Şimdi bu termostat arızalı mı ?

boşa atıldığında hararetin düşmesinin anlamı yok aksine rölantide yükselmesi lazım ?
soğuk hava aracın radyatörüne vuruyor motora ulaşması imkansız hem ulaşsada motorun iç sıcaklığına BU DERECE etki edemez .
şöyle olur eğer termostat motor suyu sıcaklığı 90 nin altına düştüğü halde kapanmaz ise ( kapanacak ki soğuk su motora ulaşıp motor suyunun sıcaklığını düşürmesin devirdaim içerde olsun) radyatördeki soğuk suyun motor içinde devirdaimi devam edeceği içi ısıyı düşürür .?
ve bu bir arızadır.

MİND STORM ... :)
 
Son düzenleme:
80 nin altına düşmüyor 80-85 arası trafikte 90 bozuksa 80nin altına düşmesi lazım buna göre sanki, fikrimce.
 
boşa atıldığında hararetin düşmesinin anlamı yok aksine rölantide yükselmesi lazım ?

Bu sorunun üzerine aslında fazla yorum yapmak doğru olmaz ama bilgi açısından paylaşayım. Şöyle düşünün motor neden ısınır? Parçalar hareket ettiği için değil mi? Rolanti de 750 devirde mi motor daha çok ısı üretip, soğutma sıvısını ısıtır yoksa, 3000 devirde mi? Termostatı değiştirdikten sonra usta kontrol etmiştir, görmüşsünüzdür, motor ısınsın diye gaza basmıştır. Rolantide hiçbir araç hava ne kadar sıcak olursa olsun termostat açmaz, ekstrem bir olay yoksa.

soğuk hava aracın radyatörüne vuruyor motora ulaşması imkansız hem ulaşsada motorun iç sıcaklığına etki edemez .

Olur mu, örneğin araç beyinlerinin soğutulması gerekir, o yüzden opel marka araçların beyinlerinin yerlerini inceleyin. Havanın normal olduğunu varsayarsak, araç önden, altan vs. gittiği hız kadar kadar rüzgara maruz kalır. Yani siz 80km hız yaptığınızı düşünmeyin, duran araca 80km hızda rüzgarın çarptığını düşünün. Farkı yok teoride.

şöyle olur eğer termostat motor suyu sıcaklığı 90 nin altına düştüğü halde kapanmaz ise ( kapanacak ki soğuk su motora ulaşıp motor suyunun sıcaklığını düşürmesin devirdaim içerde olsun) radyatördeki soğuk suyun motor içinde devirdaimi devam edeceği içi ısıyı düşürür .?

Doğru bu yüzden alt hortum sıcak olmalı ki, sıcak su radyatöre gidip soğusun. Alt hortum sıcak değilse termostat kapamış, radyatöre su gitmiyor. Sıcak ise termostat açmış, radyatöre soğusun diye sıcak su yolluyor.
 
boşa atıldığında hararetin düşmesinin anlamı yok aksine rölantide yükselmesi lazım ?

Şöyle düşünün motor neden ısınır? Parçalar hareket ettiği için değil mi? Rolanti de 750 devirde mi motor daha çok ısı üretip, soğutma sıvısını ısıtır yoksa, 3000 devirde mi?

BU SORUYA BAŞKA Bİ SORU İLE CEVAP VERİYORUM :)

devirdaim trigere bağlı değil mi? bağlı mı ? o zaman 4000d/dk ilen dönen bi motor mu yoksa 800 d/ dk ile dönen bi motormu daha hızlı devirdaim yapar...
işte bu yüzden yokuş aşağı inerken rölantide iken ısının viteste olduğundan daha fazla yükselmesi lazım düşmesi değil ...
ha viteste iken düşse onu anlarım ama gene de 80 lere inmemesi lazım .
sorun zaten termostatın açmaması değil açık kalması ..?
kapanması gerekirken kapanmaması...
 
Son düzenleme:
sistem şöyle;
motor çalıştı ısı üretmeye başladı ve hararet yükselmeye başladı bu arada motor suyu devirdaime başladı....
motor ısındı 90 dereceye vardı geçti ne olcak termostat açılacak ve radyatördeki soğuk olan su sisteme verilecek daha doğrusu motor suyu radyatörden dolaşmaya başlayacak dolayısıya soğuyacak..doğrumu:?
şimdi bu durumda iki yol var ısı 90 altına inerse ( inmemesi lazım zira ideal çalışma sıcaklığını korumak ana prensip) termostat kapanacak radyatördeki su motora uaaşmayacağı için ısı gene yükselecek... ve tekrar aynı şey olacak bu sürekli bi dinamik bi sistem bu arada sıcaklık 88-94 arası oynasada bu göstergede 90 olarak görülür..
ısı çok yükselirse bu sistem yeterli olmazsa bu sefer fan devreye girecek vs.
bu sistemde arıza varsa ısı anormal düşüyorsa o termostatın kapanmamsı sürekli açık kalmasındandır...
yada bi başka seçenek daha var herşey normaldir ama motor ısı müşürü motor sıcaklığını yanlış okuyordur ...
aha bi konu daha açtık... :)) buyrun cenaze namazına
 
Son düzenleme:
peki cok mantıklı bi soru araba neden hararet yaptıgında calışır zaviyette bırakılır ??
 
BU SORUYA BAŞKA Bİ SORU İLE CEVAP VERİYORUM :)

devirdaim trigere bağlı değil mi? bağlı mı ? o zaman 4000d/dk ilen dönen bi motor mu yoksa 800 d/ dk ile dönen bi motormu daha hızlı devirdaim yapar...
işte bu yüzden yokuş aşağı inerken rölantide iken ısının viteste olduğundan daha fazla yükselmesi lazım düşmesi değil ..ha viteste iken düşse onu anlarım ama gene de 80 lara inmemesi lazım .
sorun zaten termostatın açmaması değil açık kalması ..? kapnması gerekirken kapanmaması...

Dalga geçmediğinizi, bu mantığı gerçekten kurduğunuzu düşünerek, sizi aydınlatma amacıyla uzunca cevap veriyorum.

Dediğiniz gibi Sıcak motor, daha performanslı ve az yakar. Demek ki araç üreticisi mühendisin temel amacı Motoru ısındırmak ama Fazla da ısındırmamak.

Isındırmak için, Motorun kendi ürettiği ısıyı kullanması gerekir, araçta başka ısı kaynağı yok. O yüzden termostat koyar ki, su dolaşmasın motor ısınsın. Buraya kadar bir sorun yaşamıyorsunuz zaten. Termostatı şu an unutun, Havalar -30 derece diyelim.

Dediğiniz gibi debisi acayip yüksek bir devir daim pompası koyarsa motor ısınamaz ki. O zaman devirdaim pompası motorun ürettiği ısıya kıyasla daha zayıf olması gerekir

Yani doğru olmayan, mantığı kavramanız için bir hesap yaparsak:(araç rolantisini 1000 olarak kabul edin)
Motor dakikada 1000 devirde 10 derece ısı üretiyorsa, devirdaim pompası 8 derece soğutacak ki dakikada 2 derece ısınsın. Değil mi?

Bunu 5 ile çarparsak,
Motor dakikada 5000 devir çevirecek 50 derece ısı üretecek, devirdaim pompası da 40(8*5) derece soğutacak, araç dakikada 10 derece ısınacak.

Bakın yüksek devirde araç daha çabuk ısındı.
 
hız arttıkça devirdaim hızlanır . evet ısı fazla üretilir ama devirdaimde o derece hızlı olduğu için bu ısıyı dengeler...
ama rölantide böyle olmaz rölantide çalışan araç bakarsınız bi süre sonra fan açmış yani devirdaim yetişemez buna...
sıcak motor diye bişey yok ..ideal çalışma sıcaklığı var... soğutma sistemlerin amacı motoru o ısıda tutmak...
 
Son düzenleme:
savaş abi nerdesin yaa ... savaş çıkacak... bi el at şu işe... :)
 
Savaş Abilik durum yok. Herkesin bildiği bir şeyi, siz anlamak istemiyorsunuz, çünkü mantığınıza oturtmaya çalışıyorsunuz. Saygı duyulacak birşey. Bakın yukarıda hesabı verdim, lütfen bildiklerinizi 1 dakikalığına unutun. Yukarıdaki hesabı çözün.

1) Termostatı unutun. (kapalı varsayın)
2) Motorun ısı kaynağı kendisidir.
3) İdeal sıcaklığa ulaşması için devirdaimin soğutma gücü, Motorun ısınma gücünden az olmalıdır
4) Bu aradaki fark devir yükseldikçe artar.
5) Olmazsa yukarıdaki hesap mantığını çürütün, yada kendi denkleminizi yazın.
 
Geri
Üst