Start stop ve hız sabitleyiciden kaynaklı bir sorun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan natsuha
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

natsuha

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese merhaba,

2013 Corsa aracımla 30 km civarı sürdüğümde başıma gelen bir olay var. Arada kırmızıda durduğum ve arabanın otomatik olarak stop ettiği bir yolda hız sabitleyiciyi de kullanıyorsam belirli bir km'den sonra arabanın rölantideki yakıt tüketimi 0.3'ten 0.9'a çıkıyor, belirli hızlardaki ortalama yakıt tüketimi de artıyor daha da kötüsü araba durduğumda stop etmiyor.

Acaba start stop özelliğini fazla kullandığımdan mı oluyor ya da sorun nedir anlayamadım ve mecburen arabayı yarın il dışındaki servise götürmeye karar verdim. Fakat götürmeden buradaki arkadaşlardan da fikir almak istedim.
 
servislik bir sorun görünmüyor.
rölanti tüketimi normalde de o rakamlar arası oluşur.
start stop un ne zaman çalışmayacağına sistem kendisi karar veriyor.
akünün o anki durumu, hava sıcaklığı, motor sıcaklığı, araçta çekilen akım bu özelliğin devreye girip girmemesini etkiler.
 
servislik bir sorun görünmüyor.
rölanti tüketimi normalde de o rakamlar arası oluşur.
start stop un ne zaman çalışmayacağına sistem kendisi karar veriyor.
akünün o anki durumu, hava sıcaklığı, motor sıcaklığı, araçta çekilen akım bu özelliğin devreye girip girmemesini etkiler.


Fakat hocam normalde arabanın rölantide yaktığı anlık yakıt 0.3 bir anda bu 0.9'a çıkıyor ve arabayla normalde 80 km hızla giderken yaktığım yakıtta en azından 1 litre artıyor daha doğrusu yol bilgisayarı böyle gösteriyor. Start stop acaba sürekli dur kalk olduğundan mı devreye girmiyor bilemedim. Teşekkürler yanıtınız için.
 
0,3 rölanti yakıtı olmaz açıkçası.
ekran öyle gösterebilir ancak rölanti yakıtı 0,8-0,9 gibidir birçok araçta.
cut off sırasında bile 0,2-0,3 yakıt yazar genelde.
ekrandaki rakamı referans almak gerekmez yani.
yakıt harcamasını ise 80 le giderken şu kadar litre yakıyor şeklinde değil de, uzun kullanım sonrası 100 km de yaktığı ortalama yakıta bakarak değerlendirmeli.
diğer bütün rakamlar aldatıcı olur.
start stop konusu yukarıda yazdığım gibi.
ancak uzun zaman devreye girmediğini düşünüyorsan akü ve start stopla ilgili sistemleri ölçtürmeni öneririm.
ilk alındığında oldukça stabil çalışan bu sistem, akü zayıfladıkça daha az devreye giriyor.
 
Çok teşekkür ederim hocam.
 
Cc devredeyken startstop devredisi kaliyor olabilir mi.tuketimle ilgili olarak da uygun olmayan devir bandinda hızı sabitlemisseniz tuketiminiz artabilir diyecem ama rolantiyi neden artirmis anlamiyorum tek bir aciklamasi var rolantide guc tuketen klima gibi bisey acik ise dogal olarak rolantinizdeki tuketim de artmis olur.bu olaylar ust uste gelismis olabilir ve kafa karisikligina sebep olmus olabilir..

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
cc dediğiniz motorun kendi partiküllerini falan temizlediği eylemse ben de ondan şüpheleniyorum. normal devrinde kullanıyorum, klima falan açık değil. start stopun devre dışı kalması ve yakıt tüketiminin 0.3'ten 0.9'a çıkmasının tek açıklaması bu gibi geliyor bana ama yarın yine de servise götüreceğim.
 
aracınız dizel ise tabiki partikül temizleme sırasında rölanti tüketimi artar.hatta astra j lerde arka cam ısıtıcısını kendiliğinden açarak rölanti devrini artırıp temizlik yapıyor tüketim baya artıyor bu esnada 15 dk sürüyordu yanılmıyorsam

aracınızın kitapçığında net olarak yazar partikül temizliği okursanız il dışına kadar servise gitmeye gerek kalmayabilir
 
Bugün servise gittiğimde görevliler sorun olmadığını bunun sürekli dur kalk yapmamdan kaynaklı olarak motorun kendini temizleme eylemi olduğunu söylediler.

Aracımın 2. servis ücreti için 680 TL para talep ettiler ben de yaptırmayıp erteledim. Çok pahalıymış.
 
Geri
Üst