dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bu bir tespit, bilgi paylaşımı ve soru yazısıdır. yorumlarınızı bekliyorum.
geçenlerde eski bir başlık altında sorun olarak gördüğüm konudan kısaca bahsetmiştim. şöyle ki;
1.6cdti aracımın arka cam buğu gidermesi zaman zaman kendiliğinden devreye giriyor. ancak orta konsol üzerindeki düğmede bulunan uyarı ışığı yanmıyor. peki nasıl anlaşılıyor?  start stop devre dışı kalıyor, rolanti tüketimi 0.3 - 0.4 yerine 1.3 1.5 gibi değerlere çıkıyor. bu esnada gösterge panelindeki yol bilgisayarında eco/ana tüketiciler ekranında arka cam buğu çözücünün devrede olduğunu görüyorsunuz. bu durumdayken orta konsoldaki düğmeye basarak devreden çıkartamıyorsunuz. bir kaç arkadaş dizel araçlarının dpf temizliği yaptığını rolanti devrinin yükselmesinden anladıklarını yazmışlardı.  muhtemelen o esnada arka cam buğu çözücü devreye giriyor. söylemiş olduğum ekrandan yada yan aynaya elinizle dokunduğunuzda ısıdan anlaşılır. bu durumu servise bildirdim ancak bir cevap bulamadılar ve opele danışacaklarını söylediler. bugün internette bu konuyu biraz inceledim bir ford forumunda aynı konu aynı şekilde geçiyordu. almanca bir kaç opel forumundan anladığım kadarıyla hem astra j hem mokka (sanırım insignia için de vardı) aynı konu yazılmıştı.
anladığım kadarıyla dpf zaman zaman ufak çaplı temizlik yapmak için motora extra güç bindirmek istiyor ve arka cam buğu gidericiyi devreye sokarak rolantinin yükselmesini ve start-stopun devre dışı kalmasını sağlıyor. bu durumu şununla destekleyebilirim. bir ara arka cam buğu giderici çok sık devreye girdi ( ben o zaman bunun bir hata olduğunu düşünüp, her devreye girdiğinde aracı stop edip tekrar çalıştırıyordum ) sonunda gösterge panelinde dpf uyarı ışığı yandı ve gösterge panelinde dpf temizliği sürmeye devam edin uyarısı çıktı. çevre yolunda yüksek devirli uzunca bir sürüş sonucunda dpf temizliği yapmış oldu ve bir kaç gün arka cam buğu giderici devreye girmedi ( dolayısıyla start stop devre dışı kalması ve rolanti tüketimi artışı hiç olmadı. sonrasında farklı zamanlarda iki kez rolanti tüketimi ve arka cam buğu giderici devreye girdi, bu kez stop etmek yerine 2000 devirin altına düşmemeye gayret ettim ve eskisi gibi uzun süreli devir yükselmesi yaşamadım.
okuduğum yazılarda dpf nin sık devreye girmesinin sebepleri arasında yakıt kalitesi, düşük devirli kullanım, kısa mesafelerde aracın çalışıp motor ve dpf sistemi yeteri kadar ısınmadan stop edilmesi, uzun süreli rolanti devrinde kullanımından bahsediliyordu.
o halde merak ettiğim konular şunlar;
1) araç rolanti devrinde mümkün olduğu kadar az çalışsın diye start stop hep devrede mi olmalı?
2) araç kısa mesafelerde ısınmaya fırsat bulamadan stop etmesin diye start stop çok kullanılmamalı mı?
3) bana en mantıklı gelen motor uygun sıcaklığa ulaşıncaya kadar start-stop kapatılmalı daha sonra kullanılmalı mı?
bu arada dizel araç yüksek devirli kullanılmalı şeklinde genel bir kanı var. iyi ama o zaman da tüketim artacak? benim tespitim, şehir içinde 2000 devirde muhtemelen motor gücü ve tork üst seviyelerde performans sergiliyor ve tüketim oldukça düşük oluyor. şimdilik mümkün olduğunca 2000 devirle kullanmaya çalışıyorum.
son olarak ben bunlarla uğraşamam arkadaş yemişim karbon atılımını deyip dpf iptali etmek ne kadar mantıklıdır?

umuyorum anlatabilmişimdir.
 

huseyin06671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2012
Mesajlar
491
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

Ben haftasonu aracı yıkadıktan sonra karanlık çöktüğü için aracı çalıştırıp farları yakarak ufak tefek gözden geçirme yaparken arka camın dediğiniz gibi çok sıcak olduğunu farkettim ama rezidans tuşu basılı değildi, hatta sorun var diye düşündüm, iki gündür yine devreye girecekmi diye kontrol ediyordum. Demekki dpfden dolayı imiş. Çok şaşırdım ve araçta sorun olmadığına sevindim. Böyle garip şeyler bir opelde oluyor heralde 005hihih
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

çok trafiğe giriyorsanız start stop u kullanmayın start stop daha çok ışıklarda bekleme gibi 30-40 saniye yerinizde duracağınız sonra devam edeceğiniz şekilde kullanımlar düşünülerek yapılmış bir sistem 30 saniyede bir dur-kalk yapılan bir trafikte kullanmayın. dizel motorun ayrıca devirli kullanılmasına gerek yok ancak her zaman kullanımınız 2000 devirde kalmasın motorun boğulduğu devirlere düşmeyin erken vites atıp düşük devirlerde kullanmayın. 2000-3000 arasında kalın yakıt çok önemliyse ama değilse 3500 e kadarda çıkabilirsiniz tavsiyem(ki bu her araç için geçerli) az yaksın diye alt devirlerde hızlanmanın hiçbir anlamı yok hızlanmaları hafif yüksek devirlerle seri yapın ulaşmak istediğiniz hıza gelince mümkün olan en yüksek vitese geçebilirsiniz(hıza uygun olarak tabiki) yol düz ve gaz sabitse tüketime katkısı olur.

son olarak hiçbir motor düşük devirleri sevmez bu yüzden yüksek devirlerden kimse korkmasın motorun en sarsıntılı ve kötü çalıştığı devirler düşük devirlerdir bu yüzden dpf niz hızlı temizleme ihtiyacı duyuyor olabilir özellikle 2000 de vites atıp 1400-1500 devirden tekrar hızlanarak 2000 e getiriyorsanız. bu arada 2000 devir düşük bir devirde değildir bu yanlış anlaşılmasın ama 4000 devirde motorunuzu aşırı zorlayan ve yapmak istemediği bir devir kesinlikle değildir bu nedenle değişken devirlerde her zaman olmasada kullanmakta fayda var.

not:ne yaparsanız yapın yakıt kötüyse zaten dpf yine temizleme yapıcaktır sıklıkla. bu nedenle yakıt aldığınız yerede dikkat edin.
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

odak'tan da teknik bir yorum olaydı iyiydi.
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

3 yıl oldu bende hiç dpf uyarısı almadım.
 

CLIORS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

Selamlar,

Ben aracın menusunu karıştırırken otomatik arka rezistans ayarı ile ilgili bir kısım görmüştüm. O ayarı kapatmanın etkisi olur mu acep?


hllb link' Alıntı:
arkadaşlar bu bir tespit, bilgi paylaşımı ve soru yazısıdır. yorumlarınızı bekliyorum.
geçenlerde eski bir başlık altında sorun olarak gördüğüm konudan kısaca bahsetmiştim. şöyle ki;
1.6cdti aracımın arka cam buğu gidermesi zaman zaman kendiliğinden devreye giriyor. ancak orta konsol üzerindeki düğmede bulunan uyarı ışığı yanmıyor. peki nasıl anlaşılıyor?  start stop devre dışı kalıyor, rolanti tüketimi 0.3 - 0.4 yerine 1.3 1.5 gibi değerlere çıkıyor. bu esnada gösterge panelindeki yol bilgisayarında eco/ana tüketiciler ekranında arka cam buğu çözücünün devrede olduğunu görüyorsunuz. bu durumdayken orta konsoldaki düğmeye basarak devreden çıkartamıyorsunuz. bir kaç arkadaş dizel araçlarının dpf temizliği yaptığını rolanti devrinin yükselmesinden anladıklarını yazmışlardı.  muhtemelen o esnada arka cam buğu çözücü devreye giriyor. söylemiş olduğum ekrandan yada yan aynaya elinizle dokunduğunuzda ısıdan anlaşılır. bu durumu servise bildirdim ancak bir cevap bulamadılar ve opele danışacaklarını söylediler. bugün internette bu konuyu biraz inceledim bir ford forumunda aynı konu aynı şekilde geçiyordu. almanca bir kaç opel forumundan anladığım kadarıyla hem astra j hem mokka (sanırım insignia için de vardı) aynı konu yazılmıştı.
anladığım kadarıyla dpf zaman zaman ufak çaplı temizlik yapmak için motora extra güç bindirmek istiyor ve arka cam buğu gidericiyi devreye sokarak rolantinin yükselmesini ve start-stopun devre dışı kalmasını sağlıyor. bu durumu şununla destekleyebilirim. bir ara arka cam buğu giderici çok sık devreye girdi ( ben o zaman bunun bir hata olduğunu düşünüp, her devreye girdiğinde aracı stop edip tekrar çalıştırıyordum ) sonunda gösterge panelinde dpf uyarı ışığı yandı ve gösterge panelinde dpf temizliği sürmeye devam edin uyarısı çıktı. çevre yolunda yüksek devirli uzunca bir sürüş sonucunda dpf temizliği yapmış oldu ve bir kaç gün arka cam buğu giderici devreye girmedi ( dolayısıyla start stop devre dışı kalması ve rolanti tüketimi artışı hiç olmadı. sonrasında farklı zamanlarda iki kez rolanti tüketimi ve arka cam buğu giderici devreye girdi, bu kez stop etmek yerine 2000 devirin altına düşmemeye gayret ettim ve eskisi gibi uzun süreli devir yükselmesi yaşamadım.
okuduğum yazılarda dpf nin sık devreye girmesinin sebepleri arasında yakıt kalitesi, düşük devirli kullanım, kısa mesafelerde aracın çalışıp motor ve dpf sistemi yeteri kadar ısınmadan stop edilmesi, uzun süreli rolanti devrinde kullanımından bahsediliyordu.
o halde merak ettiğim konular şunlar;
1) araç rolanti devrinde mümkün olduğu kadar az çalışsın diye start stop hep devrede mi olmalı?
2) araç kısa mesafelerde ısınmaya fırsat bulamadan stop etmesin diye start stop çok kullanılmamalı mı?
3) bana en mantıklı gelen motor uygun sıcaklığa ulaşıncaya kadar start-stop kapatılmalı daha sonra kullanılmalı mı?
bu arada dizel araç yüksek devirli kullanılmalı şeklinde genel bir kanı var. iyi ama o zaman da tüketim artacak? benim tespitim, şehir içinde 2000 devirde muhtemelen motor gücü ve tork üst seviyelerde performans sergiliyor ve tüketim oldukça düşük oluyor. şimdilik mümkün olduğunca 2000 devirle kullanmaya çalışıyorum.
son olarak ben bunlarla uğraşamam arkadaş yemişim karbon atılımını deyip dpf iptali etmek ne kadar mantıklıdır?

umuyorum anlatabilmişimdir.
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

onun açık kapalı olması durumu değiştirmiyor. ş.içi ve dışındayken tecrübe ettim. gerektiğinde devreye sokuyor, temzliği yapınca kapatıyor. muhtemelen bir çok kişi farkına varmıyor bile :)
 

CLIORS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

hllb link' Alıntı:
onun açık kapalı olması durumu değiştirmiyor. ş.içi ve dışındayken tecrübe ettim. gerektiğinde devreye sokuyor, temzliği yapınca kapatıyor. muhtemelen bir çok kişi farkına varmıyor bile :)

Kesinlikle dogru teshis. Arka planda kafasina gore devreye girip cikiyor. Ne isik var ne uyari da. Soru su dpf ile heater ne alaka :)
 

aloreis

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

Yanlız araçlarımızda otomatik arka cam buğu giderme özelliği var. Sen tuşa basmadan otomatik olarak farketmeden çalışıyor.

Bu denk gelmiş olabilir. Benim aracımdada aynı sorun var. DPF'nin temizlediği zamanlarda ışık yanmasa bile temizlik yaptığını farkediyordum.
 
I

ilkerozdemir

Bilgi Girilmemiş
Ynt: dpf ve arka cam buğu giderme ilişkisi

aloreis link' Alıntı:
Yanlız araçlarımızda otomatik arka cam buğu giderme özelliği var. Sen tuşa basmadan otomatik olarak farketmeden çalışıyor.

Sabah 3 dereceyi buzlanma riski uyarısı verdi ve arka cam ve ayna Isıtma kendini açtı ışıkta yandı sistem ısıyla bağlantılı galiba
 
Üst