Uçaklardan anlayan?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
arkadaşlar geçenlerde bi muhabbet geçti. büyük uçaklar filan yere inerken nasıl duruyorlar? bi arkadaş motorları geri çevirirler dedi diğeri olmaz öyle şey sadece frenle durur filan dedi. ama aramızda bu işlerden anlayan olmadığından öyle kaldı muhabbet. bu işten anlayan varsa bi açıklayabilir mi?
 
motorları geri tepme veriyo, bu 1.
kanatların orda adını bilmiorum ama kapaklar var, onlar açılıyo, havayı kesiyo.. bu 2.
frenleri de var tabi, bu 3..
 
Frenler ve Flaplar :) Bukadar
 
aslında benim bildiğim motorlar geri dönmüyor ama içine giren havanın motorun arkasından dısarı çıkması engelleniyor. bunun yanında kanatlarda bulunan ve üzerinde "no step" yazan :D kısımlar açılarak uçagın dincinden faydalanmasını sağlıyor ve tabiki asıl görev frenlere düşüyor :D
 
arkadaşım uçak havadayken motorları yavaşlatır ve kanatlardaki kapakçıkları açar bu sayede uçak hava freni yaparak yavaşlar motorlar kompresyona biner uvvvvvn diye bi ses gelir uçak yere indiği anda:) mekanik fren devreye girer :) okadar çok uçağa biniyorum ki bu aralar:) cross check mıroscheck :Dherşeyi öğrendim yok taksim yapcakmış yok bilmemne :D flap açar bişi olur:)
 
büyük uçak fren sistemleri

sevgili arkadaşım,
büyük uçaklar diye tanımlanan hava araçları ( sabit kanatlı uçaklar ) inişini müteakip iniş hızlarını düşürmek için ( fren yapmak ) motorlarını " reverse " pozisyonuna alırlar. bu kabaca geri çevirme olarak ta tanımlanabilir. bunun yanı sıra hidrolik ile çalışan fren sistemlerini de devereye sokarlar. ilave soru olursa yanıtlayabilirim. görüşmek üzere...
 
Metin arkadaşın bahsettiği,motor freni gibi düşünebileceğimiz thrust reverser sistemidir,
arkadaşının dediği motoru ters çevirmek gibi bişey aslında,
motorun arkasında itişin sağlandığı açıklığa doğru alttan ve üstten 2 kapak kapanır ve itme gücü ters yöne verilir
ayrıca tekerleklerde de abs ile aynı mantıkta çalışan fren sistemi bulunur,
havadayken de kanat üstünde spped brake adı verilen sürtünmeyi olabildiğince arttırarak uçağı yavaşlatan küçük kanatçıklar açılır,
iniş sırasında bu 3 fren birden kullanımda olur.
 
Biri Uçak mı dedi ??!!
 
uçak motorları yani gaz türbinleri çalışması turbo gibi diyebiliriz bir nevi...
 
Geri
Üst