otomatik corsa rampada zorlanıyor

taskafa35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar
benim sorunum şu ; yeni aldığım 2010 model corsa 1.4 benzinli otomatik vites arabamla , evimin yolu üzerindeki rampada resmen boğuşuyorum. çokda dik sayılmayacak yokuş yukarı yolda , gaza basmaya devam ederek motor devrini neredeyse 5000 d/d ya kadar ulaştırdığım halde , (motor sesi oldukça artıyor) araç vites büyütmüyor ve yolun sonuna kadar (yaklaşık 60 - 70 saniye ) bu şekilde çıkıyoruz. (artık ne kadar araba varsa toros - haci murat - minibüs.... hepsi yanımdan geçip gidiyor ) bir başka seferde de yokuşun başında gaza tam basarak kick-down yaparak çıkayım dedim ( bu özelliğide fazla kullanmak istemiyorum. motor daha çok yeni ) yine aynı şekilde 5000 devire kadar çıktığım halde vites büyütmedi. benim merak ettiğim konu şu ; acaba bu araba neye göre vites büyütüyor motor devrine göremi ( böyle ise sınır nedir 5000 devir az olmasa gerek) yada aracın hızına göremi ( yine böyle ise sınır nedir.) yoksa benim araçta bir sorunmu vardır. birde motor alıştırma periyodunda (ilk 1000 km ) motor devrini maksimum kaç yapayım vede aracı nasıl kullanayım ( spormu yoksa sakinmi ) lütfen bana birileri yardım etsin. arabamdan soğumaya başladım . tavsiyelerinizi bekliyorum. herkese selamlar.
 
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
Debriya baskı balatası bitmiş olabilir.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
simdi aracin da otomatik derken (easytronik????) de problem var gibi görünüyor.. bunu servise söyle baksinlar bu bir
iki aracini acmadan zaten bagirtirimissin bu hic hos degil...ileri kilometrelerde yag yakma iste bu baslica sebeplerden biri...ilk 1000km sakin 3000 deviri gecmemek sarti ile sürecek..ondan sonra cevre yolu veya uzun yola cikarsin ve 120km ile sonra bir 140km cikar tekrar düsersin sonra 150 tekrar inersin ve böyle böyle yavas yavas zorlamadan motoru acarsin..bitti...ve böyle motor uzun ömürlü olur ve yag yakmaz...
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araba5000 devire kadar çıktığım halde vites büyütmedi. benim merak ettiğim konu şu ; acaba bu araba neye göre vites büyütüyor motor devrine göremi ( böyle ise sınır nedir 5000 devir az olmasa gerek) yada aracın hızına göremi ( yine böyle ise sınır nedir.) yoksa benim araçta bir sorunmu vardır. birde motor alıştırma periyodunda (ilk 1000 km ) motor devrini maksimum kaç yapayım vede aracı nasıl kullanayım ( spormu yoksa sakinmi ) lütfen bana birileri yardım etsin. arabamdan soğumaya başladım . tavsiyelerinizi bekliyorum. herkese selamlar.


vites değişim devrini belirleyen en önemli etken manifolt basıncıdır..şu devirde yol şartı ne olursa olsun vites değişir diye bir kural yok..düz yolda 2000 devirde bir üst vitese geçerken dik bir yokuşta 3500 devirde vites değişir..veya gaza çok yüklenirseniz normal devrin yine üzerinde vites büyütür..ayrıca kickdown yapıldığında vites büyümez aksine bir alt vitese geçer araç...

çok dik yokuşta 1.4 litrelik bir motorun 5000 devre çıktığı halde vites büyütmemeside normaldir..easytronik şanzıman özelliği manuel vites büyütebilirsiniz de..

ben kendi aracımda vitese müdahale ediyorum bazen,çünkü easytronik bildiğimiz klasik otomatik şanzıman değil otomatik debriyajdır !!!

bu nedenle bazı extrem şartlarda manuel müdahale isteyebiliyor..
 

taskafa35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler.
arabam easytronik değil otomatik vites. aracın ilk mesajımda bahsettiğim dik yokuşu çıkarken hangi viteste olduğunu göremiyorum ve de müdahale edemiyorum. Ama tahmin ederim yokuş başında 1. vitesle başlıyor , motor normal hızlanmasına devam ediyor. ama yukarda yazdığım gibi 5000 devirlere kadar çıkardığım halde vites büyütmüyor. sorun burada dahada gaza basmaya devam etsem motor hızlanmaya devam edecek ama motora zarar veririm diye korkuyorum. Düz yolda sorun yok motor hızlanması normal vitesler normal olarak büyüyor küçülüyor,bunu hissediyorum araba normal hızlanıyor (ama sanki biraz yavaş hızlanıyor). fakat bu yokuşa gelince motor bağırmaya başladığı halde vites büyümüyor. sorun burada. ( bu arada tam anlayamadığım bir konuda aynı yokuşu inerken ( vites " D " konumunda iken ) araba gittikçe hızlanıyor ama motor devri yokuşun başındaki devirde kalıyor. artmıyor.) 6 senedir easytronik corsa 1.4 motor kullanıyorum, bu arabam ile aynı yolu çıkarken sizinde bahsettiğiniz gibi manuele alıp 1. vitese alıyordum. motor devri 3000 civarında 2. v.tese sonra 3. vitese. Yani bu yokuşu 3. vitesle tırmanıyorum. inerkende oto. modda iken , araba hızlandıkça motor devride artıyordu. Ben bu yeni arabayı anlayamadım arkadaşlar bana kalırsa şanjumanında bir sorun var. aldığım yer aynı zamanda servisi. bişey yok diyorlar. yardımlarınızı bekliyorum. selamlar.
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2010 modellerin tamamı easytronik ithal ediliyor sanıyordum..
sıfır araçta nasıl bir arıza olabilir tahmin etmek zor..
yüksek kilometrede olsa tork konvertörü kaçırıyor diyeceğim ama????
 

taskafa35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Nikkfurie arkadaşım ilgin için çok teşekkür ederim.
hanım kullanacağı için , otomatik vitesli arablar kalkışlarda ileri geri kaçırmıyor diye otomatik aldık. yoksa easytronik arabamızdan çok memnunduk ( bu arada hanım yine eski arabayı tercih ediyor. bu arabayı ikimizde sevemedik) neyse benim aklımın almadığı bu araba motor devri bu kadar yüksek devirlere ulaştığı halde bu şekilde yokuş çıkarken neden vitesi büyütmüyor. bence bu bir sorun. aklımdan geçen başka bir opel servisine daha gidip sorunumu onlara anlatmak. tekrar ilgine teşekkür ederim. Selamlar
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
easytronikte HİLL HOLDER sistemli bir araç alabilirdiniz aslında,yokuşlarda bir milimetre bile kaçmadan araç hareket eder..
 

taskafa35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
easytronikte HİLL HOLDER sistemli bir araç alabilirdiniz aslında,yokuşlarda bir milimetre bile kaçmadan araç hareket eder..
Evet aslında en doğrusuda bu galiba . Neyse gideceğim serviste de , eğer bu sorunuma bir mantıklı açıklama yada kullanım tavsiyesi yapılmazsa , bu özellikte bir araba seçeneği düşünmem gerekecek , zira bu yokuşu evime ulaşmak için kullanmak zorundayım ve her seferinde de sinirlerimin zıplamasını istemiyorum. ( gerçekten bu durum insanı sinirlendiriyor motor acaip şekilde bağırıyor,yükseliyor ama vites büyümüyor yokuşun sonuna kadar bu şekilde çıkmak kötü bir durum ) selamlar
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
arkadaşım iyiki eastronik almamışsın tam otomatik gibisi yoktur.hem geri kaydırmaz hemde geçişler sarsıntısız ve konforludur eastronikler gibi arabanın içinde kafan bir öne bir arkaya gitmez hemde tam otomatik arıza çok az verir ve uzun ömürlüdür.sorununa gelince aracın motoru kasaya ağır gelmekte yani yıllardır 1.4 motoru kullanıyorlar ve corsanın kasası gitgide büyüyor ve ağırlaşıyor.tork konvenktörü aracı yeteri kadar güçlü görmüyor ve vites değiştirmiyor.benim tavsiyem rampayı çıkarken 2 ye alın öyle çıkın rampayı ve şanzuman yağı eksik olabilir tamamlayın.
 
Üst