Astralogy: Her Zevke Göre Yedi Gövde Stili

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astralogy: Her Zevke Göre Yedi Gövde Stili (03 Ekim 2007)

Sıra dışı tasarıma sahip tüm Astra modelleri
AFL Sürüşe duyarlı ön far sistemi, CDC Sürekli süspansiyon kontrolü gibi segmentinde pek çok ilkleri
90’dan 240 hp'ye kadar yüksek verimli, güçlü motor serisi

Daha önce hiç olmadığı kadar çok seçenek: yeni Sedan modeli Astra'nın model sayısını yediye taşıyor. Beş kapılı hacthback’in yanında, ferah station wagon, dinamik üç kapılı GTC, sportif OPC ve üstü açık sürüş severler için TwinTop, seçenekler ayrıca AstraVan’ı da kapsıyor (Bazı Avrupa pazarlarında). Station wagon altyapısı üzerine yükselen bu nakliye aracı arka yan camlar yerine metal panellerle donatılmış.

Astra geniş seçenekli motor serisine sahip; 90’dan 240 hp’ye kadar yedi benzinli model ve 90’dan 150 hp’ye kadar altı dizel . Bu motorlar yapılarına göre beş ya da altı-ileri manuel şanzıman, Easytronic şanzıman ve otomatik şanzıman ile sunulmaktadır. Dört donanım seviyesi ve özel OPC modelinin yanında, Astra sahipleri bundan önce daha üst sınıf araç segmentleri için ayrılmış opsiyonlar arasından da seçim yapabilirler. Bunlar elektronik IDSPlus şasi, Sürekli Süspansiyon Kontrollü (CDC), Sürüşe Duyarlı Ön Farlar(AFL), Yokuş Kalkış Desteği (HSA) ve Römork Denge Kontrol Sistemini (TSA) gibi özellikleri içermektedir.

1991’den bu yana neredeyse 10 milyon Astra üretilmiştir. Bunların 517.000 adedi sadece 2006 yılında Avrupa çapında satılmıştır. Opel’in en çok satan modellerinden biri olan Astra’nın, farklı konfigürasyonlarının çokluğu sayesinde aynısından bir tane daha bulmanız neredeyse imkânsızdır.

Şasi ve Motor

Mükemmel Yol Tutuşu sağlayan Ekonomik Motorlar

Dört kapılı Astra Sedan Avrupa’da son teknoloji ürünü dört adet benzinli ve dizel motorlarla sunulacaktır. iki benzinli motoru (1,6 ECOTEC/115 hp, 1,8 ECOTEC/140 hp) ve iki dizel motor (1,3 CDTI/90 hp, 1,7 CDTI/100 hp). Bu motorlar beş ve altı-ileri manuel , dört-ileri otomatik ve Easytronic şanzıman ile sunulmaktadır.

Başlangıç seviyesi 1,6 ECOTEC benzinli motorunun azami çıkışı 6000 rpm’de 85 kW/115 hp’dir. Beş-ileri manuel şanzımanlı Astra Sedan sıfırdan 100 km’ye 11,7 saniyede çıkıyor ve saatte maksimum 191 km hız yapabiliyor. Bu motor modern hafif birim, van tipi hidrolik ayarı sayesinde sürüş durumuna uyumlu olması itibariyle iki kam miline sahip eksantrik mil teknolojisi ile sunulur. Bu, dinamik motor, hem tüketim hem de emisyonu azaltarak, her işletim durumunun giriş ve çıkış yerleri için kesintisiz değişken subap zamanlamalarını düzenler. 155 Nm’lik azami tork 4000 rpm’de verilir. Manuel şanzıman yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 6,6 litre’dir. Yokuşta Kalkış Desteği (HSA) ile birlikte sunulan opsiyonel Easytronic şanzıman yakıt tüketimini daha da azaltarak 6,4 litreye düşürür. ESPPlus-tabanlı Yokuşta Kalkış Desteği - HSA sistemi eğimli bir zeminde, el frenine dokunmadan kalkarken otomobilin arkaya doğru gitmesini engelleyerek kalkışı kolaylaştırır. Fren pedalından ayağınızı çektikten sonra, sistemdeki basınç, sürücüye vites değiştirmek ve gaza basmak için yeterli süre vererek 1,5 saniyeye kadar frenlemeya devam eder. Bu ayrıca, bir rampa ve yokuşlarda otomobilin geriye kaymasını engeller.

Sınıfının lideri 1,8 litre, 103 kW/140 hp benzin motoru yüksek sürüş zevki vaat ediyor. Bu ileri teknoloji ürünü motor tüketim ve performansı iyileştirmek için, tıpkı küçük kardeşi gibi iki değişken kam mili ile çalışıyor. 1,8 ECOTEC motor, litre başına 57 kW çıkışla, kendi sınıfında en güçlü motorlardan biri. 175 Nm’lik azami torkun %90’ı, rahat bir sürüş için canlı bir performansı garantileyen 2000’den 6200 rpm’ye kadar zengin çeşitte mevcut. Beş-ileri manuel şanzımanlı Astra 1,8 sıfırdan 100 km’ye 10,2 saniyede çıkıyor ve saatte maksimum 207 km hız yapıyor. Yakıt tüketimi 100 km’de 7,4 litre. Dört-ileri otomatik şanzımanla maksimum hız saatte 188 km ve sıfırdan 100 km’ye 11,4 saniyede çıkıyor. Yakıt tüketimi 100 km’de 7,8 litre.

Düşük yakıt tüketimi modern dizel Opellerin markasıdır. Astra Sedan’ın en düşük motoru 1750 ila 2500 rpm arasında 200 Nm’lik maksimum tork üreten 66kW/90 hp 1,3 CDTI ECOTEC motorudur. Bu motor, çoklu püskürtme birimi, değişken geometrik turbo şarjı ve ara soğutma özelliklerini barındırır. 90 hp 1,3 CDTI motoruyla Yeni Astra Sedan her 100 km’de ortalama 5,1 litre yakıt tüketir. Standart 6 ileri manuel şanzımanıyla Astra 1,3 CDTI saatte 172 km hız yapıyor ve sıfırdan 100 km’ye 13,7 saniyede çıkıyor.

Çoklu püskürtme sisteminin yakıt beslemesi elektronik vana ile kontrol ediliyor. Püskürtme sistemi, optimum yakıt püskürtmesi ve her devirde beş püskürtme sağlayan minimal tepki zamanı (maksimum basınç 1600 bar) ile karakterize edilmiştir. Bu sistem sadece son derece ekonomik yakıt tüketimini ve uygun emisyon değerleri elde edilmesini sağlamakla kalmamakta aynı zamanda da verimli ve sessiz çalışmayı garantiler. Örneğin, motor ısınma esnasında önceden püskürtme sistemi, soğuk çalıştırmadan doğacak olumsuzlukları fark edilir ölçüde düşürür. Dünyanın en küçük dört silindirli common rail dizel birimi olan turbo ve medyada “2005 yılının otomobili" olarak adlandırılan bu motor (uzunluk/genişlik/yükseklik:460/500/650mm), hafif alüminyum silindir kafası ve hafif gri dökme demir motor bloğu ile donatılmıştır.

1.3 CDTi motor dışında Astra Sedan Avrupa’da yeni 74kW/100 hp 1,7 litre common rail dizel güç ünitesi ile daha güçlü bir versiyonla da sunulacaktır. 1.7 CDTI motor değişken bir turbo şarjı ile 240 Nm’lik maksimum bir tork sağlar. 1.7 CDTI motor altı-ileri manuel şanzımanla birlikte sunulmaktadır..

Astra Sedan motorlarına gene bakış



MT=Manüel Şanzıman
AT=Otomatik şanzıman
ET=Easytronic şanzıman
Kalın yazılar Otomatik /Easytronic performans bilgisini gösterir.

Astra son derece çevik ve mükemmel yol tutuşu ile eşsiz bir sürüş güvenliği sağlar. Yeni Sedan’ın IDS şasi teknolojisi çeviklik ve maksimum güvenlik için tasarlanmıştır.

Tüm Astralardaki standart güvenlik özelliklerine ön ve arka (önler havalandırmalı) disk frenleri, ABS, Virajda Fren Kontrolü (CBC), Fren Destek Sistemi ve yakıt tasarrufu sağlayan Elektro Hidrolik Direksiyon (EHPS) de dâhildir. Elektronik bir motor tarafından çalıştırılan bu enerji tasarruflu hidrolik pompa sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye girererek yakıt tüketiminide azaltır..

Virajda Fren Kontrolü (CBC), virajlarda fren yaparken fren mesafesini ve sürüş dengesini ayarlar. Fren desteği, fren takviyesinin bir alt fonksiyonudur. Fren pedalına aniden basıldığında, maksimum fren basıncı sağlayarak fren mesafesini azaltır.

Standart lastik ebadı, 6,5 x 15 195/65 R 15 – 91 H. 6,5 x 16 ve 205/55 R 16–91 H tüm modellerde seçenek olarak sunuluyor. Benzinli modeller de 215/45 R 17–91 V lastik 7J x 17 tekerleğe uyumlu hale getirilebiliyor.

Değerli Özelliklerle Kapsamlı Standart Donanım

Essentia, Enjoy, Cosmo

Astra sedan geniş standart donanımıyla zevkli müşterilerin ihtiyaçlarını karşılıyor. Ayrıca, Astra'nın bi-xenon ön farları, Yokuşta Kalkış Desteği (HSA), Quickheat elektrikli ısıtma sistemi ve Park sensorü gibi kapsamlı donanım özellikleri sınıfında göze çarpıyor.

Yeni Astra Sedan modelinin üç donanım çizgisi bulunuyor: Essentia, Enjoy ve Cosmo. Essentia, ön ve yan hava yastıkları, ABS ve arkada ISOFIX çocuk koltuğu, emniyet kemeri ile önemli standart güvenlik özelliklerini sunuyor. Merkezi kilit, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve 60:40 asimetrik katlanır arka koltuklar, arka koltuk kol dayama desteği ve klima gibi konforlu ve standart ayrıntılarla sunuluyor. CD 30 Radyo/CD/MP3 çalar, elektrikli arka camlar, deri kaplı direksiyon simidi , sürücü kol dayama desteği ile birlikte Astra Enjoy daha ayrıcalıklı ve standart bir donanım sunuyor.

Sınıfının lideri Cosmo, 16 inç hafif alaşım jantlar, piyano lake siyahı orta konsol ve elektronik iklim kontrollü kliması gibi yüksek kalitede ekstra donanımları içinde barındırıyor.

Türkiye Pazarı’nda Yeni Astra Sedan

Onunla ilk tanışan ilk siz olun!

Opel markasının yapı taşlarını oluşturan öğeler, dinamizm, çok yönlülük, müşteri memnuniyeti, yaratıcılık ve kalite değerleridir. Bu karakteristik yapı taşları baz alınarak geliştirilen ve müşterilerimize sunulan Yeni Astra modelimiz Türkiye pazarına sunulduğu yandan bu yana çarpıcı ve etkileyici tasarımı, dinamik şasi öğeleri ve yenilikçi motor teknolojisi ile segmentinin en dinamik ve tercih edilen otomobili olmayı başardı.

Yeni Astra Sedan’ında model yelpazesine katılmasıyla ürün gelişimini tamamlayan Yeni Astra artık dinamik Sedan gövde tasarımı ile yolcular ve eşyalar için daha geniş alanlar sunarak, ulaşılabilir bir prestiji / saygınlığı da vaat ediyor.

Sınıfının En Uzun Otomobili

4.587mm uzunluğu ile segmentinin en uzun aracı Yeni Astra Sedan geniş iç hacim ve 490 litrelik bir bagaj kapasitesiyle, Astra modellerinin sunduğu göz alıcı tasarım, dinamizim ve heyecan verici sürüş özelliklerini Sedan konforu ile birleştiriyor.

Orta - üst sınıf bir aile otomobili olan Yeni Astra Sedan ulaşılabilir bir prestij ve saygınlık vaad ediyor.

Model ve Motor Seçenekleri

1.6 115 HP ve 1.3 CDTi motor ve Essentia, Enjoy ve Cosmo trimleri ile sunulacak Yeni Astra Sedan modelimizde Easytronic şanzıman sadece 1.6 115 HP motor seçeneği ile sunulacaktır. Aşağıda model ve motorları içeren tabloyu görebilirsiniz.



Donanım Bilgileri

Essentia'da göze çarpan özellikler;
IDS - Interaktif Sürüş Sistemi
ABS
Virajda fren kontrolü
Fren destek sistemi
Elektro hidrolik direksiyon
Sürücü yolcu ve yan hava yastıkları
60/40 asimetrik katlanabilir arka koltuklar
CD30 radyo / CD çalar
Elektrikli ön camlar
Uzaktan kumandalı merkezi kilit

Enjoy'da göze çarpan özellikler;
6 yönlü ayarlanabilir sürücü koltuğu
CD30 Radyo / CD / MP3 çalar
Direksiyondan kumanda sistemi
Deri kaplı direksiyon
Elektrikli arka camlar
Kol dayama desteği (saklama bölmeli)
Spor paketi ile birlikte sunulan 16" Hafif alaşımlı alüminyum jantlar ve yol bilgisayarı
Opsiyonel olarak sunulan Akıllı Anahtar Sistemi ve Sunroof

Cosmo'da göze çarpan özellikler;
Aktif koltuk kafalıkları
Hafif alaşımlı alüminyum jantlar
Işığa duyarlı otomatik kararan dikiz aynası
Işığa duyarlı otomatik yanan farlar
Elektronik iklim kontorllü klima
Deri-Kumaş kombineli koltuk döşemesi
Yağmur sensörü
Yol bilgisayarı
Xenon Paketi ile birlikte sunulan Xenon Farlar ve Hız Sabitleyici (Cruise Control)

Üretim ve kalite

Dört dörtlük Kalitede Dünya Çapında Ün

Zafira ve Astra Classic ile birlikte yeni Astra Sedan şu anda Gliwice’de üretilen üçüncü model. 1998’de üretime başlayan General Motors’un Gliwice fabrikası, dört dörtlük kalitesiyle ün saldı ve dünyada yeni GM üretim fabrikaları için bir model olarak kabul ediliyor.

Diğer bütün GM fabrikaları gibi, Gliwice fabrikası da General Motors'un Küresel Üretim Sistemi’ni (GM GMS) takip ediyor. Sistem beş ana konsept üzerinde kurulu: Built-in-Quality, Standardizasyon, Sürekli İyileştirme, Erken Teslim Süresi ve paylaşılan yönetim kalitesi sorumluluğu ile İnsan Katılımı.

GM Küresel Üretim Sistemi, tüm dünyada müşterileri heyecanlandıran ürünler geliştiren entegre stratejisinin önemli bir yapıtaşıdır. GM, dünyada en iyi ve en rekabetçi üretim uygulamalarını bir araya getiriyor ve tüm yeni ve mevcut fabrikalarında yaygın küresel üretim sistemine geçtikçe tecrübelerini ikiye katlıyor. Tamamlandığında, GMS prensipleri insan sistemleri, güvenlik, kalite, müşteri memnuniyeti ve maliyet performansını artırıyor.

Sistemin merkezinde fabrika operatörü bulunuyor (araçları geliştiren kişi). Fabrikalar ve süreçler, operatörler ve fabrika tabanındaki takımlara destek sağlamak üzere tasarlanmıştır, böylece müşterilere yüksek kalitede, değerli ve hızlı çözüm oluşturan mükemmel araçlar geliştirebiliyorlar.

Astra modellerine genel bakış

Astra HB: Compact sınıfa ileri teknoloji ve dinamizmi taşıyor

Yenilikçi tasarım ve sürüş dinamikleri beş kapılı Opel Astra’yı diğerlerinden ayıran sıra dışı özelliklerdir. Astra, segmentini daha önceleri lüks araçlar ile çok özel spor

araçlarda kullanılan Sürekli Süspansiyon Kontrollü’ne (CDC) sahip IDSPlus şasi ile tanıştırıyor. Göze çarpan diğer teknik özellikler, -segmentinde bir başka ilk- direksiyon bağlantılı dinamik Sürüşe Duyarlı Ön Farlar(AFL), yeni geliştirilmiş bilgi ve eğlence sistemleri ve geniş bir ECOTEC motor yelpazesi (90–200 hp). Yeni beş kapılı Astra’da yolcular bir önceki modele göre daha geniş alana sahipler. 380 litrelik bagaj hacmi Astra’yı sınıfının lideri yapıyor.

Astra Station Wagon: Geniş kargo hacmi ve rahat ayak koyma yeri ile çekici station wagon

Zarif tasarımı, yüksek sürüş dinamikleri ve yolcu ile bagaj için sunduğu geniş alanıyla Astra station wagon, Opel’in compact station wagon segmetindeki başarısını sürdürüyor. 2.70 metrelik aks mesafesi sayesinde yeni model arkada geniş diz mesafesi ve 1590 litreye –bir önceki modelden 90 litre fazla- ulaşan bagaj hacmine sahip. Opsiyonel asimetrik katlanabilir arka koltuklar ve yükleme bölümü için FlexOrganizer sistem gibi pratik detaylar en yüksek esnekliği sağlıyor.

Astra GTC: Benzersiz panoramik cam tavan ile sıradışı bir hatchback

Üç kapılı Astra GTC, Opel’in günümüz tasarım dilinin çarpıcı bir yorumu. Göz alıcı tasarımı sportif boyutlar taşıyor; kavisli tavan çizgisi, belirgin şeritlerle kaplı ön ve arka tamponları ile mükemmel bir tasarıma sahip. Araç gövdesinin 15 mm daha kısa oluşu ise güçlü görüntüsünü vurguluyor. Etkileyici tasarıma sahip gövdesi beş kapılı Astra ile neredeyse tek bir ortak parçaya bile sahip değil – sadece motor kaputu ve ön çamurluk beş kapılı Astra’dan alındı-. GTC’nin benzersiz karakteri motor kaputundan B sütununa kadar uzanan ve yepyeni bir özgürlük ve görünürlük hissi yaratan –üretimdeki bir modelde ilk defa sunulan- opsiyonel bir panoramik cam tavan ile vurgulanmıştır.

Astra OPC: En güçlü compact önden çekişli araçlardan biri

Astra OPC ile Opel spor araba dünyasında çok ciddi bir atılım gerçekleştirdi. Önden çekişli, coupe benzeri bu üç kapılı model, son hızı 244 km/s olan, 100 km’ye 6,4 saniyede çıkan, 177 kW/240 bg, 2,0-litrelik turbo şarjlı benzinli motorla donatılmıştır. 100 kilometredeki 9,2 litrelik tüketimiyle, 6 vitesli manüel şanzımanlı motorun dikkate değer randımanının altı çiziliyor. Astra OPC’nin göz alıcı görünümü kendi sınıfında onu bir lider yapıyor. Alçaltılmış ön çamurluğuyla, orta hava girişi ve OPC’ye özgü altı kollu (lastikler 225/40) geniş 18 inç tekerleriyle gövde tasarımı, tıpkı arka kısımda ortaya yerleştirilmiş egzoz borusu gibi otomobilin dinamik potansiyelini sergiliyor. İç mekânda, Recaro spor koltuklar, OPC tasarımlı sportif aletler ve alüminyum pedallar üst sınıf sportif havasına katkıda bulunuyor.

"Yüksek teknoloji", Astra OPC’nin şasisinde de uygulanmış. Bu, IDSPlus ve Elektronik Denge Programı ESPPlus, Çekiş Kontrol Sistemi TCPlus ve 17 inç yüksek performans fren sisteminin çeşitli fonksiyonları gibi sürüş dinamiği sistemlerinin koordinasyonunu gösteriyor. Bu ağdaki büyük unsurlardan biri, amortisörün mevcut yol şartlarına, araç hararetlerine ve kişisel sürüş tarzına otomatik ve sürekli olarak uyum sağlamasını garanti eden Sürekli Süspansiyon Sistemi (CDC)’dir. Buna ilave olarak, Sport modundan da yararlanılabilinir.

Astra TwinTop: Dört koltuklu zarif cabrio-coupé

Astra TwinTop’un öne çıkan özelliklerinden biri de 440 litre civarında bagaj hacmi sağlayan yenilikçi üç parçalı tavan sistemin akıllı kinematiği. Cabrio’da 200 litreden fazlası hala kullanılabilir. Son teknoloji ürünü kolay yükleme fonkisyonu kullanışlılığı artırıyor: yatay olarak yığınlanmış tavan parçalarını kaldırarak kargoya kolayca erişim sadece bir düğme uzaklığında. Geniş bagaj kısmına ilave olarak, yenilikçi tavan teknolojisi de dengeli oranlarıyla uyumlu bir tasarımı ve dinamik yapıyı destekliyor. Neredeyse 4,5 metrelik seçkin dört koltuk, orta sınıf cabriolarla karşılaştırılabilen oranlara ulaşıyor.

AstraVan: Yükün olduğu kadar yolun da üstesinden gelen van

Arka yan camlar yerine metal levha paneller ve opsiyonel olarak sunulan camsız arka bagajla donatılmış AstraVan öncelikle İngiltere pazarına sunuldu. Astra station wagon platformu üzerinde geliştirilen AstraVan, bu aracın dinamik özelliklerini, tasarım ve konforunu korurken çok daha fazla pratiklik sunmaktadır. Arka aks benzin deposunun yerini değiştirecek şekilde yeniden tasarlandı. Bu, sürüş dinamiklerini etkilemeyen ekstra yük hacmi ve tamamen düz bir yükleme tabanı anlamına gelmektedir. Bununla birlikte arka buruluma çubuğu da daha ağır yükler için uyarlanmıştır.

Gündem

Opel Astra’nın Kilometre Taşları

Eylül 2003:Üçüncü nesil Astra’nın Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya galası kutlandı.
Ocak 2004: Beş kapılı hatchback modelinin üretimi Antwerp, Belçika’da başladı.
Mart 2004: Pazara sunuldu
Haziran 2004: Euro NCAP, Astra’yı yetişkin yolcu güvenliği konusunda en yüksek derece olan beş yıldızla ödüllendirildi.
Yaz 2004: Motor gamı 1,9 CDTI ECOTEC common-rail turbo-dizel ve 147 kW/200 hp 2,0 litre turbo ECOTEC iki motorla genişledi.
Sonbahar 2004: Station wagon pazara sunuldu.
Kasım 2004: Alman otomobil dergisi “Auto Bild”’in 10 compact sınıf araba arasında yapılan karşılaştırma testinde birincilik aldı.
İlkbahar 2005: Yeni 1,3 CDTI ECOTEC giriş düzeyi dizel motor pazara sunuldu.
İlkbahar 2005: Astra GTC pazara sunuldu.
Temmuz 2005: Beş kapılı, station wagon ve GTC modelleri Avustralya ve Yeni Zellanda’da Holden markası adı altında lanse edildi.
Temmuz 2005: Astra OPC pazara sunuldu., 240 hp ve 244 km/s son hızı
Ağustos 2005: 74 kW/100 hp gücündeki 1,9 CDTI ECOTEC motor tanıtıldı; bakım gerektirmeyen dizel partikül filtresi tüm 1,9-litre CDTI motorlarda standart oldu.
Ocak 2006: Astra GTC için panoramik ön cam pazara sunuldu.
Mayıs 2006:Astra TwinTop pazara sunuldu.
Sonbahar 2006: Altı-ileri Easytronic şanzıman 1,3 CDTI motorla birlikte sunuldu; 1,8 ECOTEC motor ayrıca dört-ileri otomatik şanzıman ile sunuldu; Opel ve Vauxhall yeni AstraVan’I satışa çıkardı.
Kasım 2006: Yeni Astra Sedan Istanbul Motor Show’da dünya galası kutlandı.
Şubat 2007: Daha ekonomik motorlar, bunun yanında tasarım ve teknik yenilikler sunuldu.
Ağustos 23, 2007: İlk yeni Astra Sedan Polonya Gliwice’daki üretim bandından çıktı.
Ekim 2007: Astra Sedan pazara sunuldu.
Sonbahar 2007: General Motors’un Saturn markası Astra’yı America’daki ürün gamına dâhil edecek.
 

yılmaz85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
654
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra Sedan Türkiye'de

Astra Sedan Türkiye'de
Opel Türkiye, Astra modeli ürün gamına beş kapılı hacthback, station wagon, üç kapılı GTC, sportif OPC ve üstü açık TwinTop’dan sonra Astra Sedan’ı da ekledi.

Özellikle Türkiye gibi sedan severlerin çoğunlukta bulunduğu ülkeler için tasarlanan Astra Sedan’ın dünya lansmanı Antalya’da yapıldı. Opel’in kalitesi ile ünlü Polonya Gliwice fabrikasında Zafira ve Astra Classic’den sonra üretilen üçüncü modeli olan Yeni Astra dinamik Sedan gövde tasarımı ile yolcular ve eşyalar için daha geniş alanlar sunarken aynı zamanda ulaşılabilir bir prestij de vaat ediyor.

1997’den beri 10 milyona yakın satış gerçekleştiren Astra modeli, 2006 yılında sadece Avrupa’da 517.000 adet satmış bir model. Ülkemizde de başarılı bir satış grafiği çizen Astra, sedan pazarı olarak bilinen Türkiye’de Astra Sedan ile ben de varım diyecek.

Sınıfının en uzun otomobili
4.587mm uzunluğu ile segmentinin en uzun aracı olan Yeni Astra Sedan geniş iç hacim ve 490 litrelik bir bagaj kapasitesiyle, Astra modellerinin sunduğu göz alıcı tasarım, dinamizm ve heyecan verici sürüş özelliklerini Sedan konforu ile birleştirmeyi başarmış. Yeni Astra Sedan tanıtımında özellikle üzerinde durulduğu gibi bu otomobil uzatılmış bir hatchback değil. Astra Wagon platformu üzerine inşa edilen Yeni Astra Sedan, sadece bagajı ile değil tekerlek genişliği ve arka tarafta sunduğu oturma alanıyla da hatcbackten daha geniş bir otomobil.

Ekonomik ve güçlü motorlar
Geniş bir model yelpazesine sahip olan Astra Sedan’ın ülkemize iki benzinli ve iki dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği ile ithal edilmesi planlanıyor. Ancak şu anda satışta olan motorlar; 1.6 ECOTEC (115 HP ) ve 1.3 CDTI (90 HP) ’nin dışındaki 1.8 ECOTEC (140 HP) ve 1.7 CDTI (100 HP) versiyonlarının talebe göre ithal edilip edilmeyeceğine karar verilecek. Bilindiği gibi yüksek vergiler nedeniyle motor hacmi büyük araçlara talep çok fazla olmuyor. Şu anda satışta olan motorlarda beş ve altı-ileri manüel, ve Easytronic (1.6lt/115 HP) şanzıman seçenekleri bulunuyor.

Ülkemizde en çok tercih edilecek versiyonlardan biri olan 1.6 ECOTEC benzinli motor 6000 d/d 115 HP güc ve 4000 d/d 155 Nm tork üretiyor. Beş ileri manüel şanzımanlı Astra Sedan sıfırdan 100 km’ye 11,7 saniyede çıkıyor ve saatte maksimum 191 km hız yapabiliyor. Astra Sedan 1.6 ECOTEC’in dinamik motoru hem tüketimi hem de emisyonu düşük tutacak şekilde üretilmiş. Manuel şanzımanlı motorun yakıtımı 100km/de ortalama olarak 6,6 litre. Diğer taraftan Yokuşta Kalkış Desteği (HSA) ile birlikte sunulan opsiyonel Easytronic şanzıman ise yakıt tüketimini daha da azaltarak 6,4 litreye düşürebiliyor.

Bilindiği gibi petrol fiyatlarının aşırı yüksekliği sebebiyle neredeyse ülkemizde satılan her iki otomobilden biri dizel. Yeni Astra Sedan’da bu duruma kayıtsız kalmıyor ve pazara 1,3 CDTI ECOTEC motorla giriş yapıyor. Çoklu püskürtme birimi, değişken geometrik turbo şarjı ve ara soğutma özellikleri ile hem performanslı hem yakıtta cimri olan bu motor 1750 ile 2500 d/d arasında 200 Nm tork ve 90 HP güç üretiyor. Astra Sedan 1,3 CDTI 100 km’de ortalama 5,1 litre yakıt tüketirken sıfırdan 100 km’ye 13,7 saniyede çıkıyor ve son sürati de 175 km/s.

Üstün sürüş ve yol tutuş
Yeni Astra Sedan’da kullanılan IDS şasi teknolojisi çeviklik ve maksimum güvenliği birlikte sunacak şekilde tasarlanmış. Böylece hem mükemmel bir yol tutuş hem de hem de sürüş güvenliğini aynı anda sağlanabiliyor.

Diğer Astra versiyonlarındaki gibi Astra Sedan’ın güvenlik özelliklerine de ön ve arka (önler havalandırmalı) disk frenleri, ABS, virajlarda fren yaparken fren mesafesini ve sürüş dengesini ayarlan CBC, Fren Destek Sistemi ve yakıt tasarrufu sağlayan Elektro Hidrolik Direksiyon (EHPS) dâhil.

Zengin donanım seçenekleri
Bi-xenon ön farlar, Yokuşta Kalkış Desteği (HSA), Quickheat elektrikli ısıtma sistemi ve Park sensorü gibi geniş donanım seçenekleri ile müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren Yeni Astra Sedan diğer versiyonlardaki gibi üç farklı donanım seçeneği ile satışa sunuluyor. (Essentia, Enjoy, Cosmo)

Essentia doanım paketinde ön ve yan hava yastıkları, ABS ve arkada ISOFIX çocuk koltuğu, emniyet kemeri gibi güvenlik özelliklerinin yanı sıra merkezi kilit, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve 60:40 asimetrik katlanır arka koltuklar, arka koltuk kol dayama desteği ve klima gibi konforu arttıran özellikler de standart olarak sunuluyor.

Enjoy donanım paketinde; CD 30 Radyo/CD/MP3 çalar, elektrikli arka camlar, deri kaplı direksiyon simidi, sürücü kol dayama desteği gibi Essentia’da olmayan ayrıcalıklı özellikler de standart olarak sunuluyor.

En üst donanım paketi Cosmo’da ise16 inç hafif alaşım jantlar, piyano lake siyahı orta konsol ve elektronik iklim kontrollü klima gibi yüksek kalitede ekstra donanımlar standart olarak sunuluyor.

Sürüş İzlenimi
Belek- Antalya arasında kullanma imkânı bulduğum Yeni Astra Sedan, bilinen Astra tasarım öğelerini aynen devam ettirmiş. Yol tutuşu ve sürüş keyfi açısından hatchback versiyondan geri kalmayan Astra Sedan’ın 1.6 motorlu versiyonu performans açısından biraz daha başarılı. Dizel versiyon ancak yakıt tüketimini sorun edenler için satın alınabilecek bir otomobil. Ayrıca dizel morun yüksek tork değeri de yokuşlarda kendini hemen belli ediyor. Yeni Astra Sedan’nın sunduğu belki de en önemli özelliği, arka tarafta oturan yolcular için sunduğu geniş oturma alanı. Astra Wagon ölçüleri baz alınarak üretilen bu otomobili özel şoför eşliğinde arka koltukta seyahat ederek de test etme imkanım oldu. Özellikle konforu arttıran iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi insana evindeymiş gibi bir his veriyor. Frenlemesi de son derece başarılı olan Yeni Astra Sedan hızlı girilen virajlardan da sorunsuz olarak çıkabiliyor. Yakıt tüketiminde her iki versiyon da başarılı değerler sunuyor ama 1.6 lt benzinli motor fazla zorlandığında yakıt tüketiminde cimri olmayı unutabiliyor.

http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=2304&haberID=281707
 

chidely

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
351
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tasarım olarak beğendiğimi söleyebilirim.hoşş.
 
Üst