Otomatik zanzuman soğuktan etkilenirmi...

woodcoock

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
158
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Özellikle soğuk havalarda sabah araç yerinden zor kalkıyo.. Bir süre sonra giderken vites boşalıyo sonra tekrar kavrıyo falan ama ısındıktan sonra herşey normale dönüyo. Bu durum normalmi acaba...
 
Soğukken biraz ağır tepkiler verir, bu normaldir, ancak boşa atmaması lazım, bir süre yarım debriyaj gibi bekliyorsa ve sonra kavrıyorsa normal diyecem ama anladıgım kadarıyla bayagı boşa geçiyor ve sonra tekrar vitese.Eğer böyleyse normal degil. Ayrıca soğukken şanzımana fazla yüklenmemeni öneririm...Koruma amaçlı o şekilde davranır şanzıman zaten sogukken
 
biraz geç tepki normal fakat boşa almaz orada bir problemin var geç tepki ise zaten kısa sürede ortadan kalkar
 
evet aynen dediğiniz gibi geç tepki veriyo.. bikaç dakika sonra normale dönüyo sorun yok yani teşekkürler...
 
evet aynen dediğiniz gibi geç tepki veriyo.. bikaç dakika sonra normale dönüyo sorun yok yani teşekkürler...

Aynı durum bende de var... Önceleri arıza zannettim, ancak sizin gibi kullanıcıları duyunca arıza olmadığını anladım ve başka şeyler de keşfettim...

Misal: Aracı soğukken çalıştırın, deneme amaçlı olarak 500 metre veya 750 metre gittikten sonra kenara çekip stop edin, birkaç dakika bekleyin... Tekrar çalıştırdığınızda şanzıman kalkışlarda daha güzel kavrama yapıyor...

Bir de otomatik vitesler fabrika verilerine göre aynı modelin düz vitesine oranla ortalama 1 litre fazla yakar, bunu sanırım hepimiz biliyoruz... Fakat ne kadar kısa mesafe sürülüp stop edilip, motor soğuduktan sonra tekrar çalıştırılırsa bu miktar daha da artıyor... Mesela ben sabah kalkıyorum 1,5 km. sürüp hastaneye gidiyorum, yaklaşık 5 saat sonra tekrar çalıştırıp 1,5 km. sonra eve geliyorum... Özellikle şu soğuk günlerde hastaneye ya da eve vardığımda hararet ancak 90-95'i görmüş oluyor... Yolun yarısında da şanzıman sizin dediğiniz gibi ancak rahatlamış oluyor, o da biraz daha gaz verirsem... Hal böyle olunca da yakıt tüketimi artıyor... 7 Kasım'da benzin göstergesi kırmızıya yaklaşıyordu, 50 YTL'lik benzin aldım, gösterge yarılandı, 80 km. kullandıktan sonra önceki gün gösterge çeyreği gösterirken yine 50 YTL'lik benzin aldım... Bu süre zarfında kullandığım en uzun mesafe 6-7 km.'dir... İstisnasız haftanın 3 günü de yukarıda bahsettiğim hastane-ev arası mesafeyi yapıyorum...
 
Son düzenleme:
Aynı durum bende de var... Önceleri arıza zannettim, ancak sizin gibi kullanıcıları duyunca arıza olmadığını anladım ve başka şeyler de keşfettim...

Misal: Aracı soğukken çalıştırın, deneme amaçlı olarak 500 metre veya 750 metre gittikten sonra kenara çekip stop edin, birkaç dakika bekleyin... Tekrar çalıştırdığınızda şanzıman kalkışlarda daha güzel kavrama yapıyor...

Bir de otomatik vitesler fabrika verilerine göre aynı modelin düz vitesine oranla ortalama 1 litre fazla yakar, bunu sanırım hepimiz biliyoruz... Fakat ne kadar kısa mesafe sürülüp stop edilip, motor soğuduktan sonra tekrar çalıştırılırsa bu miktar daha da artıyor... Mesela ben sabah kalkıyorum 1,5 km. sürüp hastaneye gidiyorum, yaklaşık 5 saat sonra tekrar çalıştırıp 1,5 km. sonra eve geliyorum... Özellikle şu soğuk günlerde hastaneye ya da eve vardığımda hararet ancak 90-95'i görmüş oluyor... Yolun yarısında da şanzıman sizin dediğiniz gibi ancak rahatlamış oluyor, o da biraz daha gaz verirsem... Hal böyle olunca da yakıt tüketimi artıyor... 7 Kasım'da benzin göstergesi kırmızıya yaklaşıyordu, 50 YTL'lik benzin aldım, gösterge yarılandı, 80 km. kullandıktan sonra önceki gün gösterge çeyreği gösterirken yine 50 YTL'lik benzin aldım... Bu süre zarfında kullandığım en uzun mesafe 6-7 km.'dir... İstisnasız haftanın 3 günü de yukarıda bahsettiğim hastane-ev arası mesafeyi yapıyorum...
:alkis: :alkis: :good: :good:
 
arkadaşım otomatik şanzuman yağ ile hareket ettiği için soğukken yağ koyu oluyor tepki
süreside uzar boşa atmaya gelince yağının içinde pislik vardır bu öğrenmemnin yoluda filitrdir filitreye bi baktır varsa bir hasar filitre+yağını değiştir düzelir sende bakabilirsin yağa aracı calıştır el frenini cek vitesi geri vitese tak şanzuman yağının cubuğunu cek bi bak yağda kararma vb seyler varmı
 
Yalnız arkadaş "boşa atıyor" demiyor, "Özellikle soğuk havalarda sabah araç yerinden zor kalkıyo.. Bir süre sonra giderken vites boşalıyo sonra tekrar kavrıyo" diyor...

Vectra B ve Astra F kasaların otomatik şanzımanları bildiğim kadarıyla aynı teknoloji ve 4 ileri vites... Benim 1.6 motor arabada soğukken ilk vitesi atması için arabanın 2500-3000 devir arasına kadar çıkması gerekiyor ve bu devire çıkana kadar arabadan zorlanıyormuş gibi ses geliyor... Bu devire çıkması ve rahatlaması için gaza ne kadar yüklenirseniz vites geçişini o kadar çok hissedersiniz, geçtikten sonra da araba rahatlayarak gitmeye başlar... Sanırım woodcock'un "boşalıyor" demesinden kastı budur...
 
arkadaşlar bende 1.6 litrelik otomatik astra kullanıyorum. Volkan arkadaşımızın bahsettiği üzere sabahları araç otomatik jigle yardımı ile çalışır ve bir süreliğine jigle açık kalır. motor sesinin değişmeside zengin karışımdan dolayı değişecektir. yüksek devirlerde vites değişmesinin hissedilmesi gayet normal. motor soğukta olsa sıcakta olsa yüksek devirlerde geçişler çok rahatlıkla hissedilebilir. sanırım konuyu açan arkadaşın sorunu soğuktan değildir. ustalarımız konu hakkında yardımcı olacağı kanaatindeyim.
 
Aynı sorun bende de var.Özellikle benzindeyken araba geç tepki veriyor ama tüpe geçtikten sonra canavar gibi.Bi sorun kalmıyor
 
Geri
Üst