Tek tırnaklımı yoksa çift tırnaklı bujimi???

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
selamlar .. bende 4 tırnaklı buji kullanıyorum ve taktığım günden bugüne bir sorun yaşamadım bujilerle ilgili.. bujileri taktırdıktan sonra da bir ayar yaptırmadım.. gerekmedi cunku bende .. ama hakan abi ne olur ne olmaz taktırdıktan sonra bir baktır der sanada..

yalnız bilinmesi gereken şey şu 4 tırnaklı ile 1 tırnaklı arasında teorik olarak bir farklılık yok yani 4 tırnagın dordundende ateşleme yapılmıyor. bujiye gelen akımın en yuksek oldugu tırnak hangisi işe o tırnaktan yapılıyor ateşleme. bu kadar.o yüzden bujilere giden akım değerinde bir değişiklik olmayacağı kanısındayım. yani yine aynı akımı aynı ateşleme kablolarının taşıması yetelidir.

saygılarımla
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben bugün buji kablolarını değiştirdim.ancak seçim yapmak öyle zorki.bazen zırzop cahil olmak gerekiyo bişey almak takmak için.herkes sattığı malı övüyo oysaki ne satan bilgili nede takan:) doduco yu satan autoline markasına saldırıyo.autoline satan üzerinde GM yazanlara inanma diyo:D v.s. v.s. valla en sonunda kendi bildiğimi yapmaya karar verdim.çift tırnaklı bujilerimi muhafaza ettim ve üzerinde made in Spain yazan buji kablosunu aldım.sayan opel parçacısı aslında ürünün markasının farklı olduğubu söyledi.şimdi buraya yazmak doğrumu bilmiyorum yazın derseniz yazayım.65 ytl verdim.4 tırnak buji için performans hurafe gibi duruyo çok aaştırdım.bosh super 4 lerin performans verme gibi bir özelliği yok.şimdilik iyi gibi sorunun çözülüp çözülmediği birkaçgün içinde belli olur yazarım.
Tekin abi senin dediğin lpg li araçlar için yapılan yokmuşda lpg liler için takviyeli yada güçlendirilmiş olan markalar var autoline öyle imiş doduco da öyle.Doduco aslında bobin üreticisi bi elektronik firmasıymış belki dediğin gibi konu üzerinde yoğunlaşmış olabilirler.taktıran varsa görüşlerini alalım.
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bosh super 4xler gerçekten ama gerçekten işe yarıyor arkadaşlar! Benim aracımın performansı arttı !! yada şöyle diyelim kaybolmuş performansımı geri vermişde olabilir! Ama gerçekten işe yarıyorlar! Önemli olan doğru seri numaradaki bujiyi takmak!..
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu yeni buji kablolarıyla çözdüm sorunu canavar gibi oldu maşallah.kendi bujilerimle (çift tırnaklı)böyle sorun yaşan arkadaşlar varsa kabloları değişsinler.
 

serefbalcik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Slm sevgili opelci dostlarım.Yeni aldığım 98 astra F imin geçenlerde bakımını yaptırdım.Üzerindeki bujinin tek tırnaklı olduğunufarkettik.hemen çift tırnaklıyla değiştirdik.Aracın sesi bile değişti ilk etapta.Ancak bu kez fazla yakmaya başladı bir miktar.Bunun üzerine LPG yi takan yere gittim.onlarda yeni bi praogram yüklediler herşey normal dediler.Araçfa yüke bindirince zellikle 2. vitesde tekleme vardı.Lpg ci bobinlerden olur dedi.bende bujiler değiştirdim farkedermi dedim orda başka bi usta bunlar zaten fabrika çıkışı tek tırnaklı dedi bende çift tırnaklı diye biliyorum dedim.Neyse LPG ci düzelmezse bobiini değiştir düzelir dedi.İçime sinmedi opel parçacısına uğradım hemen.onlar fabrika çıkışının çift tırnak buji olduğunu ancak yeni nesil tek tırnaklı bujilerin daha iyi ateşlediğini anlattı.eski tek tırnakla yeni tek tırnak bujileri gösterdi benim araçtan söktüklerimiz yeni nesil bujilermiş:( yani code 031.aslında arada ateşleme anlamında çok fazla fark olmayacağını söyledi.şimdi size sormak istediğim tek tırnakla çift tırnak değiştirilince ayar değişirmi yada ayar yapmak gerekirmi,arada ne fark vardır yeniden tek tırnakmı taksam.performans olarak pek farklı bi durumu yok.tecrübeli opelci dostlarımızın düşüncelerini bekliyorum.saygılarımla,

Arkadaşım seninde dediğin gibi tırnaklar fazlalaştıkça yakıt artar..Çünkü tırnaklar aracın performansını arttırır..Ama arabayı hızlı değilde yavaş kullanıorsan senin için en ideali tek tırnaktır..Ama süratli kullanıyorsan üzerindeki bujiler kalsın derim..:good:
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım seninde dediğin gibi tırnaklar fazlalaştıkça yakıt artar..Çünkü tırnaklar aracın performansını arttırır..Ama arabayı hızlı değilde yavaş kullanıorsan senin için en ideali tek tırnaktır..Ama süratli kullanıyorsan üzerindeki bujiler kalsın derim..:good:


saol paylaşımın için.bende orjinal,nin kalmasından yanayım zaten.şimdilik sorunsuz gidiyor.yeni kablolarla bakalım yakıt normale döner sanırım.
 

sabrionur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım seninde dediğin gibi tırnaklar fazlalaştıkça yakıt artar..Çünkü tırnaklar aracın performansını arttırır..Ama arabayı hızlı değilde yavaş kullanıorsan senin için en ideali tek tırnaktır..Ama süratli kullanıyorsan üzerindeki bujiler kalsın derim..:good:

Tırnak sayısı arttıkça yakıt artar demişsiniz ancak bu yorumunuz bence yanlış.:(Çunkü tırnak sayısı ne kadar artarsa artsın sadece bir tırnak ateşlemeyi yapar.Bosch un geliştirdiği bu 4 tırnaklı bujilerde de amaç yakıtı maximum oranda yakıp daha fazla verim elde edip aracın çok da az olsa daha az yakmasını sağlamaktır.Saygılar..
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tırnak sayısı arttıkça yakıt artar demişsiniz ancak bu yorumunuz bence yanlış.:(Çunkü tırnak sayısı ne kadar artarsa artsın sadece bir tırnak ateşlemeyi yapar.Bosch un geliştirdiği bu 4 tırnaklı bujilerde de amaç yakıtı maximum oranda yakıp daha fazla verim elde edip aracın çok da az olsa daha az yakmasını sağlamaktır.Saygılar..

e iyide tırnak sayısı kaç olursa olsun tek tırnak ateşliyosa yakıtı maximum oranda nası yakıyor?ihtiyaca göre tırnak sayısını artırarak ateşleme yeteneği yokki?
 
Üst