Triger seti ne zaman değişmeli

selcuk950

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aracımı iki tane ustaya götürdüm.Triger kayışı değişimi için
1 tanesi 60.000 'de diğer bir usta 80.000'de değişir dediler.
Bilgisi olan varmı?
Arabam 2002 model Opel Astra G...

Teşekkürler...
 
60.000 yada 4 sene hangisi erken dolarsa. ben arabayı alalı 4 sene oldu hiç değiştirmemiştim. 105.000 km de sırf 4 sene doldu diye değiştirdim, ancak kayış yeni gibi çıktı. Triger takım GM 150 ye aldım.
 
Aracın el kitabında Mustafa'nın da dediği süreler geçerli, ama özellikle büyük şehirlerdeki yoğun şehiriçi trafiği nedeniyle ustalarımız değişim kilometresini (tedbir olsun diye) biraz daha öne çekiyorlar. Triger kayışı illaki 60.000 den veya 4 seneden sonra kopacak diye bir kural yok ama bu süre emniyetli bir kullanım için üretici firmalarca belirlenen bir süreçtir. Geçenlerde bir yakınımın aracının triger setini değiştirttim, kayış yaklaşık 7 sene boyunca kullanılmıştı (araç henüz 30.000 km civarındaydı) Benim B kasanın ki de şu an 5 nci senesine girdi (değişimden sonra 40.000 km kullanıldı) Nisan ayında mecburen servis yolu gözükecek.
 
O zaman En doğrusu bir ustanın görmesi lazım ...
 
O zaman En doğrusu bir ustanın görmesi lazım ...
4 sene veya 60.000 km dolduysa asla risk almaya değmez, maddi durumun müsaitse trigeri değiştirmen en doğrusu. Benim şu aralar biraz maddi sıkıntım var o nedenle değişim işini 2 ay sonraya erteledim, tedbir olarak da ne olur ne olmaz diye aracı kullanmamaya özen gösteriyorum.
 
Ne zaman değişir ve buna ne kadar uymalıyız sorusunu cevabı için "değiştirmezsek ve koparsa ne olur?" sorusunun cevabını vereyim...

Bazı yerlerde devridaim kayışı gibi algılanıyor ve önemi bilinmiyor. Devridaim (vantilatör) kayışı kopunca akü ışığınız yanar, araba hararet yapar ama bu şekilde hava sıcaklığına bağlı olarak kısa süreli (1-2 km) seyahat etseniz de birşey olmaz..

Ancakk!!

Triger kayışı bundan farklı olarak, krank ve Cam (kam) şaftlarının uyumlu çalışması için gereken zamanlamayı yapar. Krankın her bir devrinde kam şaftı yarım tur atar. Bu da eksoz ve emme işlemleri için gereken süpap açılma kapanma işlemlerinin zamanında yapılmasını sağlar. Triger kayışı (aynı zamanda adı exantrik kayışıdır) koptuğu anda, motorun kalan dönme enerjisi ile hareket etmeye devam eden pistonlar açık kalan süpaplara vurur ve muhtemelen pistonlar delinir, süpaplar kopar ve yanma odaları (silindir) içine düşer, gömleklerde derin çizikler oluşur. Hatta şansınıza bağlı olarak daha da büyük hasarlar oluşur motorda. Kesinlikle motoru indirir, piston, gömlek, segman, süpap değişimleri masrafları çıkar. Motor da eskisi kadar sağlıklı olmaz zira sert darbeler başka yerlerde de mikroskobik eğilmelere ve darbe izlerine sebebiyet verir.
Bu sebeple servis kitapçığında bildirilen zamanlarda değiştirmek çok önemlidir.
 
Son düzenleme:
benim arac 2004 model ilk sahibinden aldım abi değişmedim 60,000 değişecek dedi servise gittiğimde usta bana 4 yıl yada 60 bin dedi arac 49,000 idi değiş dedim tabi 350 tl gibi bir rakama aldım d.daimli tam set yukarda arkadaş 150 tl demiş ilginç ben hem yetkili hem özelden fiyat almıştım ihmale gelmez aracı kullanmıyorsanız belirlenen km 10 yıldada gelmez onun için km boşverin 4 yıl doldurmuşsa değişin
 
Bende yeni değiştim, içim rahat etmiyordu.İyikide değiştirmişim zira devirdaim ve bilyeler bozulmak üzereymiş.60bin tavsiye edilen değişme süresi..
 
calmy arkadasın yazısından sonra insanın her yıl değisesi geliyor
 
calmy arkadasın yazısından sonra insanın her yıl değisesi geliyor


Ama doğru yazmış :D Ben bu yıl bir araç aldım, 88.500 km idi, aldığım kişi bana 60.000 de değişti dedi, peki dedim servis kayıtlarına baktırdım değişim göremedim :D

Bunun üzerine kıllandım ve 90.000 de triger değiştirdim, içinden çıkan triger yeni idi :D yani 60.000 de muhtemelen değişmişti ama artık kafam rahat, koparmı , nezaman kopcak da motoru elime alıcam korkusu artık yok :D haa bide bu masraflar en az 2.000 TL :D 300-400 liradan korkup 2.000 TL ye toslamak da var :D
 
Geri
Üst