Otomatik vites sevenler derneği

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi lafı mı olur :) bizim arkadaşlığımız dostluğumuz öyle laftan değildir.bende sana teşekkür ederim.sorunumdan dolayı ilgi alakan için.dedim ya derincede gördüm die emin olamadım yoksa durdurcaktım trafikte :) ama belki arka cam daki logoyu görürsün die önüne geçip yavaşlamıştım ama görmemiştin :)

ayrıca bugün polat abi me de ayrıca teşekkür ederim xenon far beyinlerinin yerlerinin değişimdeki yardımı için beyni çıkarıtken parmağını biyere sürttü kanadı kesilmesine sebep oldum üzüldüm bu duruma :(

nigarı elledim....
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar,
3 gün önce sıfır Astra Classic III CDTI Eastronic araç aldım. Karter koruma, cam çıtaları, paspas 37,500'e geldi, Aralık ortasında sipariş verilmişti. İlk defa yarı otomatik araç kullandığım için sormak istediğim bir konu var.
Bana araç vites geçişlerini çok erken yapıyormuş gibime geldi. Aracı sakin kullanmayı severim, gazı hafif dokunarak kullanırım. Mesela çok hafif meyilli bir yolda 75 km hızla giderken 6. vitese geçiyor, sonra da yığılma yapıyor. Gazı kökleyip bir düşüğe geçiyorum araç hızlanıyor ama ayağımı normal konuma getirdiğimde tekrar en yüksek vitese getirip boşuna zorluyor kendini. Bakıyorum bu şekilde anlık tüketim de artıyor.
Aynı şekilde sokak aralarında giderken 30-40 km hızla bakmışım 4-5 vites arasına çıkıvermiş. Sonra hızlanacağım diye uğraşıyorum araba titriyor, mecburen manulede vites düşürüyorum araç rahatlıyor. Acaba yazılımsal bir sorun mu var yoksa tüm easytronic'ler böyle mi. Motoru bu şekilde sürekli boğmanın 1700'lü devirlerde titreyerek gitmenin eknomik fayda sağlamadığı gibi motora da zarar verdiğini düşünüyorum. Neden opel mühendisleri bu kadar erken vites değiştirme yolunu seçmiş anlamış değilim. Aynı yolu manuel'e alıp uygun devir aralıklarında vites değiştirerek gittiğimde daha düşük tüketim değerleri elde ediyorum. Ama o zaman da 2500 TL yi fazladan otomatiğe vermiş olmak rahatsız ediyor :(
Yorumunuzu alabilirsem çok sevinirim...

öncelikle aracınız hayırlı olsun. Allah kaza bela göstermesin.
otomatiğin mantığında eğimleri belirleyen ve ona göre haraket eden bir sistem yok. buda hem yarı otomatiklerde hemde tam otomatiklerde bir boşluk yaratıyor. ancak bunun bir yolu yok değil. biz bunu gaz pedalı ile oynayarak hallediyoruz. mesela gaz pedalınız 3 cm basılı olsun, rampaya yaklaşınca 4 yada 5cm basın ama tam gaz değil. santimlere takılmayın örnek amaçlı, basacağınız mesafe arabanın bir alt vitese geçmesi için gereken mesafedir. kesinlikle tam gaz yapmayın. yani roketlemeyin. araç 2-3 vites düşebilir.

yine normal vitese dönmek için pedaldan ayağınızı az çekin. çok çekerseniz gerekli vitesi değil bir üst vitesi seçebilir.

biraz daha alışınca bunları yaşamazsınız. ama pedal mesafelerini iyi ayarlayın. manuel seçimde yaptığınız herşeyi pedaldan yapabilirsiniz.

ayrıca kısa bir bilgi. aracınızın 6 viites olması 5 vitesden 1 fazla anlamına gelmesin. aslında son dişli oranları çok yakın olduğundan bir elmayı biri 5 diğerinin 6 ya böldüğünü düşünün. ama faydası 6 parça elmanın lokmaları ufak olduğundan daha kolay yenir. yani biz bir üst vitese geçmek için 2500 devirleri görüyorsak siz 2200-2300lerde göreceksiniz buda ekonomi olarak size geri dönecek.
siz 4-5 viteslerde geçtiğiniz o yollarda biz 3-4 le geçiceğiz. ama tabi aracı takırdayan bir şekilde sürmek uzun vadede zararlı hemde ekonomik değildir.

şimdi müsait bir yola gidin ve dediğim şekilde pedalla oynayarak aracınızı tanıyın. trafik ne kadar az olursa o kadar dikkatinizi pedala verebilirsiniz. keyifli sürüşler dilerim. umarım açıklayıcı ve anlaşılır olmuştur.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sıra geldi benim derdime.
aracımın kalörüfer peteğini değiştirmek için göğsü söktüm ve daha toplayamadım. eniştemin getzde işi olunca yan komşumun taunusu aldım. kandıraya (dayımın oğlu asker orda) gittim yemin töreni için. dönerken dayım istedi. verdim. yarı yolu minibüsle döndük. araç kol çıkardı. bu yoklukda birde motor parası ödeyeceğim. tarif edilmez acılar içindeyim. zamanı çokdan geçmiş olan alacaklı olduğum kişilere sert konuşmak zorunda kaldım. üzüldümde ama ihtiyacım var napalım bu kadar beklettiler beni.
sanki herşey üstüme geliyor gibi.

omegam toplanmak için beni bekliyor, bu halde nasıl el sürücem bilemiyorum. belki direk kaportaya yollarım. döndüğünde toplarım.

imkanı olanlardan ricam. etraflarında hurda durumda bulunan veya çıkmacıların önünde bulunan taunus kasaları varsa motor fiyatı sormaları. örnek olması için sahibinden de birinden 700 fiyat aldım. istediğimiz motor 1,6. 85 den sonraki tüm taunuslar olur. motor bitik olmasın yeter.yaptırması 1300 tutuyor çünki.
hurda yatan araba bulursanız fiyatları çok makul oluyor. şimdiden teşekkürler.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ve omega kaportacıyla buluştu. halen balkona çıkıp arabaya bakıyom burdaymış gibi. hayırlısıynan bi gidip gelseydi.
sizlerden ne haber. bakıyom dernek boş kalmış.
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Allaha Şükür Abi Bende Giremiyorum Ne Zamandır... Ee Sen Nasılsın Abi ? Omegayı Kaportaya Vermişsin Hayırdır ?
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
izmitdeki omegalı bir arkadaşla tanışdık. birbirimizi görüyoduk yolda ama tanışmak nasip olmadıydı. şanzıman almak için aradı, buluştuk tanışdık. aracını denedim.

arabada basınca gitmiyormuş gibi bir durum vardı. yani normalden daha tepkisiz motor. normalden düşük hız. yüksek devirlerde ve sollamalarda boşa çıkmış gibi yığılmalar. bazen vuruntulu geçişler. bazende viteslerin kaybolmaları.

Allah var yaptırılması gerek gibi düşündüm yinede yağ değiştirerek başlamayı önerdim. sorduğu 3 şanzımancıda 1500-2500 arası fiyat vermiş.
gidip kendimede yağ aldığım yerden 3 litre yağ aldık dexton II, sonrada şanzıman filtresi 40tl (ben 50ye almıştım).

ve tüm dertleri kayboldu. hemen peşine 8 litreyi tamamlamak için sırayla değişimleri yaptı.

sorun yağın ömrünün fazlasıyla geçmesi ve filtrenin tıkanmasıydı. yağı yetiştiremiyordu. birde sanırım pis yağ bir yerlerde tıkanıklık yapmıştı veya daralmalara sebep olmuştu. yağı değiştirmek tıkanıklığı açtı.
size örnek olması için yazdım bunları. kazasız belasız sürüşler

ha aklıma gelmişken. amerikada otomatik şanzıman deterjanı vardır. eskiden çok zengin amerikancılar getirtirlerdi. yağı değiştirmeden önce içine katılır bir süre binilir her vitesde (tabi zorlamadan) bir süre tutulur sonrada eski yağ ile dışarı atılırdı. bazende yeni yağ ile bazı katkılar konulurdu. zamanı geçmiş yağ konusunda çoğu parçayı bu şekilde kurtarılabilir. aklınızda olsun.
ha katkı derken her önünüze gelen yok bordu yok şuydu katkılar değil. amerikadan gelen büyük bir markaydı. 2 kelimeli adı vardı. 1.kelime luke olabilir. olmayadabilir skywalker dan kalmıştır aklımda.
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
izmitdeki omegalı bir arkadaşla tanışdık. birbirimizi görüyoduk yolda ama tanışmak nasip olmadıydı. şanzıman almak için aradı, buluştuk tanışdık. aracını denedim.

arabada basınca gitmiyormuş gibi bir durum vardı. yani normalden daha tepkisiz motor. normalden düşük hız. yüksek devirlerde ve sollamalarda boşa çıkmış gibi yığılmalar. bazen vuruntulu geçişler. bazende viteslerin kaybolmaları.

Allah var yaptırılması gerek gibi düşündüm yinede yağ değiştirerek başlamayı önerdim. sorduğu 3 şanzımancıda 1500-2500 arası fiyat vermiş.
gidip kendimede yağ aldığım yerden 3 litre yağ aldık dexton II, sonrada şanzıman filtresi 40tl (ben 50ye almıştım).

ve tüm dertleri kayboldu. hemen peşine 8 litreyi tamamlamak için sırayla değişimleri yaptı.

sorun yağın ömrünün fazlasıyla geçmesi ve filtrenin tıkanmasıydı. yağı yetiştiremiyordu. birde sanırım pis yağ bir yerlerde tıkanıklık yapmıştı veya daralmalara sebep olmuştu. yağı değiştirmek tıkanıklığı açtı.
size örnek olması için yazdım bunları. kazasız belasız sürüşler

ha aklıma gelmişken. amerikada otomatik şanzıman deterjanı vardır. eskiden çok zengin amerikancılar getirtirlerdi. yağı değiştirmeden önce içine katılır bir süre binilir her vitesde (tabi zorlamadan) bir süre tutulur sonrada eski yağ ile dışarı atılırdı. bazende yeni yağ ile bazı katkılar konulurdu. zamanı geçmiş yağ konusunda çoğu parçayı bu şekilde kurtarılabilir. aklınızda olsun.
ha katkı derken her önünüze gelen yok bordu yok şuydu katkılar değil. amerikadan gelen büyük bir markaydı. 2 kelimeli adı vardı. 1.kelime luke olabilir. olmayadabilir skywalker dan kalmıştır aklımda.
:kop: :good: :)
 
Üst