Radyatör ve klima fanı

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Merhaba
1994 Vectra cd.
Aracımda şöyle bir sorun var.
Hararet 92 ye gelince radyatör ve klima fanı aynı anda devreye giriyor.
İkisi de sürekli çalışıyor hararet 92 de sabitleniyor ve hiç kapanmıyor.
Burdaki usta ikisininde çalışmasının ve hararet seviyesinin normal olduğunu söyledi.
Şimdi sorum şu.
1- Radyatör ve klima fanının ikisinin birlikte sürekli çalışması normal mi?
2- Klima ve radyatör fanının belli bir süre soğutma yapınca durması gerekmiyor mu?
Sorun ne acaba ustanın dediği hiç aklıma yatmadı.
Sürekli çalışan fanlar sanırım daha kolay arıza yapar değilmi?.

İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ikisi birlikte çalışır, radyotör fanı motor sıcaklığının artması durumunda ikinci kademeye geçer, daha hızlı döner.
aslında falanlar sürekli çalışmıyor. çalışıyor duruyor, çalışıyor duruyor. sürekli böyle devam ediyor. motor suyu sıcaklığını sabit tutmaya çalışıyor. sürekli şehir içi yoğun trafikte kullanıyrsanız fanların uzun süreli çalışması normaldir.
 

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
cevabınız için teşekkür ederim.
İşte benim sıkıntım tam da bu. 10 gündür gözlemliyorum çalışıp durma sonra çalışma olayı hiç yok.
Hararet 92 ye gelince fanlar çalışmaya bir başladımı bir daha kontağı kapatıncaya kadar asla devreden çıkmıyor.Hararet 92 de sabitleniyor.Fanlar çalışınca Suya bakıyorum ılık soğutma yapıyor ama fanlar kapanmıyor.
 

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
konu güncel
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
cevabınız için teşekkür ederim.
İşte benim sıkıntım tam da bu. 10 gündür gözlemliyorum çalışıp durma sonra çalışma olayı hiç yok.
Hararet 92 ye gelince fanlar çalışmaya bir başladımı bir daha kontağı kapatıncaya kadar asla devreden çıkmıyor.Hararet 92 de sabitleniyor.Fanlar çalışınca Suya bakıyorum ılık soğutma yapıyor ama fanlar kapanmıyor.

Kendiniz cevabı vermişsiniz zaten. Fanlar çalışmasına rağmen 92 de sabitleniyor demişsiniz. 85e düşsün o fanlar duracaktır. Demek ki düşmüyor, fanda sürekli düşürmeye çalışıyor. Kullanım tarzınıza, trafiğe ve havalara bağlı olarak normal durum olabilir. Anormal ise, peteklerin tınaklığını, temizliğini, termostatı vs. kontrol ederek %100 görev yaptıklarından emin olmak gerek.
 

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Biraz uzun bir yazı olacak..kusuruma bakmayın..
Sorunu çözemedik..

1994 VECTRA
Aracım ilk çalışınca hararet 93 de Klima ve radyatör fanı ikisi birlikte çalışıyor..
Sonra 90-91 arası sabitleniyor.
fakat ne RÖLANTİDE ne UZUN YOLDA ne de ŞEHİRİÇİNDE kesinlikle fanlar kapanmıyor..
( aç kapa - aç kapa ) yapmıyor..hep çalışıyor..
Elektrikçiye gittim..
Radyatöre biraz su damlattı fanlar tak diye sustu...
Termostattan olabileceğini söyledi.
Tamirciye gittim..
Termostat değişti..fakat durum aynı...
Şimdi sorum şu.
1- Sorun elektriksel olsa elektrikçi radyatöre su söktüğünde fanın kapanmaması lazım ama kapandı.
Doğrumu?.
2- Mekaniksel bir sorun varsa termostatta değişti..Daha ne yapmalıyım..
Fanlar neden kapanmıyor?.
teşekkür ederim..
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sorun elektriksel olmalı. Anladığım kadarıyla durum şöyle: Araç ilk çalıştığında fanlar çalışmıyor, araç bir süre çalıştıktan sonra, yani hararet 90-95 dereceye ulaştığında her iki fan da devreye giriyor, daha sonra su sıcaklığı aracın hararet ibresine göre 80 dereceye (örnek olarak bu değeri verdim) düşse bile fanlar kapanmıyor, yani kontak kapatana kadar çalışıyor.

Usta radyatöre su dökünce yani radyatör bir şekilde soğutulunca fanlar duruyor, peki dışarıdan su dökülünce duruyorda, motor suyunun sıcaklığı düştüğü halde neden durmuyor? Acaba aracın hararet saati arızalı olabilir mi? Bu mevsimde harareti yabana atmamak lazım, araç park edilirken bir kaç kere ileri geri yapırken bile fan devreye giriyor.
Fanlar devreye girdikten sonra hararet ibresi ne kadar düşüyor?
"Aracım ilk çalışınca hararet 93 de Klima ve radyatör fanı ikisi birlikte çalışıyor." İlk kez çalışan aracın harareti neden 93 derecelerde? (sanırın bu ifade yanlışlıkla yazılmış)
"Fanlar çalışınca Suya bakıyorum ılık". Suyun derece yedek su kabından da ölçüldü mü?
Araç bir süre yol aldıktan sonra hararet ibresi maviye kadar düşüyormu? İbre maviye düştüğünde veya su ılıdığında kaloriferden yeteri kadar sıcak hava geliyormu?

Bu durumları takip etmekte fayda var. Çıkan sonuçlara göre yaşananları bir daha değerlendirelim.
 
Son düzenleme:

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
araç ilk çalışınca (sabah yani) bir süre bekleyince 93 te fanlar çalışıyor..
1-fanlar çalışınca hararet 93 ten 90-91 bandına iniyor dahada fazla inmiyor..
2-araç bir süre yol aldıktan sonra maviye kesinlikle inmiyor. 90-91 bandında sabit.
3-Kalöriferden sıcak hava geliyor..

Hararet saati ve hararet müşürüne baktırayım..
Çok teşekkür ederim..
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
araç ilk çalışınca (sabah yani) bir süre bekleyince 93 te fanlar çalışıyor..
1-fanlar çalışınca hararet 93 ten 90-91 bandına iniyor dahada fazla inmiyor..
2-araç bir süre yol aldıktan sonra maviye kesinlikle inmiyor. 90-91 bandında sabit.
3-Kalöriferden sıcak hava geliyor..

Hararet saati ve hararet müşürüne baktırayım..
Çok teşekkür ederim..

Hararet saatinin maviye inmemesi, kaloriferden sıcak hava gelmesi iyi. Müşürler kontrol edildikten sonra fan rezistansının (radyatörün sağ tarafında, akünün altında) kontrol edilmesinde fayda var.
 

YUSUF GÜLSÜN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
merhaba
sanayiden az önce geldim..delirmek üzereyim..
cam silceklerine doğru olan yerde röle kutusu var..
farklı röle taktılar kontrol amaçlı rölede sorun olmadığını söylediler..
sonrada radyatörün üzerindeki 2 tane müşür var..
alttakini değiştirdiler olmadı..
akşam üstü gidince de üsttekini değiştirecekler..

yalnız şöyle bir durum ortaya çıktı..
alttaki müşürü su almayacak şekilde yalıttılar..
üstteki müşüre su dökünce fanlar kapandı..
sorunu üstteki müşüre bağladılar..
 
Üst