Şimdi bu termostat arızalı mı ?

Uzun yola çıktığımda benim hararetim de 90 altına iniyor. Kalorifer sıcak üflüyor, 1. kademede bile bunaltıyor ama kışın özellikle soğuk havalarda ve uzun yolda sabit hızla seyir halinde hep 90 altında. Ne zamanki şehir içine gireyim hemen de normal yüksek seviyesine çıkabiliyor. Yazın ise uzun yolda da genelde 92lerde seyrediyor.
 
Takma kafana termostad sağlam motor sıcaklığı normal fan için bu soğuklarda o kadar ısınmaz aracın fan motor ısınırsa devreye girer unutma. Bir akılda ben vereyim kusura bakma aracın kısa zamanda ısınıyorsa dert etme uzun müddet sonra ancak ısınıyorsa o zaman huylan :) termostad bozuk olsa ya açık kalır ısınmaz ya kapalı kalır haharet yapar iş bu kadar basit birde kaçırma vardır bunda yokuş aşağı birden soğur
 
Takma kafana termostad sağlam motor sıcaklığı normal fan için bu soğuklarda o kadar ısınmaz aracın fan motor ısınırsa devreye girer unutma. Bir akılda ben vereyim kusura bakma aracın kısa zamanda ısınıyorsa dert etme uzun müddet sonra ancak ısınıyorsa o zaman huylan :) termostad bozuk olsa ya açık kalır ısınmaz ya kapalı kalır haharet yapar iş bu kadar basit birde kaçırma vardır bunda yokuş aşağı birden soğur


Yokuş aşşağı birden soğumuyor ama 80c ye kadar düşüyor sorun yok diyosanız hiç değiştirmeyim termostatı araç 80c ye 15-20dk lık sürüşten sonra geliyor ama şuda var hararet daha hiç yükselmemişkende kaloriferden ılık sıcak denilebilir derecede hava geliyor.
 
Yokuş aşşağı birden soğumuyor ama 80c ye kadar düşüyor sorun yok diyosanız hiç değiştirmeyim termostatı araç 80c ye 15-20dk lık sürüşten sonra geliyor ama şuda var hararet daha hiç yükselmemişkende kaloriferden ılık sıcak denilebilir derecede hava geliyor.
Zaten bozuk olsa hemen ılık hava gelmez motor daha ısınmadan bu termostad ın kapalı olduğunun belirtisidir yoksa motor geç ısınır
 
Zaten bozuk olsa hemen ılık hava gelmez motor daha ısınmadan bu termostad ın kapalı olduğunun belirtisidir yoksa motor geç ısınır


O zaman termostatta sıkıntı yok benim aklıma geçen gün şöyle bişi geldi radyotörün birazını kapatsam mı karton gazete vs. birşeyle tamamını değilde 3/1 ini filan
 
Sorun yok dediğim gibi, Ankara'da bu mevsimde akan yolda, 80 derece çok uygun. 80 olur soğuk derler 90 olur, opel hararet sever derler. %99 sorunlu diyen bilgisiz yorumları kulak arkası edin. Kendi ustanız en güzelini demiş zaten, üst boru sıcak, alt soğuk ise termostat kapalıdır :) Başka ihtimali yok.
 
Sorun yok dediğim gibi, Ankara'da bu mevsimde akan yolda, 80 derece çok uygun. 80 olur soğuk derler 90 olur, opel hararet sever derler. %99 sorunlu diyen bilgisiz yorumları kulak arkası edin. Kendi ustanız en güzelini demiş zaten, üst boru sıcak, alt soğuk ise termostat kapalıdır :) Başka ihtimali yok.

şimdi bu lafı üstüme aldım :)...
yaptığım bilgisiz yorum değil .tecrübe paylaşımı.forumdaki mesajlarımı araştırırsanız ( zahmete girmenize gerek yok sözüme güvenin) aynı sorunu yaşadığımı ( daha önceki vw aracımda da aynı şekilde oldu ) ve aynı konuyu açtığımı daha sonra termostatımın değişmesi ile durumun normale döndüğünü paylaştığımı göreceksiniz...
''sorun tesmostatın sürekli açık kalmasından kaynaklı'' ısı 90 altına düşerse termostatın kapanması gerekirken kapanmıyor ve devirdaim devam ettiği için motor ısısı düşüyor.
ben sıcaklığın -10 -15 lere düştüğü bi şehirde yaşıyorum ama bende böyle bir durum olmuyordan yola çıkarak tecrübemi payalştım...
o arkadaşıma çağrımdır bana hesap numarasını göndersin termostatın bedelini ödemeyi taahhüt ediyorum sonucu paylaşması kaydıyla...:rulet:
rest diyorum...:)
 
Son düzenleme:
Aha %100 çözüm çıktı :D
 
Resti görürüm ama gerek yok, isterseniz ben size, arkadaşa sorun yoksa da hediye edebilirim. Bence arkadaşın sorusunu tam okumamışsınız. Kendi yaşadıklarınızı düşünüp cevap yazıyorsunuz, lütfen konuyu tekrar okuyun, vaktiniz yoksa ben bir özet hazırladım. Size göre termostatın arızalı olduğuna konuyu açanın hangi sözlerinden varıyorsunuz? Sağlam olduğu kanaatini oluşturan soruları:

Soru 1: "1-2 km lik rampa aşşağı yolda giderken boşa atarsam 80 ne kadar düşüyor"
Bu son derece normaldir. Araç boşta rolantide inerken, araç sürekli önden soğuk havaya maruz kalıyor. Burada 80 e düşmezse sorun vardır. Yokuş aşağı 0-5 derece altı havada ve boşta inerken derece 80 çok iyi.

Soru 2: Sıkışık trafikte dur kalkta ancak 90c de sabitleniyor yine 1km filan trafik olmayan yola girer girmez 85c ye düşüyor .
90 a çıkıyorsa Anakara soğuğunda ve trafiğinde termostat kapatıyordur. 85 derece de düşmesi gayet normaldir, araç sürekli termostat açarak, fan açarak dolaşmaz. 90 da termostat açtığı an, radyatördeki su çok soğuk olacağından hızlıca 85 e düşmesi de normaldir.

Sizin yazınız: düşük ısıda çalışan motor daha çok yakar aşınma fazla olur ...
Doğrudur lakin 80 derece düşük ısı değildir.

Soru 3: Yakıt değerlerimde normal
O zaman termostat da sorun yok.

Soru 4: "hararet sabit durmuyor"
Zaten sabit kalamaz, önden alınan rüzgar, hava sıcaklığı, motor devri, ön araca yakınlık, trafik, vs. vs. sürekli değişkenlerdir. Ona göre hararet yukarı aşağı oynar. Son derece normal.

Semia: "Takma kafana termostad sağlam motor sıcaklığı normal"
Sözün bittiği noktadır, Selim Bey'in tecrübesine ve bilgisine, bizimkileri toplayıp çarpsak ulaşamayız.

Bana termostatın bozuk olduğuna karar verdiğiniz bir soruyu gösterirseniz, ona göre tartışıp birbirimizin eksiklerini tamamlayabiliriz.

Son olarak termostatı test etmek çok kolaydır. Sıcak suyun içine atarsınız, kapatırsa çalışıyordur. Araç Ankara'da, Hakan Beyin iddiaya servis sponsoru olmasını rica ediyorum, boş yere parça ücretiniz gitmesin. Sıcak su ile test edebiliriz. Original GM termostatlar için konuşuyorum. Mesela bulgaristana yollanan termostatlar bizim ülkemizden +2 sonra açar. Kim bilir, iklimine göre diğer ülkelerde fark ne kadar. Bazı ithalatçılar bunları gözetmeden ithal edince farklı sonuçlar çıkıyor, opel harareti sever vs. diye. Original parçada bu durum varken, yan sanayii ithalatlarını düşünün birde.
 
benim astra g'de 90 çakılı kalırdı ister rampa ineyim ister çıkayım hatta çoğu kez bozuk zannettim ama sağlamdı. şimdi vectra c'dede rampa inerken arkadaşın dediği gibi 80 kadar iniyor 90'da bir sabit göremedik ama kalöriferde falan hiç sıkıntım yok devirdaimdede yok ama kaçak var galiba selim abinin dediği gibi...
 
Geri
Üst