rektefiye

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan astra_03
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

astra_03

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2009
Mesajlar
29
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaslar araca rektefiye yaptırmak kopresörü düzeltirmi bu kompressör tam olarak neye yarar arabadaki işkevi nedir ustalar bir araca rektefe yapılmasının o arac için km olarak bir o kadar daha gitmesi demek olduğunu söylediler yani modeli yeni km si yüksek servis bekımlı bir araç rektefiye hariç masraf çıkarırmı
 
arabanın motor durumuna gore rektıfıyee yapılır
ve contalar deyısır yanı rektıfıye demek yenı parcalardan yenı motor yapak
yag pompası devırdaım segman pıston gomleklerın durumuna gore honlanmasıı yanda gomleklerın deyısmesıı ust kapak contalarının deyısmesıı bunların hepsıı deyısıyor yenı motorda gerekırse sıboblarda
 
rektefiye yapmak demek blok hariç motoru ihtiyaç duyduğu oranda yenilemek demektir.Bu yenileme esnasında neye ihtiyaç varsa o revizyonlara gidilir, kapak taşlanır,krank taşlanır ,pistonlar torlananır ya da değişir,segmanlar değişir,supap değişir,supap yuvaları değişir,gaytlar değişir,gömlekler değişir ya da honlanır,contalar değişir vs.vs...kompresyon eksilmesi; işte bu bahsettiğimiz parçalardan özellikle gömlek,piston ve segmanların asırı yıpranması ve gereklı işlevini görememesi yüzünden aracın çekişten düşmesi,gerekli motor frenini yapamaması durumudur...bir aracın servis bakımlı olması onun masraf acmayacagı manasına gelmez ,antifriz koymazsınızı sıfır kilometre arac blok çatlatır,hararet gördürürüsünüz conta yakar,segman kırar,aniden aşırı kompresöre bindirirsiniz piston kolunu bloktan çıkarır :D ya da krank milini keser yani aracı, sahibinin nasıl kullandığı önemlidir servisin nasıl baktığı değil... bakarsanız bağ olur bakmazsanız dağ diye boşa söylememişler,hor kullanılmayan birçok araç motoru açılmadan en az 300-400 bin kilometre hatta daha fazla bile gidebilir
 
bizim mahallede albea dizel var 685 binde daha orjinal motor rektifiyesiz
 
amcamda gazlı 2004 model accent var 400.000km hemde gazla
 
arabanın durumuna göre ihtiyaç değişir.
kompresör değil de sorduğunuz kompresyondur, aşınan motor sıkıştırma zamanında kaçak yapar kompresyon bozulması odur, piston yenilenip silindir honlanınca yeni motor gibi olması normaldir
bazı durumlarda kapak taşlanıp motor kapatılır üst motor yenileme diyorlar sanıyorum buna, tam rektifiye denmez ona
 
Geri
Üst