Su eksiltme ve kalorifer sıkıntısı

Iguzelsoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar
2012 1.4 At Corsa Sahibiyim. Aracımda az miktarda su eksiltme söz konusu. Kışın şehir içinde giderken fan güzel ısıtıyor ancak uzun yola çıkınca yani süratli gitmeye başlayınca fan ılık üflemeye başlıyor. İlk başta termostat arızalı dedi usta, değiştirdik. Problem çözülmedi. Araç hararet yapmıyor. Hararet ışığı yanmıyor. Derece göstergesi olmadığı için aracı bilgisayara bağladık ve radyatördeki su sıcaklı 45 ve fan çalışıyor ancak motor suyu 105 derece gösteriyor. Bu arada aracı sıkıştırdığım zaman göğüsten su şırıltısı geliyor. Bunun üzerine usta su devir daimi tam olmuyor dedi. Motor için sıkıntı olmayacağını ancak suyu sürekli takip etmem gerektiğini söyledi. İlk olarak radyatör temizliği veya değişimi gerekli dedi, yine problem çözülmez ise peteklerin temizletilmesi gerekli dedi. Hala Devir daim tam olarak gerçekleşmiyor ve su eksiltme devam esiyor ise üst kapağın sökülmesi gerektiğini belirtti. Üst kapakta sıkıntılı var ise su eksiltme buradan da gerçekleşebilirmiş. Suyu eksozdan atarmış. Sizin fikriniz nedir? Bu işlemlerin hepsini tek tek denemek çok maliyetli olacak benim için.
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Benim eski araba astra f idi. Conta bozuktu, yanınca üst kapaktan su verdi yanma odasına. Özellikle ilk bir çalıştırdım, resmen su püskürttü egsozdan. Contadan yapabilir yani. Ama işinin ehli bir usta sökmeden de anlar contanın durumunu. Mesela benim bahsettiğim araçta Ankara'da Opel Garaj motor kaputunu açıp bir şeyleri kontrol edip 2 dk'da "kapak contası" teşhisi koydu, zaten 2 gün sonra hararet yaptı, söktürdüm, evet, sorun kapak contasıydı.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Su şırıltısı bir arıza göstergesi değil

Su gerçekte 40 derece iken 105 i nasıl ölçtünüz ?
Test cihazında 105 görünüyorsa 40 dereceyi nereden ölçtünüz
 

Iguzelsoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Su şırıltısı bir arıza göstergesi değil

Su gerçekte 40 derece iken 105 i nasıl ölçtünüz ?
Test cihazında 105 görünüyorsa 40 dereceyi nereden ölçtünüz

Bilgisayara bağladığında bunu bilgisayar ekranında gösteriyor.
 

Iguzelsoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Benim eski araba astra f idi. Conta bozuktu, yanınca üst kapaktan su verdi yanma odasına. Özellikle ilk bir çalıştırdım, resmen su püskürttü egsozdan. Contadan yapabilir yani. Ama işinin ehli bir usta sökmeden de anlar contanın durumunu. Mesela benim bahsettiğim araçta Ankara'da Opel Garaj motor kaputunu açıp bir şeyleri kontrol edip 2 dk'da "kapak contası" teşhisi koydu, zaten 2 gün sonra hararet yaptı, söktürdüm, evet, sorun kapak contasıydı.

Açıkçası bende contadan şüpheleniyorum. Çünkü şehir içinde su eksiltme olmuyor. Ne zaman uzun yola çıksam, motoru biraz zorlasam o zaman su eksiltme oluyor. Şu an çok miktarda su eksiltme söz konusu değil ama bu şekilde nereye kadar idare edebilirim acaba?
 

a.culcu

Kayıtlı Kullanıcı
02-Adıyaman
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
241
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Su eksiltme sadece üst kapak contasından olmaz,Hortumlardan olabilir,veya herhangi bir yerden kaçırıyor olabilir.Sıkıştırınca kaçak artıyorsa büyük ihtimal bir yerlerden kaçırıyordur.İyi kontrol edilsin.Ben de çok yaşadım aynı sorunu.Ama düzeldi çok şükür.Yıllarca uğraştım su eksiltme ile,yağ pompası contasından suya yağ karışıyordu,Değiştirildi,bir yerde boru gibi bir şeyden kaçırıyormuş,contası değiştirildi ,düzeld.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bilgisayara bağladığında bunu bilgisayar ekranında gösteriyor.

105 i bilgisayarda görüyor ise 40 ı radyatörde kim nasıl ölçüyor onu sordum.

Eğer motor suyu bilgisayarda 105 görünüyor ise radyatörde 40 civarı ve fan çalışıyorsa zaten sorun var demektir

Çünkü radyatördeki su o kadar soğuk iken radyatör fanının çalışmaması lazım
Ayrıca termostat bozuk değilse kalorifer ısıtmak zorunda
Su eksiltmesi ise contadan olacak diye birşey yok

Antifrizsiz kullanıyormusunuz bilmem ama antifriz kullanmadığınızda üst kapak oksitlenip çürüme yaparak su eksiltir başka türlü üst kapaktan su eksiltmesi için aşırı hararet yaptırıp contayı yakmış olmanız gerekir ki bu defada otomobilin rölantisi bir miktar bozulur
 

davutoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bende de 2010 1.4 oto Corsa var. Su sesi bende var. özelikle yokuş çıkarken gaza yüklenince kalerifer peteğinden geliyor.
gizli menüden bakın motor suyu sicakliğına. eğer su sicaklığı 105 gösterirken boruları tutarsanız az çok kaç derece olduğunu anlarsınız
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
kalorifer peteği tıkalı olabilir temizletip deneyin
 

davutoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
kalorifer peteği tıkalı olabilir temizletip deneyin

kalerifer peteği tıkalıydı. ısıtmıyordu. Söküp evde temizledim. Şimdi fırın gibi ediyor. Fakat su sesi hala devam
 
Üst