şanzıman oranları nedir??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kokorecci576
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
K

kokorecci576

Bilgi Girilmemiş
ya arkadaşlar bu şanzıman oranları nedirr yaa herzaman teknik verilerde yazarlar anlatırlar ama ben halen ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilmiyorum:hıh:atıyorum 1.vitesde 3,73 2.vitesde 1.97 bunların anlamı nedir bi yardım etseniz :(cahilliğime verin:o
 
kranktan alınan hareketi daha doğrusu devri dönüştüren dişlilerin oranıdır.

motor devri / (son dişli oranı*vites dişli oranı)

3000 d/d da 1.viteste ilerleyen araçta: (son dişli : 3,55/1 1vt:3,43/1)

şanzumandan çıkan devir :

3000/ (3,55*3,43) = 246,376 d/d olacaktır.

Büyük oran dişlide aksa iletilen devir düşük-tork etkisi çok,
Oran küçüldükçe de devir yüksek-tork az olacaktır.
 
kranktan alınan hareketi daha doğrusu devri dönüştüren dişlilerin oranıdır.

motor devri / (son dişli oranı*vites dişli oranı)

3000 d/d da 1.viteste ilerleyen araçta: (son dişli : 3,55/1 1vt:3,43/1)

şanzumandan çıkan devir :

3000/ (3,55*3,43) = 246,376 d/d olacaktır.

Büyük oran dişlide aksa iletilen devir düşük-tork etkisi çok,
Oran küçüldükçe de devir yüksek-tork az olacaktır.

sağol arkadaşım verdiğin bilgiler gercekten güzel ve acıklayıcı:alkis:
 
konuya devam..

bu durumda 0-100 hızlanmasında önemli etken olan ilk vites oranlarında; 1.vites oranı ne kadar büyük olursa araç o kadar çabuk mu hızlanır diye düşünmek gerekiyor..:confused:

örneğin 1.6 turbo motora sahip araçlardaki değişik oranlar???

insignia 1.vites:4.27 2.vites:2.35 0-100 8,9 1498 kg
astra gtc 1.vites:3.82 2.vites:2.16 0-100 8,2 1260 kg
meriva opc 1.vites:3.5 2.vites:2.16 0-100 8,2 1375 kg
corsa gsi 1.vites:3.82 2.vites:2.16 0-100 8,1 1180 kg
corsa opc 1.vites:3.82 2.vites:2.16 0-100 7,2 1203 kg

tabi burda tekerlek çapları ve diğer unsurlarda önemeli..
ayrıca son dişli oranını nedir faydası ne olaki???:confused:
 
Son düzenleme:
kimse cevaplamıyor ama olsun..:D
bu 1.vites oranı değiştirilebiliyor mu???:confused:
 
son dişli oranının ne işe yaradığını senden önce yazan emre abinin yazısını okursan anlayabilirsin... 1. vites oranını değiştirmek demek 1. vites dişlisini dğeiştirmek demektir... aynı şekilde ama farklı oranda bir şanzuman bulursan değiştirirsin yoksa zor.. yazdığın oranların arasında en güzel olanı meriva opcninki... 1. vites ve 2. vitesin oranlarına ne kadar birbirine yakın olursa o kadar spor bir şanzuman olur... sen mesela 7binde vites attığında bir sonraki vitesi ne kadar yukarıda yakalarsan o kadar iyidir... 7binden 3500e düşersen hiçbir anlamı olmaz... 1.vitesin uzun olmasının amacı 2. vites ile arasındaki farkı azaltmak içindir ama öle olduğunda da ilk kalkışta yarı patinaş ile kalkmazsan araba ilk gazladığındaki düşük devirlerde boğulur...
 
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

şu konuyu okursan alt kısımlarında şanzuman oranlarının ne işe yaradığı uzun uzun tartışıldı... umarım biraz fikir verebilmişimdir...
 
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

şu konuyu okursan alt kısımlarında şanzuman oranlarının ne işe yaradığı uzun uzun tartışıldı... umarım biraz fikir verebilmişimdir...

:alkis:
bilgi her zaman faydalıdır..
sora sora öğreneceğiz inşallah..
ben şu açıdan düşünmüştüm 1. vites oranının büyük olması aynı güçteki araçlarda daha çok zorlanmaya sebep olur ve bu da aktarma organlarını zorlar gibi geliyor.. zaten baskı balata 850 ye değişti:(
 
mesela
bundan bır öncekı honda cıvıc ıle toyota corolla arasında kı fark ;
honda 0-100 ıyı son hız kötu.
corolla 0-100 kötu son hız ıyı.
vıtes oranlarından öturu...
 
:alkis:
bilgi her zaman faydalıdır..
sora sora öğreneceğiz inşallah..
ben şu açıdan düşünmüştüm 1. vites oranının büyük olması aynı güçteki araçlarda daha çok zorlanmaya sebep olur ve bu da aktarma organlarını zorlar gibi geliyor.. zaten baskı balata 850 ye değişti:(
zorlama olur tabi... bazı ufak arabaların 2.vitesleri 70-75de biterken benim 1. vites 65 civarında bitiyor... yani onlara göre 2. vitesden kalkıyor gibi oluyorum... ama asıl zorlama burada baskı balataya değilde motora oluyor... çünkü gücü kaldırmaya yetmeyebiliyor düşük devirde... bu uygulama zaten yüksek güçlü arabalara yapılıyor... yok araba ne düşük devirde ne yüksek devirde gider...
 
Geri
Üst