Rampada otomatik şanziman

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Kullanma şeklinizi bilmiyorum ama bence (otomatik şanzuman müdahale görmediyse) sorun şanzumanda değil. Her araç rampalarda bayılır, aracı hırpalamadan yumuşak tarzda araç kullanıyorsanız dik rampalarda daha fazla hız kaybı yaşamanız normal. Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bir demene daha yapın, eğer aracınızda LPG varsa benzinle deneyin. Çeşitli alternatifleri denedikten sonra daha ayrıntılı yazarsanız sonuca daha kolay gitme şansımız olur.
 

SATTUF

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Kullanma şeklinizi bilmiyorum ama bence (otomatik şanzuman müdahale görmediyse) sorun şanzumanda değil. Her araç rampalarda bayılır, aracı hırpalamadan yumuşak tarzda araç kullanıyorsanız dik rampalarda daha fazla hız kaybı yaşamanız normal. Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bir demene daha yapın, eğer aracınızda LPG varsa benzinle deneyin. Çeşitli alternatifleri denedikten sonra daha ayrıntılı yazarsanız sonuca daha kolay gitme şansımız olur.

Savaş bey , aynı rampayı opel astra otomatik sahibi olan olan arkadaşımın aracı 120 km den çıkarken; aracım benzin de lpg ile 80 km geçemiyor sorun burada .
(Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bunuda denedim değişen olmadı
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
2001 Astra G Edition / Z16XE deki Otomatik vites Klasik Otomatik vites mi yoksa su EasyTronic dediklerinden midir ?
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
eğer araçta başka arıza var da node konumuna geçirmediyse büyük olasılıkla tork konvertöründe sorun var.
 

SATTUF

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
aracım 8 valf acaba ondan olabilir mi
 

SATTUF

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
birde tech 2 cihaza bağlandığğında zayıf egzoz hatasını veriyor
 

misafir1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
bendede aynı sorun vardı bu rampalarda 3 veya 2 ye alıyorum sorun bitiyor. Otomatik viteste gaz yemiyor
 

surgeon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
bence sorun otomatikte değil aracınızın motor gücü düşük olmasından kaynalanıyor diye düşünüyorum. çok dik denilen rampalarda dahi lpg ile kickdown yapınca hızlanmaya başlıyor. aqncak rampaya göre hızlanma süresi uzuyor. en kötü ihtimalle spor moda geçiyorum. manuel olarak vites değiştirmedim hiç.
 

tciger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2009
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende corsa 2001 otomatik kullanıyorum.Aynı sorun bende de oluşuyor.Yani otomatik viteste D de giderken rampaya çıkmaya başladığımda devir düşüyor. Yani rampa çıkarken gaza bastıkça deviri arttıramadığı için kendisi otomatik ayarlamaya çalışıyor ve hızı düşürmeye başlıyor.Bunun çözümü (bana göre) manuel olarak 3-2 yada 1 e (rampaya göre) vites değiştirdiğinizde motor devir alıp hızlanmaya başlıyor.Ayrıca rampa inerkende yine D de değil de 3-2-1 viteslerde inildiğinde de motor freni yapıp hızının artmamasını sağlamak gerekiyor diye düşünüyorum.Aracınızda sorun olmadığı kanısındayım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Geçen hafta uzun yolda (600 km kadar) LPG'li Astra F 1.6 otomatik kullandım. Kendi aracıma göre (2.0 vectra benzinli) 1.6 hakkındaki ilk izlenimlerim; Vites geçişleri bariz belli oluyor, özellikle 1 den 2 ye geçerken. Rampalarda daha çabuk vites küçültüyor, D'de araç yüklüyken rampa kalkışlarında araç fazla zorlanıyor, motor devri daha çabuk yükseldiği için daha seri vites atıyor (3000 devirde D konumunda benim aracım 150 km yi zorlarken o 120 km ye bile yanaşamıyor) Galiba yakıt olarak da 1.6 daha fazla tüketiyor. (galiba diyorum çünkü LPG yakıt oranlarını tam olarak bilmiyorum, 40 litre LPG ile araç 400 km ya gitti ya gidemedi kırmızı lamba yanınca yeniden LPG aldık.)
Konuyu toparlarsak aracınızın motor hacmi ve özellikleri göz önüne alınınca fazla bir kaybınız yok gibi. Sanırım bir iki bakım ve ayarla biraz daha güç alabilirsiniz.
 
Üst