sıfır araba motor açılması ------

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
en basidi değişken kullan arada bas gerçi artık rodajmı kaldıki teknolojıye baksana:)
şimdi burda rodajdan bahsederken şunu düşünen varmı ??? sıfır motorların araca takılmadan önce testlerini izledinizmi hiç, ben canlı izledim her devirde deneniyor beyler bantda sonrada araçlara takılmaya yollanıyor orda her devir deneniyor mın/max nerde kaldı rodaj :):)???
hattaa geçenlerde natıonal georg... da dıgıtrk mega fabrıkalar bölümünde her hafta 1 araba fabrikası tanıtılıyor ordada ferrarı ve porsche yi en son izledim o makınelerdede tezgahta tam gazdan minımum devir hepsi farklı aşamalarda denenip motor no basılmaya gidiyor hattaa y.tube dede vardır kesin bakın görün
Evet ferrariyi izlemiştim
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
rodaj kalmadı diye bir kaide olur mu Allah aşkına.En iyi teknoloji ile üretilmiş motor bile olsa daima ve daima rodaja ihtiyaç duyacaktır.Aracın mekanik parçalarının birbirine alışması için belirli bir süre sakin kullanım gerekir.Aynen Opel'in kullanım kılavuzundan aktarıyorum;

İlk 1000 km;

Aracınızı çeşitli hızlarda sürün.Tam gaz kullanmayın.Motoru düşük devirde asla zorlamayın.
Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanın.Gaz pedalına,bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok dörtte üçünü kullacak şekilde basın.
Azami hızın dörtte üçünden daha hızlı sürmeyin.
Bu bilgiler motor ve güç aktarma organları,örneğin diferansiyel ile ilgilidir.
(Astra G kullanıcıları için kullanım klavuzunda sayfa 158)


İlk 1000km den sonra 2000km ye kadar olan periyotta aracı yavaş yavaş sıkıştırarak daha sonraları da istediğiniz gibi kullanmak mekanik parçaların hem işlevselliğini hemde ömrünü muhakkak ki arttıracaktır.
 

HaSaN6154

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
valla ben zafirayı sıfır aldıgımızdan berı hep 7.000 8.000 devirde atıyorum ama bi sorun olmadı biraz fazla yakıt gidiyor o kadar hızıda gayet iyi .
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
valla ben zafirayı sıfır aldıgımızdan berı hep 7.000 8.000 devirde atıyorum ama bi sorun olmadı biraz fazla yakıt gidiyor o kadar hızıda gayet iyi .
Maşallah sizin Zafira da çok güzel. Güle Güle kullanın...:)
 

patriot1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
2,529
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
rodaj kalmadı diye bir kaide olur mu Allah aşkına.En iyi teknoloji ile üretilmiş motor bile olsa daima ve daima rodaja ihtiyaç duyacaktır.Aracın mekanik parçalarının birbirine alışması için belirli bir süre sakin kullanım gerekir.Aynen Opel'in kullanım kılavuzundan aktarıyorum;

İlk 1000 km;

Aracınızı çeşitli hızlarda sürün.Tam gaz kullanmayın.Motoru düşük devirde asla zorlamayın.
Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanın.Gaz pedalına,bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok dörtte üçünü kullacak şekilde basın.
Azami hızın dörtte üçünden daha hızlı sürmeyin.
Bu bilgiler motor ve güç aktarma organları,örneğin diferansiyel ile ilgilidir.
(Astra G kullanıcıları için kullanım klavuzunda sayfa 158)


İlk 1000km den sonra 2000km ye kadar olan periyotta aracı yavaş yavaş sıkıştırarak daha sonraları da istediğiniz gibi kullanmak mekanik parçaların hem işlevselliğini hemde ömrünü muhakkak ki arttıracaktır.


Bizim kılavuzda yazmıyor Astra H :)
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
rodaj diye bişey mi kaldı allasen :D
 

tekelioglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Rodaj tabi ki her motorun sağlıklı çalışması için gereklidir.Hatta bu işin ustaları ve hastaları(türkiyede yapan var mı bilmiyorum) sıfır motoru arabadan komple söker piston,gömlek,piston kolu,krank vs. bütün parçaları çıkarır ortalama 1 gece sentetik bir yağın içinde tutarlar ( genelde tts yağ) sonrasında itinalı şekilde tekrar toplarlar.Bu işlemdeki amaç motorun fabrikasyon bir hatasının olup olmadığıdır.Bu işlemlerden sonra motordaki sürtünme minimale indiği için çalışma kolaylaşır piston kollarına binen yük azalır.Çünkü bilindiği üzere pistonla gömleğin arasındaki mesafe milimetriktir ve bundan dolayı ilk çalışmada belli zorlanma ve bunun sonucunda da darbeden dolayı metalde zedenlenme(metal tozunun ortaya çıkması) gerçekleşebilir.Bunun sonucunda da gömlekte istenmeyen çizikler sonucunda motorda kompresyon kaybı gerçekleşebilir.Genelde performans amaçlı kullanan abilerimiz(genelde yurtdışında ve yarışlarda) belli kilometrelerde aracın piston kollarını değiştirirler hatta rodaj evresinden sonra da piston kollarının değiştirilmesi önerilir.Ancak bunları bizim ülkemizde yapabilmek imkansıza yakın.Dilim ve elim döndüğünce bişiler yazmak istedim hatam varsa affola.
Saygılar
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
Rodaj tabi ki her motorun sağlıklı çalışması için gereklidir.Hatta bu işin ustaları ve hastaları(türkiyede yapan var mı bilmiyorum) sıfır motoru arabadan komple söker piston,gömlek,piston kolu,krank vs. bütün parçaları çıkarır ortalama 1 gece sentetik bir yağın içinde tutarlar ( genelde tts yağ) sonrasında itinalı şekilde tekrar toplarlar.Bu işlemdeki amaç motorun fabrikasyon bir hatasının olup olmadığıdır.Bu işlemlerden sonra motordaki sürtünme minimale indiği için çalışma kolaylaşır piston kollarına binen yük azalır.Çünkü bilindiği üzere pistonla gömleğin arasındaki mesafe milimetriktir ve bundan dolayı ilk çalışmada belli zorlanma ve bunun sonucunda da darbeden dolayı metalde zedenlenme(metal tozunun ortaya çıkması) gerçekleşebilir.Bunun sonucunda da gömlekte istenmeyen çizikler sonucunda motorda kompresyon kaybı gerçekleşebilir.Genelde performans amaçlı kullanan abilerimiz(genelde yurtdışında ve yarışlarda) belli kilometrelerde aracın piston kollarını değiştirirler hatta rodaj evresinden sonra da piston kollarının değiştirilmesi önerilir.Ancak bunları bizim ülkemizde yapabilmek imkansıza yakın.Dilim ve elim döndüğünce bişiler yazmak istedim hatam varsa affola.
Saygılar

bahsettiğin şey sıfır bir motora yapılacak bişey değil bence ne yaparsan yap fabrikayla birebir montaj kalitesini yakalayamazsın
 

CorsaBursa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
herkes aynı şeyi söylüyor benimde kanaatim o yönde ki; araç ilk 1000 km zorlanmamalı. hem senin aracı tanıman hemde parçaların alışması açısından. sonrasında kendine güveniyorsan bas, gazla,yanla, istediğin gibi kullan yani:) bi problem olacağını sanmıyorum
 
Üst