Otomatik Vites Hakkında Bir Bilgi İstemi

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçenlerde çok dik bir yokuş tırmanacağım malum bizim sistemler biraz eski sistem bende araç vites değiştirmesin diye aracı 1.konumuna aldım tırmandım neyse malum otomatiklerde durmadan vites değiştirmek pek sağlıklı olmuyor... ben yine de birden ikiye ikinden üç e sonra da D konumuna kadar getirdim ama aklımda kaldı. Otomatik vitesin şakası olmaz mağlum...
Nadir korkma hiç birşey olmaz, aynı normal fites gibi kullanırsın...otomatik fitesde neden 1-2-3 var dersen sana söyleyeyim...
şimdi aracın otomatikde istediğin gibi D konumunda kullanbilirsin,şimdi düşün aracın yüklü dağ çıkıyorsun hatta romörkün var arkada işte burda fites sapıtmaları olur bir ileri atar çekemz bir geri buda seni rahatsız eder bu konumda duruma göre 1-2-3 fitese manuel geçersin,bu tabii romörk olmazda dik yokuş olur aynıdır...bunun için sana seçme hakkı vermiş,aynı kışın badanajda Kış programı gibi veya seri çekişli gidişli gelişli şehirler arası yollarda ani hızlanman için sport tuşu gibi yani herşey düşünülmüştür.tabii sport tuşu aynı zamanda seri hızlanma kullanmak için ama ekseri yüklü iken gidişli gelişli şehirler arası trafikde lazım oluyor
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Nadir korkma hiç birşey olmaz, aynı normal fites gibi kullanırsın...otomatik fitesde neden 1-2-3 var dersen sana söyleyeyim...
şimdi aracın otomatikde istediğin gibi D konumunda kullanbilirsin,şimdi düşün aracın yüklü dağ çıkıyorsun hatta romörkün var arkada işte burda fites sapıtmaları olur bir ileri atar çekemz bir geri buda seni rahatsız eder bu konumda duruma göre 1-2-3 fitese manuel geçersin,bu tabii romörk olmazda dik yokuş olur aynıdır...bunun için sana seçme hakkı vermiş,aynı kışın badanajda Kış programı gibi veya seri çekişli gidişli gelişli şehirler arası yollarda ani hızlanman için sport tuşu gibi yani herşey düşünülmüştür.tabii sport tuşu aynı zamanda seri hızlanma kullanmak için ama ekseri yüklü iken gidişli gelişli şehirler arası trafikde lazım oluyor

Eyvallah abim zaten o S konumu olmasa duman oldum :) malum araç uzun sürekli köye giderim ama gelirken hiç boş gelmem :D Elmadağ var bilirsin orayı alıyorum S konumuna anca öyle rahat bir şekilde çıkıyorum biraz yakıt artsa da en azından araç nefes alarak çıkıyor ;)
 

alprakks

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
hocam vitesleri kendi elinizle ani değiştirmediğiniz ve araba hareket halinde iken 1.vitese geçirilmediği sürece sıkıntı çıkartmaz en güzeli mümkün olduğu kadar d de kullanmak,aşırı hızlanılacaksa veya sollamaya çıkılacaksa vites d de iken gaza yüklenmek hem bu şekilde vites geçiş zamanını daha iyi ayarlıyor siz ellerinizi direksiyondan bırakmamış yolunuza adapte oluyorsunuz,ayrıca bana kalırsa alt vitesler(1.vites hariç)sadece motor freni amaçlı kullanılmalı
 

akheron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2013
Mesajlar
439
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bende genelde D de kullanıyorum zaten araç çekemeyeceği durumlarda gaza biraz fazla yükleniyorum ve o en ideal vitese geçirip allah ne verdiyse beygirini lastiklere iletiyor :D
 

alpierro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar aracım otomatik 2002Corsa 1.4 benzinli, otomatik vites konusunda acemiyim forumu taradım ama tam olarak sorularımın cevabını bulamadım, şehiriçi kullandığım için hiç sorun yaşamadım ama şehirdışına çıktığımda rampada çok yavaşlıyor araba öyle ki kamyonlar bile solluyor yanımdan geçenler garip garip bakıyo yüzüme :) bayramda tekrar aynı yolu gideceğimden konuyla ilgili bi kaç sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim. Soruların kafamda oluşma sebebi bi arkadaşım vitesi değiştireceksen kenara çek öyle değiştir demişti, ancak rampa çıkıp inerken bunun mümkünatı yok gibi geliyor.Sorulara gelecek olursak;
1- aracı D ile kullanırken önümüze uzun ve dik rampa çıktığında hareket halinde iken vitesi manuel olarak değiştirebilir miyiz? (dişlilere zarar veririm diye korktuğumdan cesaret edemedim değiştirmeye:) )
Değiştirebiliyorsak Pden Dye geçirir gibi mi vitesi değiştireceğiz, Yani extradan bi işlem yapacakmıyız?
Vitesi kaça atmalıyım ki kolayca çıkayım ?
2- rampa çıkarken gaza abandım ama sonuç değişmedi, bu gaz ayarını nasıl yapacağım?
3- yine rampa inerken motor freninden faydalanmak için vitesi düşürmekten bahsediliyor aynı şekilde hareket halinde iken vites düşürülebiliyormu?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Aracın tam otomatik mi? Onu da bilmiyorum ki. Tam otomatik araçlar da rampa tırmanırken alırsın S konumuna hayvan gibi tırmanmaya başlar. Tırmanışlar da normal elle vites düşünleri sadece araç bazen aptallaşır vites düşmesi gereken yerde düşme o zaman değişir. Ama sadece ileri vitesler için tabi aracı D konumundan R konumuna takmayacağız.
 

alpierro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım tam otomatik, deneyecem s modunu bakalım kazasız belasız insanların garip bakışlarına mahal vermeden çıkayım da rampayı :)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
aracım tam otomatik, deneyecem s modunu bakalım kazasız belasız insanların garip bakışlarına mahal vermeden çıkayım da rampayı :)

Acıma tam otomatik ise al rampayı tırmanırken S konumuna sonra ver odunu ver kırbacı bak bakalım çıkıyor mu? çıkmıyor mu? hehe ama biraz fazla yakıyor o kadar kırbaçtan sonra :rakir:
 

alpierro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
S nin yanında vitesi de 2 ye alıyom uçuyom o zaman ;)
 
Üst