Tek tırnaklımı yoksa çift tırnaklı bujimi???

sabrionur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bosch Süper 4 bujilerden lpg de ve benzinde çok memnun olanlar var.Bence eski konuları araştırıp insanların yorumlarını okuyun.Kullananlar son derece memnun.Bence sizde memnun kalırsınız.Bende en kısa zamanda kullanmayı düşünüyorum.Son olarak eğer teklemeyi araç benzinde yapmıyorsa lpg ile ilgili bir sistemde arıza var demektir.Bence ateşleme bobininizde bir arıza yok..
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
peki bu 4 tırnaklıyı takınca ayar yapmak gerekmiyomu?tek çift derken 4 tırnağa geçiyo.statik olarak farcanan enerji miktarları değişiyo.bide kanlolar aynımı kalıyo.üstelik enduksiyon bobini süper 4 de yetersiz kalmıyomu?

tabiki araca lpg ayarı gerekiyor sonuçta ateşlemeniz değişiyor ve buna uygun bi ayar yaptırırsanız daha rahat kullanırsınız!

ayrıca statik olarak araçlar enerji harcamazlar :D yani bilmişlik değilde hayatım statik oldu abi ondan öyle yazdım! :D

kablolar aynı kalıyor değişmiyor (tabi arızalı olan yoksa)
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tabiki araca lpg ayarı gerekiyor sonuçta ateşlemeniz değişiyor ve buna uygun bi ayar yaptırırsanız daha rahat kullanırsınız!

ayrıca statik olarak araçlar enerji harcamazlar :D yani bilmişlik değilde hayatım statik oldu abi ondan öyle yazdım! :D

kablolar aynı kalıyor değişmiyor (tabi arızalı olan yoksa)

araçlardan kasıt ateşleme bobininin ürettiği enerji ile buji kablolarının ilettiği amper miktarı ile buji tırnak başına düşem volt/amper anlamındaki statik değişimdir.bilmişlikden değilde sistemböyle:)bosh un kendi sitesinde bujinin özelliklerini incelersen %40 daha az elektrik akımına ihtiyaç duyduğunu anlarsın.
 

seassoldier1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
181
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Salim bey, bence konu fazla dallanmış budaklanmış ama size bikaç öneri getirebilirim.öncelikle buji kablosunun orjinali zaten çok pahalı GM olanları yani.350 ytl civarında.sanırım onu almayı tercih etmezsiniz.2. sınıf Gm ürünleride sorununuzu çözmez.sizin yapmanız gereken LPG li araçlar için üretilmiş olam buji kablolarından birini takmanız.normal takacağınız buji kabloları benzinli araca göre üretildiği için kablo sistemlei atnı ancak baş kısımları farklı olur.mesela piyasada doduco diye bi marka var lpg li araçlar için yapılmış bu kablolar.fiyatı 30 ytl eski büyük sanayide bulursun.bana göre bujileri değiştirmene gerek yok aracın orjinal bujisini takmışsınız zaten.ancak denemek isterseniz bosch super 4 aynı yerde 30 ytl ye alırsınız.diğer bujilerinizi yedek olarak saklarsınız.umarım sorununuzu çözersiniz.
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bu kablolar hakkında biraz detaylı bilgi vermeniz mümkünmü?
 

seassoldier1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
181
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
İbrahim Bey sanırım bana sordunuz.Şimdi olayın mantığı şu ama siz yinede tanıdığınız elektrikcilere danışabilirsiniz.GM araclara taktığı buji kablolarını belli bir oktan seviyesine göre düzenlenmiş benzinli yakıta göre dizayn eder.yani bobinden gelen enerjinin bujilere oradanda yanma odasına aktarılması tamamen orjinal yapıya göredir.Kablolarda ipek alaşım malzemeler kullanılır.aslında büyük ihtimalle bütün kabloların kablo kısımları aynıdır.sadece bobin başları ve buji başları farklıdır.Benzinli araçlara göre üretilmiş hangi kabloyu takarsanız takın ilk başta yeni olması nedeniyle size sorun yokmuş gibi bi sürüş sağlar ancak kısa bi süre sonra lpg deforme eder.Bahsettiğim kablo italyan malı doduco markasıdır.bilirsin italyanlar enaz bizler kadar araç konusunda pintidir.ve ülkemizdeki LPG sistemlerin en iyileri italyandır.bu bahsettiğimiz buji kabloları hem lpg hem benzin kullanan araçlar için üretilmiştir.bazıları ise sadece opel için üretildiğini söylüyo.üstelik fiyatıda uygun zaten yılda vir değişen parçaya kimse fazla para vermek istemez.bunlara 4 lü bujide takarsan ki ben kullanmadım o bujileri bilmiyorum belki çok daha iyi olabilir.toplam maliyeti 60 ytl yi geçmez.
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tekin abi bende zaten bosh super4x bujiler mevcut bu konuyu derinlemesine araştırıcam çok teşekkürler bilgiler için!..
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tekin abi birkaç yere baktımda sanırım ateşleme için en uygunu orjinal kablolar!.. çünkü ecu dan aldığı sinyalleri doğru algılayıp parazit olmadan elektrik akışını sağlayan orjinal kablolarmış..doduco kullanıp araçlarında vuruntu olanlar var. biraz daha araştırcam yinede!.. vazgeçmek yok!..
 

sabrionur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Konu değişik yönlere kaymış ancak genede merak uyandırıcı..Kablolar ile ilgili yeni bir gelişme yada düşüncesi olan varmı arkadaşlar??
 
Üst