- Katılım
- 21 Nis 2008
- Mesajlar
- 340
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
orcinus´isimli üyeden Alıntı
uzun yolda klima kesinlikle daha az yakıt tükettirir araca. teorik
olarak ispatlanmış, pratik olarak da ispatlanmıştır. en son
mythbusters'da denendi. depoları ağzına kadar doldurup aynı marka ve
model arabayla, kum torbası da kullanarak ağırlıklar eşitlenip, benzin
bitene kadar pistte turlandı. klima kullanılan araç bariz daha fazla
tur attı.
MOKIA'isimli üyeden alıntı
İKİ ARACIN DEPOLARINI TAMAMEN BOŞALTIP, SONRA EŞİT MİKTARDA YAKIT DOLDURUYORLAR. 70 KM SABİT HIZLA BİR PİSTTE TURA BAŞLIYORLAR. KLİMASI ÇALIŞTIRILMAYAN CAMLARI AŞIK OLAN ARAÇ, KLİMASI AÇIK CAMLARI KAPALI OLAN ARAÇTAN 15 TUR FAZLA DÖNÜYORDU. KLİMANIN AÇIK OLMASI, %7- %8 GİBİ DÖNÜLEN TUR SAYISINI KISALTMIŞTI
arkadaşlar sabah sabah ben mi yanlış okuyorum yoksa bu iki arkadaştan biri aynı testin sonucunu yanlış mı veriyor. testi hatırladım seyretmiştim, ancak benimde kafam karıştı.
uzun yolda klima kesinlikle daha az yakıt tükettirir araca. teorik
olarak ispatlanmış, pratik olarak da ispatlanmıştır. en son
mythbusters'da denendi. depoları ağzına kadar doldurup aynı marka ve
model arabayla, kum torbası da kullanarak ağırlıklar eşitlenip, benzin
bitene kadar pistte turlandı. klima kullanılan araç bariz daha fazla
tur attı.
MOKIA'isimli üyeden alıntı
İKİ ARACIN DEPOLARINI TAMAMEN BOŞALTIP, SONRA EŞİT MİKTARDA YAKIT DOLDURUYORLAR. 70 KM SABİT HIZLA BİR PİSTTE TURA BAŞLIYORLAR. KLİMASI ÇALIŞTIRILMAYAN CAMLARI AŞIK OLAN ARAÇ, KLİMASI AÇIK CAMLARI KAPALI OLAN ARAÇTAN 15 TUR FAZLA DÖNÜYORDU. KLİMANIN AÇIK OLMASI, %7- %8 GİBİ DÖNÜLEN TUR SAYISINI KISALTMIŞTI
arkadaşlar sabah sabah ben mi yanlış okuyorum yoksa bu iki arkadaştan biri aynı testin sonucunu yanlış mı veriyor. testi hatırladım seyretmiştim, ancak benimde kafam karıştı.