Rampa aşağı inerken hararet düşmesi.

katılıyorum bence de düşmesi normal.



ilk çizgiye kadar düşüyor diyorsunuz ama zaten ibre yerinden oynadığı anda bile 50-60 dereceden başlıyor ilk çizgi. yani ilk çizgiye geldiği halde kaloriferin sıcak üflemesi normal ayrıca yukarıda yazıldığı gibi bu bir sorun değil.

araç yokuş aşağı ne kadar yakıt yakıyor ki suyu sıcak tutsun (yanma bile olmuyor zaten sadece sürtünme var) bu soğukta o hızla giderken hararet 50-60 derecelere nasıl düşmesin dimi.. kafanıza takmayın :)

bende öyle düşünürdüm bi zamanlar ama tamamen yanlış bilgi...
araç çalışır motor ısısı yavaş yavaş yükselik ideal ısıya ulaşır o ısıda 90 olsun tüm soğutma sistemleri motoru bu ısıda tutmak için çalışır...
diyelim ısı 92 ye e çıktı o zaman termostat açılır ve sğutma suyu radyatöre verilir devirdaime başlar motor etrafında ...
eğer buda yeterli gelmezse ısı daha da yükselirse diyelim oda 100 olsun bu kez fan veya fanlar devreye girer ve radyatörde dolaşan suyu soğutarak motoru ideal ısıya çekmeye hararetten korumaya çalışır ...
95 altına inince fan susar...
90 oluncada termostat kapanır ...
bu bu şekilde sürekli dinamik olarak devam eder...
yani yok araç boştaymış... yok rampa aşağı iniyormuş yok kompresördeymiş... bunların etkisi yoktur ...
bu işler böyle işler aga...:rock
 
Son düzenleme:
katılıyorum bence de düşmesi normal.



ilk çizgiye kadar düşüyor diyorsunuz ama zaten ibre yerinden oynadığı anda bile 50-60 dereceden başlıyor ilk çizgi. yani ilk çizgiye geldiği halde kaloriferin sıcak üflemesi normal ayrıca yukarıda yazıldığı gibi bu bir sorun değil.

araç yokuş aşağı ne kadar yakıt yakıyor ki suyu sıcak tutsun (yanma bile olmuyor zaten sadece sürtünme var) bu soğukta o hızla giderken hararet 50-60 derecelere nasıl düşmesin dimi.. kafanıza takmayın :)

bende öyle düşünürdüm bi zamanlar ama tamamen yanlış bilgi...
araç çalışır motor ısısı yavaş yavaş yükselik ideal ısıya ulaşır o ısıda 90 olsun tüm soğutma sistemleri motoru bu ısıda tutmak için çalışır...
diyelim ısı 92 ye e çıktı o zaman termostat açılır ve sğutma suyu radyatöre verilir devirdaime başlar motor etrafında ...
eğer buda yeterli gelmezse ısı daha da yükselirse diyelim oda 100 olsun bu kez fan veya fanlar devreye girer ve radyatörde dolaşan suyu soğutarak motoru ideal ısıya çekmeye hararetten korumaya çalışır ...
95 altına inince fan susar...
90 oluncada termostat kapanır...
bu bu şekilde sürekli dinamik olarak devam eder...
yani yok araç boştaymış... yok rampa aşağı iniyormuş yok kompresördeymiş... bunların etkisi yoktur ...
bu işler böyle işler aga...:rock


ben diyorum domates kırmızı siz diyorsunuz hayır "tamamen yanlış bilgi" aslında biber yeşil :) yani ben kış durumundan bahsediyorum siz hararetin 100 olmasından fanların açılmasından falan bahsediyorsunuz.

üstte ısınma hakkında yazdıklarınızı geçelim onlar ayrı mevzu kırmızı ile belirttiğim yere gelelim motor soğudu 90 derece oldu sonra termostat kapandı ve siz buz gibi havada yokuş aşağı düşük viteste iniyorsunuz ateşleme yok yanma yok motorda artık tek ısı kaynağı sürtünme şimdi söyler misiniz motoru ne sıcak tutacak o hızla gelen soğuk havaya karşı kombi mi taktınız motoru ısıtmak için?
 
bende öyle düşünürdüm bi zamanlar ama tamamen yanlış bilgi...
araç çalışır motor ısısı yavaş yavaş yükselik ideal ısıya ulaşır o ısıda 90 olsun tüm soğutma sistemleri motoru bu ısıda tutmak için çalışır...
diyelim ısı 92 ye e çıktı o zaman termostat açılır ve sğutma suyu radyatöre verilir devirdaime başlar motor etrafında ...
eğer buda yeterli gelmezse ısı daha da yükselirse diyelim oda 100 olsun bu kez fan veya fanlar devreye girer ve radyatörde dolaşan suyu soğutarak motoru ideal ısıya çekmeye hararetten korumaya çalışır ...
95 altına inince fan susar...
90 oluncada termostat kapanır ...
bu bu şekilde sürekli dinamik olarak devam eder...
yani yok araç boştaymış... yok rampa aşağı iniyormuş yok kompresördeymiş... bunların etkisi yoktur ...
bu işler böyle işler aga...:rock

:good::good::good:

wahler de olur.
gm olanıda var fiyatı iki katı...
gerek yok...:saplak:

sonuçta GM de kendisi üretmiyo, bir firmaya ürettirip üzerine markanınkiyle birlikte GM logosunu da bastırıyor. bi wahler bir de başka bir markaya ürettiriyordu sanki. yani bir dönem wahler diğer dönem diğer marka üretmiştir orjinal GM leri. ama şimdi hatırlayamadım o markanın adını... ben opel garage da wahlerle değiştirmiştim, sorunum çözüldü. üstteki mesajın dediği gibi 90a kdr geliyo, orada sabitleniyo...
 
:rulet:
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar öncelikle selamlar.Aracım 2000 model astra cd.Sorun şöyle rampa aracın harareti şu sıralarda 80-85 civarında.Arabayla rampa aşağı inerken 5. viteste ayağını gazdan çekip devir 2000 civarında 80-90 km hızla giderken hararet yavaş yavaş düşüyo ve sola dayanıyo yani motoru ilk çalıştırmış gibi . Fakat kalorifer den sıcak hava geliyor. Osun nedir. Nasıl çözeriz.Değerli bilgileriniz için şimdiden çok teşekkürler.


konu bu arkadaşlar araç yokuş aşağı giderken sıcaklığın düşmesi ama kaloriferden sıcak hava gelmesi.

ben buna normal diyorum ve açıklamasını da yaptım neye göre yanlış dediniz anlamadım?
 
şimdi söyler misiniz motoru ne sıcak tutacak o hızla gelen soğuk havaya karşı kombi mi taktınız motoru ısıtmak için?

hararet müşürü diye bi parça var ondan hiç bahsetmedim.... :)
o tamamen biber kırmızıya giriyor...:D
yani o mevzuya girsek dalacaz birbirine demekki.. :))
 
buz gibi havada yokuş aşağı düşük viteste iniyorsunuz ateşleme yok yanma yok motorda artık tek ısı kaynağı sürtünme şimdi söyler misiniz motoru ne sıcak tutacak o hızla gelen soğuk havaya karşı?

hararet müşürü diye bi parça var ondan hiç bahsetmedim.... :)
o tamamen biber kırmızıya giriyor...:D
yani o mevzuya girsek dalacaz birbirine demekki.. :))


dalmayız yaa :)
konu o değil ki hararet müşürünü napalım siz bir baştan sona okusanız konuyu anlaşacağız. konu yukarıda yazdığı gibi aracın yokuş aşağı giderken ki durumu.
 

eyvallah hocam neden dalalım işin espirisi...
bende sizin bildiğiniz gibi biliyordum yani rampa aşağı iniyoruz yüksek vitesde gaz felanda vermiyoruz doğaldır gibisinden ...
ama öyle değilmiş mevzu bende yeni öğrendim bi şekilde o ısı 90 da sabit tutuluyor....
aksi bi durum varsa ya termostat yada müşür arızalıdır deniyor..
hararet müşürüne gelince oda hemen termostatın yanında duran bi okuyucu sensör ama termostatın iki katı nerdeyse fiyatı.
motor soğutma suyunun ısısını ölçup beyne iletiyor ve beyinde enjektörlere verilecek olan yakıtı ayarlıyor ...
bu şekilde eğer termostat arızası varsa motor suyun ısısı düşükse araç enjektörlere fazla yakıt püskürtüyor ve böylece yakıt artıyor ayrıca düşük ısı motor parçalarında aşınmayada yol açıyor ustanın bana izahı böyle gayrısını da ben bilmem ...:cry:
 
Son düzenleme:
eyvallah hocam neden dalalım işin espirisi...
bende sizin bildiğiniz gibi biliyordum yani rampa aşağı iniyoruz yüksek vitesde gaz felanda vermiyoruz doğaldır gibisinden ...
ama öyle değilmiş mevzu bende yeni öğrendim bi şekilde o ısı 90 da sabit tutuluyor....
aksi bi durum varsa ya termostat yada müşür arızalıdır deniyor..
hararet müşürüne gelince oda hemen termostatın yanında duran bi okuyucu sensör ama termostatın iki katı nerdeyse fiyatı.
motor soğutma suyunun ısısını ölçup beyne iletiyor ve beyinde enjektörlere verilecek olan yakıtı ayarlıyor ...
bu şekilde eğer termostat arızası varsa motor suyun ısısı düşükse araç enjektörlere fazla yakıt püskürtüyor ve böylece yakıt artıyor ayrıca düşük ısı motor parçalarında aşınmayada yol açıyor ustanın bana izahı böyle gayrısını da ben bilmem ...:cry:


anlaştık hocam :)

..da "bi şekilde o ısı 90'da sabit tutuluyor" demişsiniz madem birisi çıksın söylesin o zaman şu aşağıdaki sorumun cevabı ne:

"buz gibi havada yokuş aşağı düşük viteste iniyorsunuz ateşleme yok yanma yok motorda artık tek ısı kaynağı sürtünme şimdi söyler misiniz motoru ne sıcak tutacak o hızla gelen soğuk havaya karşı?"
 
Geri
Üst