- Katılım
- 10 Şub 2011
- Mesajlar
- 804
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
katılıyorum bence de düşmesi normal.
ilk çizgiye kadar düşüyor diyorsunuz ama zaten ibre yerinden oynadığı anda bile 50-60 dereceden başlıyor ilk çizgi. yani ilk çizgiye geldiği halde kaloriferin sıcak üflemesi normal ayrıca yukarıda yazıldığı gibi bu bir sorun değil.
araç yokuş aşağı ne kadar yakıt yakıyor ki suyu sıcak tutsun (yanma bile olmuyor zaten sadece sürtünme var) bu soğukta o hızla giderken hararet 50-60 derecelere nasıl düşmesin dimi.. kafanıza takmayın![]()
bende öyle düşünürdüm bi zamanlar ama tamamen yanlış bilgi...
araç çalışır motor ısısı yavaş yavaş yükselik ideal ısıya ulaşır o ısıda 90 olsun tüm soğutma sistemleri motoru bu ısıda tutmak için çalışır...
diyelim ısı 92 ye e çıktı o zaman termostat açılır ve sğutma suyu radyatöre verilir devirdaime başlar motor etrafında ...
eğer buda yeterli gelmezse ısı daha da yükselirse diyelim oda 100 olsun bu kez fan veya fanlar devreye girer ve radyatörde dolaşan suyu soğutarak motoru ideal ısıya çekmeye hararetten korumaya çalışır ...
95 altına inince fan susar...
90 oluncada termostat kapanır ...
bu bu şekilde sürekli dinamik olarak devam eder...
yani yok araç boştaymış... yok rampa aşağı iniyormuş yok kompresördeymiş... bunların etkisi yoktur ...
bu işler böyle işler aga...:rock
Son düzenleme: