Start Stop Hakkında

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Slmlar,

Yeni aracımdaki start-stopla ilgili bazı çekincelerim var. Turbo aracı sağlıklı kullanmanın önemli şartlarından biri uzun süreli çalıştırmalar sonunda veya araç zorlandığında aracı durdurmadan önce 1-2 dk beklemektir. Ama araçta start-stop olunca bu pek mümkün olmuyor. Uzun bir kullanımdan sonra herhangi bir trafik ışığına denk geldiğimde araç ekonomi için kendini durduyor. bu turbo için zararlı bir durum değil mi?
 
bildiğim kadarıyla uzun soluklu yolculuk ve yüksek devirli kullanımlar sonrasında dinlendirmeden stop etmek zararlı.şehir içi kısa mesafeli yolculukların ardından stop etmenin pek sakıncası yok diye biliyorum:)
 
Mantığa vurduğum zaman haklısınız. Fakat start-stop özelliğinin geliştirilme sürecinde milyonlarca kez denendiğini okumuştum. Sorunsuz bir biçimde kullanılabileceği kanıtlanınca piyasaya çıkarılmış. Mühendislerin bir bildiği vardır diyesim geliyor. Ancak ben olsam uzun yolda bu özelliği devre dışı bırakırdım. Çok sıkışık trafikte işe yarar zaten. Onun ötesi aracın nefes almasını sağlar.
 
Mantık harika. Çoğu kişi gibi bende şehir içi 1-2 dakika beklemiyorum. Bekleme olayında uzun yolda mola hariç şehir içine girmeden zaten stop edilmiyor genelde


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bunu ben de düşündüm, denk geldikçe kullananlara soruyorum herhangi bir sıkıntı var mı diye. 2-3 senedir kimseden bir şey duymadım.

Ben her çalıştırma ve stop edişte beklerim, stop ederken beklemek istemediğim de turbo timer ı açıp çıkar giderim.
 
Mantığınız güzelmiş :) şehir dışı ve şehir içi :) turbo eminim bunun ayrımını il sınırını geçince yapıyordur :D
Arkadaşlar saçmalamayın;
Start stoplu arabalarda dinamo daha farklı dolayısıyla araç stop etsede turboyu yağlayan pompa yağlamaya devam ediyor. Bu yatağın yağsız kalıp kırılmasını engelliyor. Yani start stop özelliği olmayan turbo araçlardaki gibi değil durum.
Star stop özelliği yoksa ş.içi dışı farketmeksizin turbonun devri düşene kadar yağlamaya devam etmesini sağlamanız gerekiyor. Çünkü siz hafif bir gaz verdiğinizde bile turbo inanılmaz devirlere çıkıyor ve siz stop ettiğinizde yağ basıncı kesiliyor ama turbo kanatcıkları dönmeye devam ediyor.
 
iş turboya gelene kadar önce klimayı bozar zaten bozacak olursa :)
 
Klima zaten stop start sisteminde kapatıyor kendini. En azından benimki öyle oluyor.
 
Start stoplu arabalarda dinamo daha farklı dolayısıyla araç stop etsede turboyu yağlayan pompa yağlamaya devam ediyor.

Şimdi şöyle ki;

Yağ pompası motora bağlı olması lazım. Elektrikli pompa daha görmedim, varsa bilemiycem. Motor döndüğü sürece, yani araç viteste olup hareket ettiği sürece, yakıt gelsin gelmesin, ateşleme olsun olmasın(motor çalışmasın) yağlama yapar. Vites boşta iken yapmaz.

Ama bu start stop da motor sesi tamamen gidiyor, demek ki sadece boşta çalışıyor sistem yada sistem çalıştığında, aracın yürürü ile ilişkisi kesiliyor. Bu durumda mekanik pompa yağlama yapamaz.

Gücünü aks,volan ve motorla birlikte mekanik olarak alabiliyor yada aküyü bitirmeden elektrikli çalışabiliyorsa, yağlama yapabilir, başka türlü güç alacağı yer yok. İncelemedim sistemi bilmiyorum ama bence stop ettiği an turboyu, motoru yağlaması mümkün gözükmüyor.
 
Şimdi şöyle ki;

Yağ pompası motora bağlı olması lazım. Elektrikli pompa daha görmedim, varsa bilemiycem. Motor döndüğü sürece, yani araç viteste olup hareket ettiği sürece, yakıt gelsin gelmesin, ateşleme olsun olmasın(motor çalışmasın) yağlama yapar. Vites boşta iken yapmaz.

Ama bu start stop da motor sesi tamamen gidiyor, demek ki sadece boşta çalışıyor sistem yada sistem çalıştığında, aracın yürürü ile ilişkisi kesiliyor. Bu durumda mekanik pompa yağlama yapamaz.

Gücünü aks,volan ve motorla birlikte mekanik olarak alabiliyor yada aküyü bitirmeden elektrikli çalışabiliyorsa, yağlama yapabilir, başka türlü güç alacağı yer yok. İncelemedim sistemi bilmiyorum ama bence stop ettiği an turboyu, motoru yağlaması mümkün gözükmüyor.
Emre olay özetle şu aslında,
Biliyosun turbo yüksek devirle döndüğü için kırılmaması için yağlanması gerekiyor ve bir süre sonra turbonun boşalıp soğuması ve yavaşlaması gerekiyor. Turbo olan motorlarda aracı durdurduktan sonra beklemenin nedeni budur. Devir düşene kadar yağlamaya devam etmek ve soğutmaktır. Eğer devir düşmeden stop edersen kırılma ihtimalini artırırsın.
Senin dediğin gibi klasik sistemde stop edince pompa yağlamayı kesiyor.
Start stoplu olanların elektrik aksamı ve aküsü birazdaha farkı, stop ettiğinde gereksiz güç çeken elemanları kapatıyor ama benzin pompası be yağ pmpası çalışmaya devam ediyor.
 
Geri
Üst