turbo mekanizması gerekli basıncı ~2500 dd da sagladıgı icin o civarlarda devreye girer ve cok hassas bir mekanizma oldugu icin turbine (sanırım turkcesi turbin) a olası gelecek zarardan dolayı yine ~6000 dd da devreden cıkar..yine dedigim gibi cok narin bir mekanizma oldugu icin turbine ın tam durmasını saglamak yararınıza olur bunun icin motorunuzu kapatmadan once yine ~60 sn motorunuzu rolantide tutmak size ileride olası turbo arızasını ki bu arıza baya kulfetlidir yaşatma olasılıgını minimal duzeylere ceker.rolantide genel olarak 0,7-0,8 lt yakıt harcadıgınızı duşunursek (lt/hr) yaklaşık 60 saniye rolantide harcayacagınız yakıt :
(0,7-0,8)/60=0,011-0,013 lt arasındadır
benzinin lt fiyatına 2,70 ytl dersek (kurşunsuz 95 octane)
bu sure icinde parasal olarak harcamanız yaklaşık 0,03 ytl dir yani 3 ykr
bu arada hatırlatmak lazım ki bir ciklet/sakız 10 ykr dur.
not:95 oktan kurşunsuz benzine gore cıkan bu tutarın diesel yakıta vurdugunuzda cıkacak rakamı dileyen aynı yolla hesaplasın bir deger olur.
not2:durum ne olursa olsun enjection lu bir aracın boş viteste daha az yaktıgını duşunmek dunyanın duz oldugunu duşunmekle eşdegerdir..ozellikle yokuş aşagı durumlarda boş viteste yukarıdaki rolanti devirindeki yakıt yakılırken(0,7-0,8 lt ) aracın "motor freni" diye tabir edilen konumda yaptıgı harcama 0 lt ye cok ama cok yakın bir degerdir..bu yuzdendirki arac bilgisayarınızda 0,00 lt/100 km yazar.
.
.
not n:aman diyim 2 nolu notta acıklanan şeyi dikkate alın ve sakın boş viteste arac kullanmayın ..
saygılar