Rampada otomatik şanziman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan SATTUF
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kullanma şeklinizi bilmiyorum ama bence (otomatik şanzuman müdahale görmediyse) sorun şanzumanda değil. Her araç rampalarda bayılır, aracı hırpalamadan yumuşak tarzda araç kullanıyorsanız dik rampalarda daha fazla hız kaybı yaşamanız normal. Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bir demene daha yapın, eğer aracınızda LPG varsa benzinle deneyin. Çeşitli alternatifleri denedikten sonra daha ayrıntılı yazarsanız sonuca daha kolay gitme şansımız olur.
 
Kullanma şeklinizi bilmiyorum ama bence (otomatik şanzuman müdahale görmediyse) sorun şanzumanda değil. Her araç rampalarda bayılır, aracı hırpalamadan yumuşak tarzda araç kullanıyorsanız dik rampalarda daha fazla hız kaybı yaşamanız normal. Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bir demene daha yapın, eğer aracınızda LPG varsa benzinle deneyin. Çeşitli alternatifleri denedikten sonra daha ayrıntılı yazarsanız sonuca daha kolay gitme şansımız olur.

Savaş bey , aynı rampayı opel astra otomatik sahibi olan olan arkadaşımın aracı 120 km den çıkarken; aracım benzin de lpg ile 80 km geçemiyor sorun burada .
(Spor modda, manuel olarak vites ufaltarak ya da dipgaz yaparak (yani agrasif kullanım tarzı ile) bunuda denedim değişen olmadı
 
2001 Astra G Edition / Z16XE deki Otomatik vites Klasik Otomatik vites mi yoksa su EasyTronic dediklerinden midir ?
 
eğer araçta başka arıza var da node konumuna geçirmediyse büyük olasılıkla tork konvertöründe sorun var.
 
aracım 8 valf acaba ondan olabilir mi
 
birde tech 2 cihaza bağlandığğında zayıf egzoz hatasını veriyor
 
bendede aynı sorun vardı bu rampalarda 3 veya 2 ye alıyorum sorun bitiyor. Otomatik viteste gaz yemiyor
 
bence sorun otomatikte değil aracınızın motor gücü düşük olmasından kaynalanıyor diye düşünüyorum. çok dik denilen rampalarda dahi lpg ile kickdown yapınca hızlanmaya başlıyor. aqncak rampaya göre hızlanma süresi uzuyor. en kötü ihtimalle spor moda geçiyorum. manuel olarak vites değiştirmedim hiç.
 
Bende corsa 2001 otomatik kullanıyorum.Aynı sorun bende de oluşuyor.Yani otomatik viteste D de giderken rampaya çıkmaya başladığımda devir düşüyor. Yani rampa çıkarken gaza bastıkça deviri arttıramadığı için kendisi otomatik ayarlamaya çalışıyor ve hızı düşürmeye başlıyor.Bunun çözümü (bana göre) manuel olarak 3-2 yada 1 e (rampaya göre) vites değiştirdiğinizde motor devir alıp hızlanmaya başlıyor.Ayrıca rampa inerkende yine D de değil de 3-2-1 viteslerde inildiğinde de motor freni yapıp hızının artmamasını sağlamak gerekiyor diye düşünüyorum.Aracınızda sorun olmadığı kanısındayım.
 
Geçen hafta uzun yolda (600 km kadar) LPG'li Astra F 1.6 otomatik kullandım. Kendi aracıma göre (2.0 vectra benzinli) 1.6 hakkındaki ilk izlenimlerim; Vites geçişleri bariz belli oluyor, özellikle 1 den 2 ye geçerken. Rampalarda daha çabuk vites küçültüyor, D'de araç yüklüyken rampa kalkışlarında araç fazla zorlanıyor, motor devri daha çabuk yükseldiği için daha seri vites atıyor (3000 devirde D konumunda benim aracım 150 km yi zorlarken o 120 km ye bile yanaşamıyor) Galiba yakıt olarak da 1.6 daha fazla tüketiyor. (galiba diyorum çünkü LPG yakıt oranlarını tam olarak bilmiyorum, 40 litre LPG ile araç 400 km ya gitti ya gidemedi kırmızı lamba yanınca yeniden LPG aldık.)
Konuyu toparlarsak aracınızın motor hacmi ve özellikleri göz önüne alınınca fazla bir kaybınız yok gibi. Sanırım bir iki bakım ve ayarla biraz daha güç alabilirsiniz.
 
Geri
Üst