Siyah Opel Astra H Zımpara / Boya düzeltme / Aquartz Nano / Motor Temizliği ~125 Foto

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Opel Astra H'ın başından geçen güzel günlerin hikayesini paylaşmak isterim sizlerle :)

Araç 2008 model Metalik Siyah Opel Astra H. Araç yaklaşık 60000km'de şu an ki sahibi aracı yeni almış. Araç sürekli hatalı yıkama ve bakımsız kalması sebebiyle oldukça kötü durumda geldi..

Araç sahibi özellikle boyasının durumundan ve motorun kirliliğinden şikayetçiydi. Aracın sol ön ve sağ arka kapısı sonradan boyanmıştı ancak malumunuz boya işçiliği berbattı. Bende normalde araç sahibi ile bu konuda konuşmamış olmama ve fiyata dahil olmamasına rağmen her zaman kusursuz sonucu hedeflediğimden bu iki boyalı parçanın aracın genel görüntüsünü oldukça bozacağını düşündüm ve iki panelide komple 2000 ve 3000 grit zımparalar ile düzeltip diğer panellerin görüntüsüne uyumlu hale getirdim..


Yalnız uygulamalar bittikten sonra farkettim ki o fırtınalı hava yüzünden aracın teslim alındığında ve yıkama anında hiç fotoğrafını çekmemişim.. Kusura bakmayın..

Araç geldiğinde oldukça kirliydi. Valet Pro Snow Foam ve Foam Lance ile ön yıkamanın ardından Sonax turuncu şampuan ile aracı yıkadım. Jantlar Sonax yoğun jant temizleyici ile temizlenip balata tozlarından tamamen arındırıldı.




Fotoğraflara Motor Temizliği ile başlayalım :) Oldukça kötü durumdaydı aracın motoru. Temizlik esnasında zarar görebilecek parçalar su geçirmeyecek şekilde maskelendikten sonra kısa bir ön yıkama ve ardından Meguiar's SuperDegreaser ile tüm motorun temizliğini yaptım.

Öncesi






Sonrası ( Parlatıcı vs. yok )






 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Motor temizliğinin ardından aracı komple tekrar Valet Pro Snow foam ile köpükleyip duruladıktan sonra Uber Blue kurulama bezi ile kuruladım.
Yıkama ve temizlik işlemlerinden sonra aracı içeri alıp araç durumunu göstermek için fotoğraf çekimine başladım..

Aracın genel boya durumu:

-Kaput








-Kapı üstü






-Bagaj kapağı






-Daha yakından bagaj kapağı






-Uygulamaya kaputtan başladım..

Durumu hatırlamak için iki kare daha






-Deneme amaçlı kaputun yarısını ikiye bölüp Meguiar's Cutting Pad+105 ve Auto HDM Yün ped + 105'i denedim..


-İlk önce Cutting pad+105




-Yüzey oldukça düzeldi. Sadece çok derin RDS'ler kaldı ancak onlarında köşeleri yuvarlatıldı. Yalnız cutting pad ile çalışırken yüzey çok fazla ısındığından fazla uzun çalışamadım.








-Sonra AutoHDM yün pad +105




-Altta Cutting pad bölgesi , orta kısım bant altında klalan uygulama yapılmayan kısım, üst kısım AutoHDM yün ped kısmı. AutoHDm ile çok daha zahmesiz çok daha fazla düzelme elde ettim. Bu sebeple aracın geri kalan panellerinde bu ped eşlik etti Meguiar's 105'e :)





-Kaput 50/50



 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
-Kaputun ardından sol ön çamurluk ve sonrasında geldik sıkıntılı kısıma.. Sol ön kapı. İlk önce Meguiar's 105 'le kabaca bir geçip panelin durumunu net görmek istiyorum. Tam tahmin ettiğim gibi berbat boya işçiliği. Zımpara izleri, dalgalar ve dahası. Panelde neredeyse hiç yansıma yok. Herşey bulanık.






-Zımpara işlemleri başlıyor.. Kusurlar daha net görülebiliyor..








-Meguiar's 3000grit zımpara sonrası.







-Ve yün ped ve 105 ile 50/50. Yansıma ortaya çıktı..






-Uygulama yapılmayan arka kapı ile 50/50





Bu işlemlerin ardından ilk günümüz sona eriyor..



-Ertesi gün gündüz gözü ile dışarıda ön kapı ve sağ arka kapının durumunu kontrol edip bir kaç fotoğraf çektim. Boya daki matlık net olarak görünüyor.







-Sağ arka kapıdaki boya kusurları






-Aracı tekrar içeri alıp sol ön kapıdan uygulamalara devam.








-Sonuç



 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sol arka kapı

-Öncesi:





-Sonrası




Sol arka çamurluk

-Öncesi




-50/50




IMG_1213.jpg


IMG_1215.jpg




-Sonrası

IMG_1218.jpg


Bagaj kapağı

-Öncesi

IMG_1221.jpg


IMG_1222.jpg



-Malum işlemler esnasında paneller ısınıyor tabi ki. Soğutmak için biraz su :)

IMG_1223.jpg


-Sonrası

IMG_1224.jpg



Arka tampondaki boya transferi ve çizikler

-Öncesi

IMG_1253.jpg


IMG_1255.jpg



-Sonrası

IMG_1256.jpg





Sağ arka çamurluk

-Öncesi

IMG_1226.jpg




-Sonrası


IMG_1227.jpg


IMG_1228.jpg
 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sorunlu sağ arka kapı

-Öncesi

IMG_1233.jpg


IMG_1232.jpg


IMG_1231.jpg



-Zımpara işlemleri

IMG_1234.jpg


IMG_1235.jpg


IMG_1236.jpg


IMG_1237.jpg


IMG_1238.jpg


IMG_1239.jpg


IMG_1240.jpg


IMG_1241.jpg



3000grit sonrası; Simler kendini göstermeye başladı :)

IMG_1242.jpg


IMG_1243.jpg


IMG_1245.jpg


IMG_1246.jpg


IMG_1257.jpg
 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
- 50/50

IMG_1259.jpg


IMG_1261.jpg


IMG_1262.jpg


IMG_1263.jpg



-Sonrası

IMG_1264.jpg


IMG_1265.jpg


IMG_1266.jpg


IMG_1267.jpg


IMG_1269.jpg


IMG_1273.jpg






Sağ ön kapı

-Öncesi

IMG_1270.jpg


IMG_1271.jpg



-Sonrası


IMG_1272.jpg


IMG_1273.jpg


IMG_1274.jpg




-Ön kapı ve ön çamurluk 50/50

IMG_1275.jpg


Sağ ön çamurluk

-Öncesi

IMG_1276.jpg


-Sonrası

IMG_1281.jpg
 

d.berkay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Meguiar's 105 ile aracın tüm boyasını düzelttikten sonra Meguiar's M80 ve Meguiar's finishing pad kullanarak parlatma işlemini yaptım..


M80 ile işlem bittikten sonra tüm araç 1:1 IPA ile tabiri caiz ise 2 kere yıkandı :)

IMG_1288.jpg


IMG_1289.jpg


IMG_1290.jpg



Nano uygulaması öncesi parlaklık durumu

IMG_1291.jpg


IMG_1292.jpg


IMG_1293.jpg


IMG_1294.jpg


IMG_1295.jpg


IMG_1296.jpg




Son olarak araca bir kat Aquartz Premium ve iki kat Aquartz Titanium uygulaması yapıldı. Camlara ikişer kat GlassGuard su itici uygulandı.

Son fotoğraflar..

IMG_1299.jpg


IMG_1302.jpg


IMG_1303.jpg


IMG_1304.jpg


IMG_1305.jpg


IMG_1306.jpg


IMG_1307.jpg


IMG_1308.jpg


IMG_1309.jpg


IMG_1311.jpg






Yorucu 3 gün'ün ardından sonuç oldukça tatmin edici oldu.

Aquartz ile ilgili yorumum araca sürüldüğü andan itibaren parlaklığı bariz şekilde artırıyor. Koyu renk araçlarda da biraz daha koyuluk ekliyor renge.. Koruma olarakta bir yıla kadar oldukça başarılı şekilde korumasını ve çizilme direncini koruyor..



"DBY Detailing Ankara"
 

Kemalyanal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
www.GencMekan.com
Mükemmel olmuş, araç adeta yenilenmiş ve aracın her parçası ile tek tek itina ile uğraşılmış tebrikler .)

peki mahsuru yoksa bu işin maliyeti ne kadar ?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Öncelikle süper bir çalışma olmuş gerçekten emeklerine sağlık sorması ayıp olmaz ise bu işin maliyeti ne kadar?
 
Üst