Turbo Motorlularda Vitesi Boşa Atmak!?

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
MaX' Alıntı:
+10. Vitesi boşa atıp gitmenin turboya zarar vermesi bence mantıksız. çünkü boş viteste dönen dört tekerlekle turbonun yakından bir alakası veya bağlantısı yok.boşa atarsan telerleklere giden gücü kesersin hepsi bu.Asıl araç hareket halindeyken veya durduğun anda motoru stop edersen turbonun ömrünü kısaltırsın. Çünkü araç durduktan sonra bile turbonun tirbünleri bir süre dönmeye devam eder.motoru hemen kapatırsan tirbünler yağsız döner ve çabuk yıpranır.
Doğru diyorsunda aracı üretenler niye turbo timer seklinde bir cihazla bunu ortadan kaldırmamıslar,piyasadaki hiç bir turbolu araç, ne subaru,ne evo hiçbirinde böyle bir sistem standartta yok. Yoksa zarar vermiyormu motora?
Ben turbo için durmaya yakın zamanda aracı turboyu devreye sokmayacak sekilde ilerler yada boşa atar duruncada direk kapatırım ama arkadaslarım 1-1,5 dk civarında bekliyorlar.
 

corsan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
5mdakika degil de calisma zamanına bagli max 1 dakka yagın suzulmesini beklemen turbonun omrunu uzatir.performans araclar icin turbometre diye bisey var sen kontagı kapasan bile motor stop etmeyip motorun stop oncesi son devirlerine gore bi zaman bekleyip sora stop eder.
 

cutebadboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2006
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
turbo araçlarda vitesi boşa atmanın motora zarar verdiği, hurafeden başka bişey değildir.böyle şeylerle kafanızı yormayın.
iyi akşamlar
 

buraki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
giderken vitesi boşa atmak dururken atmaktan farksız değil mi?. bence hiç bir zararı yok ama boşuna yakıt masrafı ve güvenli olmayan bir sürüş olur. turbolu araçlarda performanslı olsun veya olmasın her türlü kullanış sonrası araç stop ettirilmeden 1-2 dakika rolantide beklemenin faydalı olduğunu biliyorum. turbonun yağlanması ve içindeki basıncın harcaması için. tabi bende 1-2 dakika bekleyemiyorum ancak 20sn filan.
 

bkaraman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
boşta giderken rolantiye bağlı olarak turbonunda devri düşer bir sakıncası yoktur.ama uzun süreli devirli kullanımlardan sonra motor stop ettirilmeden önce turbonun içindeki gaz türbininin belli bir süre soğutulması gereklidir ve faydalıdır malum egzos manifoltundaki ısı yüksektir
 

MaX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
706
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
coRSac' Alıntı:
Doğru diyorsunda aracı üretenler niye turbo timer seklinde bir cihazla bunu ortadan kaldırmamıslar,piyasadaki hiç bir turbolu araç, ne subaru,ne evo hiçbirinde böyle bir sistem standartta yok. Yoksa zarar vermiyormu motora?

Motora aşırı derecede zarar veren birşey değil. Bunlar sadece turbolu araç kullanımı için ufak püf noktaları Turboyu 5000 d/d de bağırtan birisinin aracında turbo timer olsa ne, olmasa ne:D böyle her ufak şey için cihaz koymaya kalksalar iş astarı yüzünden pahalıya gelir bence.
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Zararı motora değil turboyada bunun 5000 dd bağırtmayla ne alakası var,bir çok standart fabrika çıkışlı turbo araçlarında turbo 3000 dd civarı girer ve 6000 e yakın bir yerde de çıkar bazıları sürekli devrede olurken bazılarıda gazın tepkisine bağlı olarak bu devir aralığında girer çıkar.Turbo timer motoru kapattıktan sonra devreye girer.Bence önemli bir parça subarularda standart olmasa bile herkes sonradan taktırıyor ki subaru servisleri turbo timer ve blow of takılan araçları garanti kapsamında tutuyor bilginize..
 

MaX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
706
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dostum 5000d/d bağırtmakla alakası şu; maksimum güç aşagı yukarı bu devirlerde üretildiği için turbonun en çok çalıştığı,sıkıştığı ve ısındığı devir aralığı.Sürekli redline da çalışan,fabrika limitinin üstüne çıkarılmaya çalışılan, aşırı sıkışan turbodaki ve motordaki metal yorgunluğunu ve aşınmasını , ne timer ne blow off kurtarır.Sadece turboya uzatma dakikalarını oynatır:) Çalıştığı süre içinde canına okunmuş turboyu kontak kapattıktan sonra 3-5 dk çalıştıran 200 dolarlık bir timer mı kurtaracak!Anlatmak istediğim şey bu.
Takılan ekstra parçalara karşı olduğumdan değil elbette, sadece bilinçli, uzun ve aşırı sıkıştırılmadan limitlerde kullanıldığında bu aparatlara pek gerek olmadığını düşünüyorum.cok gerekli olsa zaten standart olurdu.Neden standart olmadığının cevabı da bu. Ayrıca garanti kapsamı konusuna gelince; garanti kapsamında olması doğal bişey.pek garip değil.
Konuyu açan arkadaşa az çok cevap verildi. Sorusuna cevap bulabildiyse konuyu çok fazla dağıtıp subarunun garanti kapsamına götürmeye gerek yok.
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Adamlar turbo aralığını belirlemiş 3000-5500 diye adam bu aralıkta basmayacak ta hangi aralıkta basacak.Ayrıca redline kadar turbo çoktan devreden çıkıyor,adam rölanti demiş sen 5000 devir,metal yorgunluğundan bahsediyorsun konuyu dağıtıyorsun eğer zararlı yada haybeye bir sey olsa kimse bosu boşuna 400 dolar verip taktırmazdı..Hyundai ve kia modellerinde
turbolu araçlarında kapıdaki etikette motoru kapatmadan 1-1.5 dk rölantide çalıstırın diyor haybeye yazmıyor...
 
Üst