parçatreni.com iade almıyor.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan iberay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepkime puanı
0
Puanları
0
slm.Her mağdur üye bu sitede nefes almaya çalışıyor.Bu övgüden sonra derdimi anlatayım.Görevim gereği Ağrı /Doğubayazıttayım. 2003 model opel combomun ısıtma bujisi yanmıştı.ki 2003 model opel corsa motoruyla (1.7 dti) aynı olduğundan siteden not düşerek 4 adet bosh marka ısıtma bujisi istedim.Ancak gelen ürün hem uygun (küçük çaplı) değildi hem de bosh marka değildi.Bende kargo ücretini de ödeyerek geri iade ettim aynı gün.Şimdi bu ürün bana geri yollanmış ve üzerine kesinlikle iade kabul edilmiyor diye not düşülmüş.Tlf açtım önce sen opel corsa için istemişsin falan dediler sonra topu başka elemanlara atıyorlar .Şimdi hala öfkeliyim .Bundan sonra ne yapmam gerek fikirlerinizi bekliyorum.
 
sıkayet var .com dıe bı sıte var ara google bulursun uye ol oraya yaz oraya hemn ılgılenıyorlar
 
Geçmişolsun
Siteden daha yetkili biriyle görüş
topu başka elemana attılar ne demek. Böyle yapıyolarsa açıkça kendi hataları olduğunu kabul etmişler zaten.
Fatura varsa elinde il içce tüketici dernegi hakem heyeti ile bi ğörüş.
Kargo makbuzlarını da atma sakla.

tüketici haklarına göre aldığın her ürünü 15 gün içinde koşulsuz nedensiz iade hakkın olduğunu hatırlat. ki ürün ayıplı gelmiş.
 
Az önce firmadan sahibi olduğunu söyleyen biri aradı.Öncelikle elektrikli parçalar iade alınmaz dedi.Sonra sitede bosh marka olarak bujileri istenizde bulamazsınız dedi.Gönderilen bujilerin iyi uygun olduğunu belirtti.Ben de ürünü tekrar geri yolladığımı söyledim.İstedikleri gibi davranmakta özgür olduklarını (elektrikli parça iade alınmaz diyordu.)söyledim.Sonra ürünü geri alacağını söyleyip suçu kargoya attı.Zaten mahkemeliğim hata onlardan dedi.Şimdilik bütün evraklar bende bujileri yolladım.Hiç kullanmadığım bir ürün (elektirkli dahi olsa) nasıl iade olmazmış hala anlamış değilim.Marka başka gösterip başka ürün yollamak nasıl bir mantık buda başka bir sorun.
 
sitede iade alınmaz diye bişey yazıyo mu?
 
Hayır yazmıyor.Bosh yok başka marka var da yazmıyor.bakalım gönderdim artık.
 
İade almıyorum ne demek bizde esmafız bir yanlışlık varsa düzeltilmeli inşallah hatalarını düzeltirler bu gün aynı olayı ben yaşadım orjinal parça diye hiç alakası olmuyan parçayı oğluma vermişler aracı bu gün özel servise götürdüyümde usta bu parça orjinel deyil haberin varmı dedi bende parçayı sipariş verirken konuşmamızda orjinal olmasını istediyimi özellikle söylemiştim sonuçta parçayı orjineli ile deyiştirdim ama ne zorlukla bu tür insanlar malesef aramızda var
 
Son düzenleme:
Web sitelerinden alışveriş yapmanız, kapıdan satın alınan ürünler kapsamına giriyor. Koşulsuz olarak -ürünü keyfi olarak beğenmeseniz bile- 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz. Firmalar kullanılmama, amblajın sağlam olması gibi koşullar arayabiliyor ancak o durumlarda bile sadece %10 %20 gibi bir ceza uygulayabilir, iade almama gibi bir şansı yok.

Sanıyorum 740 YTL'ye kadar tüketici hakları hakemleri ne olacağına karar verebiliyor. Site sorun çıkarırsa Tüketici Hakları Derneği'ne başvurun, onlar sizi yönlendirir.
 
Valiliklere bağlı tüketici hakem heyetleri var, direk oraya başvurun. Oradan sizin durumunuza uygun kanun maddeleri döşenmiş bir ürün teslim ve ücret iadesi dilekçesi hazırlarlar, siz o dilekçeyi ürünle beraber iadeli taahhütlü noterden gönderirsiniz. Noter kanalıyla yapılan gönderiler teslim alınmama gibi bir şansı olmaz. En kötü ihtimal bağlıbulunduğu muhtarlığa bırakılır sizin evrak ve ürün. Muhtar teslim alınca onlarda teslim almış sayılır. Siz de o teslimata dayanarak icra işlemi yapabilirsiniz.
Dikkat: Bu işler için avukata ihtiyacınız yok! Tüketici hakem heyetiyle görüşüp durumu anlatın yeter. İcra gerekirse avukat gerekebilir. Malum sizin satış sözleşmenizde "ihtilaf vukuunda istanbul mahkemeleri yetkilidir" yazıyordur. İstanbul dan icra takibi gerekir. O iş için bir avukatın istanbuldan işi takip etmesi uygundur.
 
Parayı geri ödediler. Piyasada tutunmak isteyen tek müşteriyi bile ihmal etmemeli.Bu hatadan dönmeleri iyi bir gelişme.Herkese sorunsuz alışverişler.
 
Geri
Üst