- Katılım
- 7 Ara 2015
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,
Astra H GTC 1,6 aracımın 3 hafta önce Ankara iskitlerde aracımın antifrizini komple boşaltırıp yeni antifriz koydurttum. Koyan kişi hiç su koymadı sadece antifriz.
İki gün sonra "check coolant level" uyarısı aldım ve kaputu açtığımda suyun 3-4 parmak azaldığını ve kaputun iç taraflarında antifriz gördüm. Belli ki devirdaim pompası cortlamıştı, bende akşam bir opel özel servisine götürüp bıraktım. 0 parça ile değiştirdiler ve yeni antifriz koydular (70% antifriz, %30 su).
Sorun 100% antifrizin hortumlara ve bütün arabaya zarar verip kalite de kötüyse bir yerlerden patlama yaptırmasıymış. Bundan sonra bu konuda bilinçliyim.
Aradan iki hafta geçti malum -10 derece Ankara soğukları vs, aynı hatayı bir daha aldım, baktım yine su azalmış, ekledim üç gün sonra yine bir parmak azalmış, yine ekledim, en az 3-4 kere bir parmak su ekliyorum iyice takılmaya başladım bu konuya.
Arıza kodlarına bakayım dedim şu arabanın ve P0115 kodu, "motor soğutma suyu sıcaklık sezicisinde hata" var.
Ayrıca P0172 "Sistem çok zengin bank1, içeri giren hava miktarı arızası, yakıt basıncı arızası, pompa, enjektör, depo hava alma valfi" ve
P0420 "katalitik sistem randımanları altında (bank1)" hatalarını alıyorum.
Aracım 110 binde. 85 binde LPG sistemi takılmış. Ayrıca katalitik konvertörün içi boşaltılmış yani iptal. Son hata o yüzden çıkıyor.
Ama P0115 ve P0420 birbiriyle bağlantılı mıdır?
Ne yapmam gerekiyor çok aklım karıştı, radyatör hava mı almıştır kaçak mı vardır, conta mı yakıyodur.
not: aracın gidişinde çekişinde osunda busunda hiçbir sorun yaşamıyorum, titreme yığılma çekişten düşüş, hararet (hiç yanmadı gösterge), fazla yakıt tüketimi gibi problemler yok. Birtek katalitik iptali yüzünden olduğunu düşündüğüm kışın soğuk havalarda ya da sabahları egzozdan ince buhar gibi duman atma var.
Görüş ve yardımlarınızı bekliyorum, Ankara da iyi opel ustanız varsa güvenilir o konuda da önerilerinizi beklerim.
Astra H GTC 1,6 aracımın 3 hafta önce Ankara iskitlerde aracımın antifrizini komple boşaltırıp yeni antifriz koydurttum. Koyan kişi hiç su koymadı sadece antifriz.
İki gün sonra "check coolant level" uyarısı aldım ve kaputu açtığımda suyun 3-4 parmak azaldığını ve kaputun iç taraflarında antifriz gördüm. Belli ki devirdaim pompası cortlamıştı, bende akşam bir opel özel servisine götürüp bıraktım. 0 parça ile değiştirdiler ve yeni antifriz koydular (70% antifriz, %30 su).
Sorun 100% antifrizin hortumlara ve bütün arabaya zarar verip kalite de kötüyse bir yerlerden patlama yaptırmasıymış. Bundan sonra bu konuda bilinçliyim.
Aradan iki hafta geçti malum -10 derece Ankara soğukları vs, aynı hatayı bir daha aldım, baktım yine su azalmış, ekledim üç gün sonra yine bir parmak azalmış, yine ekledim, en az 3-4 kere bir parmak su ekliyorum iyice takılmaya başladım bu konuya.
Arıza kodlarına bakayım dedim şu arabanın ve P0115 kodu, "motor soğutma suyu sıcaklık sezicisinde hata" var.
Ayrıca P0172 "Sistem çok zengin bank1, içeri giren hava miktarı arızası, yakıt basıncı arızası, pompa, enjektör, depo hava alma valfi" ve
P0420 "katalitik sistem randımanları altında (bank1)" hatalarını alıyorum.
Aracım 110 binde. 85 binde LPG sistemi takılmış. Ayrıca katalitik konvertörün içi boşaltılmış yani iptal. Son hata o yüzden çıkıyor.
Ama P0115 ve P0420 birbiriyle bağlantılı mıdır?
Ne yapmam gerekiyor çok aklım karıştı, radyatör hava mı almıştır kaçak mı vardır, conta mı yakıyodur.
not: aracın gidişinde çekişinde osunda busunda hiçbir sorun yaşamıyorum, titreme yığılma çekişten düşüş, hararet (hiç yanmadı gösterge), fazla yakıt tüketimi gibi problemler yok. Birtek katalitik iptali yüzünden olduğunu düşündüğüm kışın soğuk havalarda ya da sabahları egzozdan ince buhar gibi duman atma var.
Görüş ve yardımlarınızı bekliyorum, Ankara da iyi opel ustanız varsa güvenilir o konuda da önerilerinizi beklerim.