN İYİ BİLEN KİŞİ SİZSİNİZDİR.ARIZANIN NE OLDUĞU,ARACIN SIKINTISINI ÖNCEKİ ÇALIŞMASI İLE KARŞILAŞTIRILDIĞINDA %90 ORANINDA ANLAŞILIR BENCE.BİRAZDA ARAŞTIRMA YAPILDIĞINDA İŞ GÜZAR USTALARIN ELİNE DÜŞÜPTE BOŞ YERE ARACIN SAĞLAM PARÇALARINI DEĞİŞTİRMEYE GEREK KALMAZ BENCE.BENİM SORUNUM ELEKTRO VALFİ DEĞİŞTİRİNCE ÇÖZÜLDÜ.ELEKTRO VALF=25 TL. YANİ 300-400 TL YERİNE.ÖZELLİKLE LPGLİ ARAÇLARDA BİR SORUN OLDUĞUNDA ÖNCE LPG DE SORUN ARANMALI BENCE.
 
dediğiniz gibi atiker sıralı sistemde sürekli arıza çıkaran bir sistemmiş ve bir şey sormak istiyorum tüp biterken sistem ikaz verdiğinde dit dit dit diye bu tüp bittimi demek yoksa azaldımı demek oluyor eğer bitti demek ise benim arac bugün tek marş alıyor yok azaldı ise başka sorun röleyi başka bir araçtan aldım denedim benim röleyi de o araça taktım sorun yok yani büyük ihtimalle tüpten yada tüpün kalibrasyon ayarında gaz kesici de hemen yani 6-7 ayda bozulacak bir zavazingomu onu çok merak ediyorum.
 
dediğiniz gibi atiker sıralı sistemde sürekli arıza çıkaran bir sistemmiş ve bir şey sormak istiyorum tüp biterken sistem ikaz verdiğinde dit dit dit diye bu tüp bittimi demek yoksa azaldımı demek oluyor eğer bitti demek ise benim arac bugün tek marş alıyor yok azaldı ise başka sorun röleyi başka bir araçtan aldım denedim benim röleyi de o araça taktım sorun yok yani büyük ihtimalle tüpten yada tüpün kalibrasyon ayarında gaz kesici de hemen yani 6-7 ayda bozulacak bir zavazingomu onu çok merak ediyorum.

1 dakika içinde de bozulabilir. Lpg bitince benzine geçmiştir zaten. Lpg alınca sorun başlarsa kesici olağan şüpheli.
 
arıza tesbıt cıhazına sokun,ama opelın makınesı olsun,buyuk ıhtımal krank yada kam mili,diğer adı ıle egzantrık mili okuyucusu arızası verecektır,öncelıkle gevsetıp okuyacagı kasnaga yaklastırsınlar,eger yıne aynı arızayı verırse,arızalı olan sensörü değişin,arac düzelir...
 
Geri
Üst