Start Stop Hakkında

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Slmlar,

Yeni aracımdaki start-stopla ilgili bazı çekincelerim var. Turbo aracı sağlıklı kullanmanın önemli şartlarından biri uzun süreli çalıştırmalar sonunda veya araç zorlandığında aracı durdurmadan önce 1-2 dk beklemektir. Ama araçta start-stop olunca bu pek mümkün olmuyor. Uzun bir kullanımdan sonra herhangi bir trafik ışığına denk geldiğimde araç ekonomi için kendini durduyor. bu turbo için zararlı bir durum değil mi?
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
bildiğim kadarıyla uzun soluklu yolculuk ve yüksek devirli kullanımlar sonrasında dinlendirmeden stop etmek zararlı.şehir içi kısa mesafeli yolculukların ardından stop etmenin pek sakıncası yok diye biliyorum:)
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Mantığa vurduğum zaman haklısınız. Fakat start-stop özelliğinin geliştirilme sürecinde milyonlarca kez denendiğini okumuştum. Sorunsuz bir biçimde kullanılabileceği kanıtlanınca piyasaya çıkarılmış. Mühendislerin bir bildiği vardır diyesim geliyor. Ancak ben olsam uzun yolda bu özelliği devre dışı bırakırdım. Çok sıkışık trafikte işe yarar zaten. Onun ötesi aracın nefes almasını sağlar.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Mantık harika. Çoğu kişi gibi bende şehir içi 1-2 dakika beklemiyorum. Bekleme olayında uzun yolda mola hariç şehir içine girmeden zaten stop edilmiyor genelde


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Bunu ben de düşündüm, denk geldikçe kullananlara soruyorum herhangi bir sıkıntı var mı diye. 2-3 senedir kimseden bir şey duymadım.

Ben her çalıştırma ve stop edişte beklerim, stop ederken beklemek istemediğim de turbo timer ı açıp çıkar giderim.
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Mantığınız güzelmiş :) şehir dışı ve şehir içi :) turbo eminim bunun ayrımını il sınırını geçince yapıyordur :D
Arkadaşlar saçmalamayın;
Start stoplu arabalarda dinamo daha farklı dolayısıyla araç stop etsede turboyu yağlayan pompa yağlamaya devam ediyor. Bu yatağın yağsız kalıp kırılmasını engelliyor. Yani start stop özelliği olmayan turbo araçlardaki gibi değil durum.
Star stop özelliği yoksa ş.içi dışı farketmeksizin turbonun devri düşene kadar yağlamaya devam etmesini sağlamanız gerekiyor. Çünkü siz hafif bir gaz verdiğinizde bile turbo inanılmaz devirlere çıkıyor ve siz stop ettiğinizde yağ basıncı kesiliyor ama turbo kanatcıkları dönmeye devam ediyor.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
iş turboya gelene kadar önce klimayı bozar zaten bozacak olursa :)
 

TolgaTasdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
344
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Klima zaten stop start sisteminde kapatıyor kendini. En azından benimki öyle oluyor.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Start stoplu arabalarda dinamo daha farklı dolayısıyla araç stop etsede turboyu yağlayan pompa yağlamaya devam ediyor.

Şimdi şöyle ki;

Yağ pompası motora bağlı olması lazım. Elektrikli pompa daha görmedim, varsa bilemiycem. Motor döndüğü sürece, yani araç viteste olup hareket ettiği sürece, yakıt gelsin gelmesin, ateşleme olsun olmasın(motor çalışmasın) yağlama yapar. Vites boşta iken yapmaz.

Ama bu start stop da motor sesi tamamen gidiyor, demek ki sadece boşta çalışıyor sistem yada sistem çalıştığında, aracın yürürü ile ilişkisi kesiliyor. Bu durumda mekanik pompa yağlama yapamaz.

Gücünü aks,volan ve motorla birlikte mekanik olarak alabiliyor yada aküyü bitirmeden elektrikli çalışabiliyorsa, yağlama yapabilir, başka türlü güç alacağı yer yok. İncelemedim sistemi bilmiyorum ama bence stop ettiği an turboyu, motoru yağlaması mümkün gözükmüyor.
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Şimdi şöyle ki;

Yağ pompası motora bağlı olması lazım. Elektrikli pompa daha görmedim, varsa bilemiycem. Motor döndüğü sürece, yani araç viteste olup hareket ettiği sürece, yakıt gelsin gelmesin, ateşleme olsun olmasın(motor çalışmasın) yağlama yapar. Vites boşta iken yapmaz.

Ama bu start stop da motor sesi tamamen gidiyor, demek ki sadece boşta çalışıyor sistem yada sistem çalıştığında, aracın yürürü ile ilişkisi kesiliyor. Bu durumda mekanik pompa yağlama yapamaz.

Gücünü aks,volan ve motorla birlikte mekanik olarak alabiliyor yada aküyü bitirmeden elektrikli çalışabiliyorsa, yağlama yapabilir, başka türlü güç alacağı yer yok. İncelemedim sistemi bilmiyorum ama bence stop ettiği an turboyu, motoru yağlaması mümkün gözükmüyor.
Emre olay özetle şu aslında,
Biliyosun turbo yüksek devirle döndüğü için kırılmaması için yağlanması gerekiyor ve bir süre sonra turbonun boşalıp soğuması ve yavaşlaması gerekiyor. Turbo olan motorlarda aracı durdurduktan sonra beklemenin nedeni budur. Devir düşene kadar yağlamaya devam etmek ve soğutmaktır. Eğer devir düşmeden stop edersen kırılma ihtimalini artırırsın.
Senin dediğin gibi klasik sistemde stop edince pompa yağlamayı kesiyor.
Start stoplu olanların elektrik aksamı ve aküsü birazdaha farkı, stop ettiğinde gereksiz güç çeken elemanları kapatıyor ama benzin pompası be yağ pmpası çalışmaya devam ediyor.
 
Üst