benim 2001 model astra G aracımda da atiker sıralı sistem lpg var.Aynı sorun bended olmaya başlamıştı.Özellikle aracı uzun süreli park ettiğim zaman yani genellikle sabahları bu sorunu yaşıyordum.Malesef küçük yerlerde işi bilen usta yok.Eline tornavida pense alan ustayım diye geçiniyor.İnsanı dinlemiyorlarki sorunun ne olduğunu çözsünler.Araç çalışmıyor diyorsun direk benzin pompasıdır diyor.Neyse soruna gelelim.Aracımın geç çalışmasının yanında LPG sininde azaldığını hissediyordum.İlk başlarda LPG hortumlarım patladı ordan kaçırıyor sandım hortumları değiştirdim.Ancak geç marş alma sorunu devam ediyor ve LPG yine azalıyordu.İyice kıllanmaya başladım.Atiker servisine gittim.Orda ustayım diye geçinenler benzin pompasıdır,bilmem ne sensörüdür diye diretiyorlardı.Ben aracımda lpg olmadığı zaman aracımın çalışmasında bir sorun olmadığını ,ancak aracıma lpg koyduğumda sorun çıkardığını,daha önce böyle bir sorunum olmadığını,araç çalıştıktan sonra ise ne gidişinde,nede yakışında bir anormallik olmadığını söylememe rağmen ısrarla arızanın tüpten olmadığını,aracın yakıt sisteminden kaynaklanacağını idda ediyolar.Bunuda söyleyen ustayım diye geçinen bu işten para kazananlar aracıman kaputunu açıp eline anahtar bile almadan oturdukları yerden aracımın arızasını buluyorlardı.Bu işe iyice canım sıkılmaya başladı ve bilgisayar başına oturup forumları araştırmaya başladım.Sorunun aracı stop ettikten sonrada silindirlerin içerisine gaz sızması sonucu çalışırken zengin karışım oluşturarak aracı boğmasından kaynaklanacağını yazmaştı çoğu arkadaş.Arızanında ya regülatörden yada enjektörlerden kaynaklanacağını yazmışlardı.Bunların değişmesi gerektiğini söylüyorlardı.Bu parçalar pahalı olduğu için vede aracım çalışırken hiç bir sorunu olmadığı için benim arızamın başka bir yerden kaynaklanacağını düşündüm ve LPG sisteminin çalışma prensibini ve sistemdeki parçaları ve ne işe yaradıkları hakkında bir araştırma yaptım.Araştırmam sonucunda sistem üzerinde bulunan elktro valf (gaz kesici) diye bir parçanın araç çalışmadığı zaman lpg tankından gelen gazı kesmesi gerektiğini öğrendim ve bu parçanın arızalı olabileceginoen şüphelendim.Aracımın lpg deposunu fulledim.Aracıma sızdırmazlık raporu almaya gittiğimde ordaki mühendisin bu parçaya bağlı kabloları çektiğinde arcımın gazdan benzine geçtiğini fark etmiştim.Bende kabloları çektim ama aracım halen gazda çalışıyordu.Kabloları takıp çekip denemeler yapmaya başladım ve bu denemelerden birinde aracım benzine geçti.Aracıma stop ettim.Sabah çalıştırdığımda aracım ilk marşta aldı.Bu elektro valften iyice kıllandım ve atiker bayilerini gezmeye başladım.Sorunu tüpte değilde aracımın yakıt,ateşleme sistemlerinde bulan ve kaputu dahi açmayan aracının orasını burasını göster sorun devam ederse tüpe bakarız diyen bayilere bir daha uğramadım.Neyseki fazla gezmeden ilk iki bayiden sonra üçüncü bayideki ustada sorunu tam olorak anlamasa bile eline anahtar ve tornavida alarak lpg sistemini sökerek kontrol etmeye başladı.Yaklaşık bir saatlik kontrolden sonra ve benimde ısrar etmem üzerine elektro valfi (gaz kesiciyi) kontrol etti ve çalışıp çalışmadığını tam olarak anlayamasada parçayı değiştirdi.USTA MUSTA HİKAYE.ARACINIZI EN İYİ BİLEN KİŞİ SİZSİNİZDİR.ARIZANIN NE OLDUĞU,ARACIN SIKINTISINI ÖNCEKİ ÇALIŞMASI İLE KARŞILAŞTIRILDIĞINDA %90 ORANINDA ANLAŞILIR BENCE.BİRAZDA ARAŞTIRMA YAPILDIĞINDA İŞ GÜZAR USTALARIN ELİNE DÜŞÜPTE BOŞ YERE ARACIN SAĞLAM PARÇALARINI DEĞİŞTİRMEYE GEREK KALMAZ BENCE.BENİM SORUNUM ELEKTRO VALFİ DEĞİŞTİRİNCE ÇÖZÜLDÜ.ELEKTRO VALF=25 TL. YANİ 300-400 TL YERİNE 25 TL YE SORUNUM ÇÖZÜLDÜ.ÖZELLİKLE LPGLİ ARAÇLARDA BİR SORUN OLDUĞUNDA ÖNCE LPG DE SORUN ARANMALI BENCE.