su eksiltme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rubi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tamam, hava almak için özel bir tapa falan yok ama bu araçlarda hava alınması için termostat açana kadar rölantide beklenmesi gerekir.



motor tam sıcaken termostad açmadıgı için zaten hortum sert olur taki termostad açar motora su girşi yapar yani su devri başlarsa normal olur.Su tahliye deposunun alt kısımlarına bak dönüş hortumları sagla mı?Çok ilginç ya 3 litre su eksilmesi.Üstelik 100 km de.arabayı rölantide çalıştırdıgında su akıtıyor mu?Eksilme oluyor mu?Vectra b lerde hava olayı yok...yani suyu koydugunda hava alman gerekmiyor daha yeni antifiriz koydurdum hava falan almadılar.HAva alma yeri zaten yokmuş usta dedi.
 
senin termostatın kapalı kalıyor gibi.

radyatör alt hortumun sıcakmı?(termostat kapalı ise sürekli soğuk kalır),radyatörün ısınıyormu? kalorifer sıcak hava üflüyormu ? hepsinden önemlisi gaza bastıkça genleşme kavanozunda çalkalanma varmı? motor yağın çamur gibi oldumu ?

bunlara cevap verirsen net bilgi verebilirim


merhaba arkadaşlar. vectra b 98 model ve 108.000 km deki aracım su eksiltiyor ve tekleme yapıyor. su hortumları taş gibi oluyor. hemde öyle bir eksiliyor ki 100 km de neredeyse 3 litre ilave ediyorum. su ilave ettikten sonra düzeliyor ama kısa süre sonra bakıyorum yine bitmiş suyu.. neredeyse yakacaktım arabayı.. :( kanala çekip altına baktırdım kaçak bulamadılar.. o kadar su nereye ve neden gidiyor. bilgisi olan var mı ne yapmalıyım... :help: teşekkürler..
*******************************/288100 ;)
 
ilginiz için teşekkürler. kalorifer soğuk üflüyordu. iki gün öncesine kadar sonra düzeldi su ilave edince. dün tekrar su koydum ve rolantide çalıştırdım su kapağı açık şekilde. radyatör çok ısınıyor. fokur fokur dışarı attı suyu kapak açıkken. su gerçekten çamur gibi. ayrıca motor kapak contası yeni değişti. bir de bu sabah arabayı çalıştırdığımda göğsün sağ tarafından su şırıltısına benzer bir ses geliyordu.
ben bir yerde tıkanma olmasından, termostat ve benzeri parçaların devreye girmemesinden ya da su kapağının gerekli havalandırmayı yapamamasından şüpheleniyorum. ama hiçbirinin kesin delilini göremedim. bazen hepsi oluyor bazen biri bazen diğeri.
ne yazık ki bulunduğum yerde opelden anlayan usta da yok.
*******************************/288100 ;)
 
ilginiz için teşekkürler. kalorifer soğuk üflüyordu. iki gün öncesine kadar sonra düzeldi su ilave edince. dün tekrar su koydum ve rolantide çalıştırdım su kapağı açık şekilde. radyatör çok ısınıyor. fokur fokur dışarı attı suyu kapak açıkken. su gerçekten çamur gibi. ayrıca motor kapak contası yeni değişti. bir de bu sabah arabayı çalıştırdığımda göğsün sağ tarafından su şırıltısına benzer bir ses geliyordu.
ben bir yerde tıkanma olmasından, termostat ve benzeri parçaların devreye girmemesinden ya da su kapağının gerekli havalandırmayı yapamamasından şüpheleniyorum. ama hiçbirinin kesin delilini göremedim. bazen hepsi oluyor bazen biri bazen diğeri.
ne yazık ki bulunduğum yerde opelden anlayan usta da yok.
*******************************/288100 ;)
iyi güzelde benim bildigim araba su kaynatmaz ki...reno gurubu olsa hava yapmıştır diyecem ama bunda hava yapma şansı yok.senin arabanın bence conta veya motor blogunda atiklik olabilir.DAha önce hareret yaptırdın mı bu arabayla.Eger yaptırıp conta degiştiysen motor blogu düzeltilmemiş atık olabilir...sen arabayı en iyisi ustaya götür araba su kaynatıyorsa sorun vardır..Termostad dan degil sanırım...Ben tamirci degilim sadece başımdan geçen olaylara dayanarak yazıyorum...
 
halen kapak yanık, aslında kapak contası değiştirmek kurtarmamış, tekrar revizyon
 
yaklaşık 1 haftadır üç farklı ustaya gösterdim:
devirdaimde, termestatta, kalorifer musluğunda, silindir kapak contasında birşey olmadığını söylediler.
ustalardan biri bujilerin üzerindeki siyah plastik (ecotek yazan) kapağı kırdı ve ne alaka kurdu anlayamadım buji değiştirdi olur dedik. Diğeri lpg beyninin altından sızdırdığını ileri sürdü ve bir kelepçe değiştirdi; ama abs ve tc lambaları sönmüyor artık.. öbürü allahtan kırmadı biryeri..
hepsinin ortak fikri ise arabanın genel durumunun çok iyi olduğu ve herhangi bir sorun olmadığı idi.
su anki durum: su eksiltme bütün hızıyla devam ediyor.
 
contadan başka yerden 3 litre su boşalmaz durunca yerede akmıyosa contadır
 
bu arada araba yukardayken ön sol ön tekerin yalpa yaptığını farkettim dönerken:eek: . ama sürüş sırasında hissedilmiyor. :D
 
araçta tekleme, önlenemez hararet artışı, çekiş kaybı, Motor yağına soğutms suyu karışması, belirtiler bunlar

Silindir kapak contası mı? En önemli belirtisi nedir aceba. bunu nasıl anlar ve nasıl çözebiliriz?
 
Geri
Üst