vectra b gls geç çalışma problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan digicron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dediğiniz gibi atiker sıralı sistemde sürekli arıza çıkaran bir sistemmiş ve bir şey sormak istiyorum tüp biterken sistem ikaz verdiğinde dit dit dit diye bu tüp bittimi demek yoksa azaldımı demek oluyor eğer bitti demek ise benim arac bugün tek marş alıyor yok azaldı ise başka sorun röleyi başka bir araçtan aldım denedim benim röleyi de o araça taktım sorun yok yani büyük ihtimalle tüpten yada tüpün kalibrasyon ayarında gaz kesici de hemen yani 6-7 ayda bozulacak bir zavazingomu onu çok merak ediyorum.

ben gaz kesiciyi değiştirtmenizi tavsiye ederim.hangi parçanın ne kadar ömrünün olduğu ne zaman bozulacağı belli değil.1 gün içindede bozulabilir,10 yılda bozulmayabilir.bende sistemi yeni taktırdım.dediğim parça 3 ay içinde arıza verdi.ve beni arabadan soğuttu.arabaya binesim gelmiyordu.dediğim parça 15-20 tl bir şey zaten.diğer parçaların yanında tabiri yerindeyse devede kulak kalır.parçaların bozulmasına gelince lpg yada aracın diğer parçaları değiştirilmesinde veya bakımında ustanın el marifetide önemli.bazı usta parçayı sökerken veya takerken yöntemini tam olrak bilemiyor ve parçayı zorluyor.bu da bozularak arızaları neden oluyor.benim başıma geldi.
 
Merhaba digicron araç ilk çalışmada(tabi 5-6 saniyelik uzun marştan sonra) mavi duman atıp sarsıntılı çalışıp sonra düzeliyor mu? Eğer böyle ise kendi aracımdaki (Volvo S40 2.0T 2000) sorunu ve teşhisi paylaşmak isterim.
2 Yıl önce Lovato marka LPG sistemi taktırıp 25.000 KM kadar sorunsuz bir şekilde LPG kullandım, tekleme dahi olmadı, çekiş süper,en soğuk havada bile anında çalışırda(gerçi Denizli'de en soğuk -7-8 dir.) buraya kadar hiçbir problem yok.Ancak son 3 aydır hem gazda, hem benzinde geç çalışma sorunu yaşamaya başladım. (tabi arkadaşlar hemen diyecekler araç her zaman ilk olarak benzinde çalışıp sonra gaza geçer.Lovato kiti olanlar bilir motor belli bir sıcaklıkta ise kit direkt olarak gazda çalışıyor yazılımı böyleymiş istersen kapattırabiliyorsun).Tabi hemen sanayinin yolunu tuttuk benzin sistemi ile ilgili değişmedik parçası kalmadı hatta pompayı 2 kere değiştirdik,karbon temizleme yaptırdık,bujiler değişti,ısı sensörü değişti,bobinlere bakıldı vs.vs. ama nafile.... olmadı.
Fakat şunu farkettik araba ilk çalışmada mavi beyaz duman atıyor.Tabi usta bunu görünce (banada mantıklı geldi) şöyle bir teşhis koydu; LPG kuru bir yakıt olduğu için zamanla subap lastiklerini kuruttuğundan, motor durunca bu kuruyan subap lastiklerinden silindirin içine yağ sızdığını ve motoru boğduğunu bu yüzden geç çalıştığını söyledi.Yani üst kapağı açılacak.Bu teşhisi doğrulayan bir olayda şu idi;aracı durdurup yağ sızmasına fırsat vermeden hemen çalıştırdığımızda anında çalışıyordu ancak 15-20 dk bekleyince subapdan yağ sızdığı için motor sıcak olmasına rağmen zor çalışıyordu.Bu ay içerisinde yaptırmayı planlıyorum sonuçları sizinle paylaşırım.
 
arkadaşlar geç oldu ama sorunu hallettim ben sıralıyı taktıralı 5-6 ay olmuştu o zaman atikerde takılan tüp sistemlerinin beyinlerinde fabrikasyon bir arıza meydana gelmiş o yüzden yapıyormuş servise gittim tüp beyni garantiden değişti sorun çözüldü ilglene arkadaşlara teşekkürler ve bu şekilde bir problemi olan arkadaşlar ilk önce araçda tüp takılı ise önce servise yani tüpün takıldığı yere gitmelerini öneririm.
 
Merhaba digicron araç ilk çalışmada(tabi 5-6 saniyelik uzun marştan sonra) mavi duman atıp sarsıntılı çalışıp sonra düzeliyor mu? Eğer böyle ise kendi aracımdaki (Volvo S40 2.0T 2000) sorunu ve teşhisi paylaşmak isterim.
2 Yıl önce Lovato marka LPG sistemi taktırıp 25.000 KM kadar sorunsuz bir şekilde LPG kullandım, tekleme dahi olmadı, çekiş süper,en soğuk havada bile anında çalışırda(gerçi Denizli'de en soğuk -7-8 dir.) buraya kadar hiçbir problem yok.Ancak son 3 aydır hem gazda, hem benzinde geç çalışma sorunu yaşamaya başladım. (tabi arkadaşlar hemen diyecekler araç her zaman ilk olarak benzinde çalışıp sonra gaza geçer.Lovato kiti olanlar bilir motor belli bir sıcaklıkta ise kit direkt olarak gazda çalışıyor yazılımı böyleymiş istersen kapattırabiliyorsun).Tabi hemen sanayinin yolunu tuttuk benzin sistemi ile ilgili değişmedik parçası kalmadı hatta pompayı 2 kere değiştirdik,karbon temizleme yaptırdık,bujiler değişti,ısı sensörü değişti,bobinlere bakıldı vs.vs. ama nafile.... olmadı.
Fakat şunu farkettik araba ilk çalışmada mavi beyaz duman atıyor.Tabi usta bunu görünce (banada mantıklı geldi) şöyle bir teşhis koydu; LPG kuru bir yakıt olduğu için zamanla subap lastiklerini kuruttuğundan, motor durunca bu kuruyan subap lastiklerinden silindirin içine yağ sızdığını ve motoru boğduğunu bu yüzden geç çalıştığını söyledi.Yani üst kapağı açılacak.Bu teşhisi doğrulayan bir olayda şu idi;aracı durdurup yağ sızmasına fırsat vermeden hemen çalıştırdığımızda anında çalışıyordu ancak 15-20 dk bekleyince subapdan yağ sızdığı için motor sıcak olmasına rağmen zor çalışıyordu.Bu ay içerisinde yaptırmayı planlıyorum sonuçları sizinle paylaşırım.


motorun içine sızan yağ motoru neden boğsun orasını anlamadım.
 
Geri
Üst