ÇÖZÜLDÜ Radyatör fanı sürekli çalışıyor

faruk4143

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
798
Tepki puanı
9
Puanları
18
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Kaç binde sattınız acaba, 4-5 bin olunca fanın çalışma hızında hiç azalma olmadı mı?
Hayır hiç bir degisme olmadı. Servis değişir falan demedi bana. Bu arabanın normali bu dediler. 3000 küsür km'de sattım.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,473
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu soru çok defa dile getirildi ben de dahil. Fanı açıp dursa problem değil. 2019-20 modellerde fan durmuyor. Hararet 90a gelince çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar asla durmuyor. Aracı sıkıştırınca, sehiricine girince hele helikopter gibi çalışıyor mübarek. İçeri bile geliyor gürültüsü.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
valla üstad seninde dediğin gibi motoru korumak için mecburiyet yada gidip eski 2010 2011 yazılım artıracaksınız 😁
 

Mahmt12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tüm çeşitli sebepleri ekleyelim belki birinin işinin görür

kalorifer petek temizliği

radyatör

beyin kontrolü

klima basınç müşürü

ısı müşürleri /radyatör ve termostat gövdesi

su deposu kapağı

lpg bağlantı hatası, regülatör arızası

t boru tıkanıklık

devirdaim pompası, contası

termostat

fan kademeleri

röle arızası


İyi akşamlar. Malesef aynı sorun bende de var. Siz ne yaptınız en son nasıl çözdünüz?
 

Neremec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2019
Mesajlar
32
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Termostat değişecek havası iyice alınacak çözüm olmazsa devirdaim pompası değişecek arızalar kronik olduğu icin ustalar standarta bağlamış .
 

Mahmt12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Ben hepsini yaptırdım ama çare olmadı. Hala fan çok abartılı çalışıyor. Özellikle araç ışıklarda durunca veya park etmek için durduğumda fan muhakkak yüksek kademeye çıkıyor.
 

Tatanga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Ben hepsini yaptırdım ama çare olmadı. Hala fan çok abartılı çalışıyor. Özellikle araç ışıklarda durunca veya park etmek için durduğumda fan muhakkak yüksek kademeye çıkıyor.
Benim problem kalorifer peteği tıkanıklığıydı. Hararette geçiyordu 90'ı. Temizlettikten sonra düzeldi. Fan açma durumu ise araçta yetkili servis güncellemesi olduğundan dolayı rölantideyken açıyor. Hararet göstergesi oynamıyorsa sıkıntı olmadığı söyleniyor. Işıklarda uzun süre durursam veya bir yerden geldim stop etmeden önce yaklaşık 1 dakika bekler öyle stop ederim o esnada fan da açıyor.
 

Barbaros efe

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
17 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Selamı aleykum yorumları okuyunca hemen hemen herkes aynı sorunla karşılaşmış. Benim aracım 1 4 turbo j kasa otomatik 15 model Bir hafta önce termostat değişimiyle bende de aynı sorunlar oldu . Mardin gibi bir yerde yetkili serviste olmayınca bilemedim ne yapayım .
Termostat arızası vardı GM nin orjonal parçasını taktırdık fakat şu anda araç sürekli fan açıyor , motor suyu gayet sıcak iken, termostata gelen boru icerisinde ki su hep soğuk kalıyor yani motorun içindeki sıcak suyu soğutma işlemi gerçekleşmiyor.
Muhtemelen bundan kaynaklı olarak araç biraz ısındı mi fan devreye giriyor ve kontak kapatana kadar hiç durmuyor .
Araç durduğu yerde boşta iken gaza asılınca bı kaç saniye duruyor sonra tekrar devreye giriyor .
Yorumlara iyi bı beyinciye göstermek lazım diyen arkadaşlar beyinciden kastınız yetkili servis mi acaba eğer böyleyse Mardin'de yetkili servis yok bu şekilde uzun yola ciksam araç beni yolda bırakır mı ?
 

Barbaros efe

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
17 Haz 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Ua
Kontak kapatınca fan duruyor abi ancak eskiden bu kadar değildi iki senedir araç bende bu ikinci yaz mevsimi oluyor. Fan ikinci kademe çalışıyor eskiden de açıyordu ama daha az hızdaydı. Bilemiyorum abi kafam karıştı :) bir de iki senedir ilk defa termostat değiştikten sonra 90 dereceyi geçti
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,473
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Selamı aleykum yorumları okuyunca hemen hemen herkes aynı sorunla karşılaşmış. Benim aracım 1 4 turbo j kasa otomatik 15 model Bir hafta önce termostat değişimiyle bende de aynı sorunlar oldu . Mardin gibi bir yerde yetkili serviste olmayınca bilemedim ne yapayım .
Termostat arızası vardı GM nin orjonal parçasını taktırdık fakat şu anda araç sürekli fan açıyor , motor suyu gayet sıcak iken, termostata gelen boru icerisinde ki su hep soğuk kalıyor yani motorun içindeki sıcak suyu soğutma işlemi gerçekleşmiyor.
Muhtemelen bundan kaynaklı olarak araç biraz ısındı mi fan devreye giriyor ve kontak kapatana kadar hiç durmuyor .
Araç durduğu yerde boşta iken gaza asılınca bı kaç saniye duruyor sonra tekrar devreye giriyor .
Yorumlara iyi bı beyinciye göstermek lazım diyen arkadaşlar beyinciden kastınız yetkili servis mi acaba eğer böyleyse Mardin'de yetkili servis yok bu şekilde uzun yola ciksam araç beni yolda bırakır mı ?
Eğer bu işlem termostat değişimi sonrası ortaya çıktıysa sistemde hava vardır hava alma yeride kaputu açın motorun solunda radyatörün solunda üst köşede vida görürsünüz hava alma yeridir oradan alırsınız ve sistemi düzgün çalışma 1.4 lerin 2011 ce üzerlerinde fan sürekli çalışmaktadır ısındıktan sonra araç buda motor kırılmasın diye
 
Üst