Rampa aşağı inerken hararet düşmesi.

..... varsın soğutma suyu devirdaim etsin ...hem bu şekilde fan daha az çalışır :D ordan tasarruf ederiz...
bide neden termostat üzerinde yoğunlaştık ..müşür yanlış okuyor olamazmı yani sorun hararet müşüründe olamazmı...:confused:
Soğuk motorun neden daha fazla yakıt tükettiğini göz önüne alırsak tasarruf konusunu bir daha gözden geçirmekte fayda vardır :).
 
motor yakıtı en verimli göstergede 90 dereceyi bulduğunda yakar.. bunun altında yakıtı yakmadan atar ve motor yeteri kadar ısınmadığı için zarar görür.. 90 üstü zaten bilinyor.. o yüzden termostat sürekli 90 da sabitlemeye çalışır diye biliyorum..
 
termostadı sipariş ettim fiyatı 35 lira bilginize..
 
Son düzenleme:
kompurosorde haralet duser bence ıyı bır durum
 
sonucu yazarsın artık buraya duruma göre bende değiştiririm benimkide 90ları bulmuyo haşin kullanmadığım sürece..
 
Doğal bir durum, çünki rampa aşağı 5.ci vites iniyorsun gaza yüklenmediğinden fazla gelen yakıt depoya dönüş yapıyor,ısıda yakıttan dolayı artmıyor cepheden alınan havadan'da radyötör suyu ısısı düşüyor hal böyle olunca göstergede sola kayıyor. İnişlerde gaza yüklen yakıt artışından ısıda yükselecektir bukez tersi olacaktır.;)
 
astra G lerin twinport motorlılarında termostat 120 tl civarı diğer motor tipleri şanslı:D
 
rampa aşağı inerken araba viteste oldugu için sen gaz vermesen de devirdaim çalışıyor, suyu devirdaim ediyor. dolayısıyla sıcaklıgın bir miktar düşmesi normak sayılabilir. ancak termostatın açık kalıp kalmadıgının daha belirgin testi, yokuş aşağı aracın boş viteste indirilmesidir. eğer boş viteste inerken, belirgin sıcaklık düşüşü varsa, termostat tam kapanmıyor, kaçırıyor denir. mesela benim de aynı sorunum vardı, termostat açık kalıyordu, konya yolunda aracı devirli kullanarak incek köprüsüne kdr çıktım, sonra oradan geri döndüm, aştiye doğru boş viteste indim, 90 dereceye yakın olan sıcaklık 70 civarına düşmüştü.

termostatın kaçırması, kış aylarında motorun optimum çalışma sıcaklığına ulaşmasını engelliyor, ki genellikle bu bizim araçlarda 90 derece civarı olur. doşayısıyla yakıt sarfiyatı fazla oluyor. kaloriferin geç ve az ısıtması gibi yan etkiler de cabası. yaz aylarında da belki aynı etkiyi yapar, ama hava sıcaklıgından dolayı pek farkedilir bir etkisi olmaz. ancak 50 lira civarı bir masraf için böyle bir sorunun çözümsüz bırakılması mantıklı değil. sorununuz için opel garage ile görüşmenizi tavsiye ederim.
 
"hararet yavaş yavaş düşüyo ve sola dayanıyo yani motoru ilk çalıştırmış gibi"

Arkadaşımızın şikayeti hararetin minimum değerlere kadar düşmesi.
 
Arkadaşlar değerli bilgiler için tşkler.Termostat değişecek gibi görünüyor.:)
 
Geri
Üst