Otomatik vites araç nasıl kullanılmalı

opelvectra20CD

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
:sorry: ben daha ilk defa otomatik vites araç kullanıyorum arabamı 2 hafta önce aldım otomatik vites nasıl kullanılmalı D 1 2 3 hangi durumlarda kullanılmalı ve nelere dikkat edilmeli en ideal yakıt için hangi vitesde kullanılmalı beni aydınlatırsanız çok teşekkür ederim ( opel vectra 2.0 İ CD otomatik vites kaç vitesdir??)
 

exclusive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bildiğim kadarıyla otomatik 4 vites..
genelde d yi kullanırsın 1-2-3 devirli kullanmanız gerekirse işe yarar ÖR: dik yokuşlu yollar sollamalar ama pek gerekeceğini sanmıyorum çünkü 2.0 bir araç..
d pozisyonunda araç vitesi kendi ayarlıyor
 

serhaniscimen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
:sorry: ben daha ilk defa otomatik vites araç kullanıyorum arabamı 2 hafta önce aldım otomatik vites nasıl kullanılmalı D 1 2 3 hangi durumlarda kullanılmalı ve nelere dikkat edilmeli en ideal yakıt için hangi vitesde kullanılmalı beni aydınlatırsanız çok teşekkür ederim ( opel vectra 2.0 İ CD otomatik vites kaç vitesdir??)

öncelikle merhaba ben de ilk defa otomatik vitesli araba aldım 15-20 gün önce tecrübem olmadığı için tecrübelerime dayanarak deilde bana anlatılanları anlatayım .(yalnışım varsa düzeltin otomatik arabada bende yeniyim)
1-kesinlikle araba tam durmadan vitesi r (geri) vitese atmayacakmışız.şanzuman elimizde kalırmış
2-D yi düz yolda kullanacağız(ben şehiriçinde 3 te kullanıyorum)
3-3-2-1 vitesler uzun rampa çıkarken veya inerken kullanılıyor. mesela rampa çıkarken araç bi üçten dörde geçer dörtte yemez tekrar üçe düşer.bunu önlemek için 3 e alırsan araba 3. vitesi geçmez
4-vites kolunun üstündeki (S)tuşu (spor kullanım) vites geçişleri 3000 devirde ollurken (S) tuşuna bastığımızda araba 5-6-bin devirde vites geçişleri sağlanıyor.
5-kalkışlarda falan gaza fazla yüklenmemek gerekiyormuş otomatik şanzuman elimizde kalabilirmiş
6-bu en sevdiğim özellik benim astrada var ama vectralarda varmı bilmiyorum --düzyolda mesela 100 km hızla gidiyorsunuz bi araç sollayacaksınız veya arkadan birisi kaptırmış kafaya koymuş sizi geçecek.gaz pedalına tam bastığınızda gaz pedalının altında bi buton var.araba rokete geçiyor.vee acayip şaha kalkıyor.bugün bi fiat albea baktım arkadan topuklamış sellektör çekiyor.beni tam geçecekken bi asıldım gaza km ye baktım anında 170-180 olmuş aynadan baktım albea nokta gibi gözüküyo.:good: :good:
7-astra mı 10-15 gündür kullanıyorum.arabamı çok sevdim.
 

Silverblue

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sizi sollamak için direnen bir arabanın arkanızda kalmasındansa geçip gitmesi en sağlıklısıdır. Dengesiz bir adamsa, en olmadık yerde bile geçmek için uğraşıp sizi de riske atabilir. Kendi adıma yol müsaitse yol veriyorum geçsin gitsin diye ama ne ön ne de yan şerit tarafı da müsait değilse ve selektöre devam ediyorsa o zaman bekleyecek gelen Veya egzoz gazı yutacak bir miktar.

Gaz pedalına sonuna kadar basarsanız genelde 1, bazen de iki vites birden düşürür araba, dolayısıyla ani sollamalarda falan oldukça işe yarar. Ancak benim önerim sollama benzeri durumlarda S düğmesine basarak spor moda almanız.
 

buraki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle merhaba ben de ilk defa otomatik vitesli araba aldım 15-20 gün önce tecrübem olmadığı için tecrübelerime dayanarak deilde bana anlatılanları anlatayım .(yalnışım varsa düzeltin otomatik arabada bende yeniyim)
1-kesinlikle araba tam durmadan vitesi r (geri) vitese atmayacakmışız.şanzuman elimizde kalırmış
2-D yi düz yolda kullanacağız(ben şehiriçinde 3 te kullanıyorum)
3-3-2-1 vitesler uzun rampa çıkarken veya inerken kullanılıyor. mesela rampa çıkarken araç bi üçten dörde geçer dörtte yemez tekrar üçe düşer.bunu önlemek için 3 e alırsan araba 3. vitesi geçmez
4-vites kolunun üstündeki (S)tuşu (spor kullanım) vites geçişleri 3000 devirde ollurken (S) tuşuna bastığımızda araba 5-6-bin devirde vites geçişleri sağlanıyor.
5-kalkışlarda falan gaza fazla yüklenmemek gerekiyormuş otomatik şanzuman elimizde kalabilirmiş
6-bu en sevdiğim özellik benim astrada var ama vectralarda varmı bilmiyorum --düzyolda mesela 100 km hızla gidiyorsunuz bi araç sollayacaksınız veya arkadan birisi kaptırmış kafaya koymuş sizi geçecek.gaz pedalına tam bastığınızda gaz pedalının altında bi buton var.araba rokete geçiyor.vee acayip şaha kalkıyor.bugün bi fiat albea baktım arkadan topuklamış sellektör çekiyor.beni tam geçecekken bi asıldım gaza km ye baktım anında 170-180 olmuş aynadan baktım albea nokta gibi gözüküyo.:good: :good:
7-astra mı 10-15 gündür kullanıyorum.arabamı çok sevdim.

roket dediğin şey, vites küçültme olsa gerek?
 

Silverblue

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aklıma gelmişken otomatik vites arabadan birebir düz vites tepkisi beklemek pek doğru olmaz. Dolayısıyla ayağınızı gazdan çekseniz bile araba motor kompresyonu yapamıyor D konumunda, ufak ufak yavaşlıyor. Dolayısı ile öndeki arabayla yakın takip yaparak gitmeniz, bir gaz bir fren şeklinde bol bol pedal basmanızı gerektirir. Yakıt tüketiminiz de artar. Önerim öndeki arabayla arayı biraz açık tutun ve gaza basarken ani değilde, yumuşak basın. Tüketimi bir hayli düşürme şansınız var bu şekilde.
 

serhaniscimen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
roket dediğin şey, vites küçültme olsa gerek?
:good: :good: öyleymiş arkadaşım öğeniyoruz işte yavaş yavaş

silverblue arkadaşım bilgilerin için teşekkürler.otomatik vites arabanın bende acemisiyim daha yavaş yavaş bilmediklerimi öğreniyorum sayenizde. s tuşu sollamalarda ani hızlanman gereken yerlerde çok iyi ama maalesef öyle durumlarda sağ elim sürekli direksiyonda sol elim de gaz fren pedalında olduğundan S ye basamıyorum.
S tuşunu vites kolunun üzerinde deil de direksiyona taktırmamız mümkünmü acaba böyle bişey olabilirmi
 

smoke

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
758
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
:good: :good: öyleymiş arkadaşım öğeniyoruz işte yavaş yavaş

silverblue arkadaşım bilgilerin için teşekkürler.otomatik vites arabanın bende acemisiyim daha yavaş yavaş bilmediklerimi öğreniyorum sayenizde. s tuşu sollamalarda ani hızlanman gereken yerlerde çok iyi ama maalesef öyle durumlarda sağ elim sürekli direksiyonda sol elim de gaz fren pedalında olduğundan S ye basamıyorum.
S tuşunu vites kolunun üzerinde deil de direksiyona taktırmamız mümkünmü acaba böyle bişey olabilirmi

o nası oluyor ya özürlü aracı mı?
 

Ozanulu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Nis 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Size yardımcı olayım. Eğer çok profesyonel bir elektronikçi varsa S düğmesin bir paralelini başka bir yere alabilir. Fakat siz özürlü aracı kullandığınız için bu düğmeyi kullanmaya pek ihtiyacınız olmayacaktır. çünkü gazı belirli bir oranda mukavemetin üstüne geçtiği taktirde kendisi sport konuma geçecek arabayı en performaslı şekilde kullandıracaktır.
S tuşu yoğun virajlı yollarda aracın devrinin düşmeden yarışırcasına gitmek isterken yada sürekli yüksek devirde vites gecişleri istidiğiniz taktirde seçeceğiniz bir opsiyondur.
Ama gerek yok. Adı üstünde Otomatik. Aracınız sizin zaten güce, hızlanmaya ihtiyacınız olduğunda bunu gaz tepkinizden anlıyacak ve ona göre tepki verecektir. Merak etmeyin. Tavsiyem rahat ve yumuşak kullanın. Hem aracınızın hemde sizin sağlığınız acısından en iyisi inanın bu. Ayrıca D konumunda aracınız optimum yakıtla maksimum yol gitmek için elinden geleni yapıp uygun vitesleri seçecektir. Ani hızlanmalardan, arkadaşımın dediği gibi yakın takiplerden, ani durmalardan kaçının.
1,2,3 üncü vitesleride manual olarak kullanabilirsiniz ancak kullanım şekilleri kısaca şöyledir. (not: aracınız 4 ileridir.)
1. konumda sadece araç 1. viteste kalır.
2.konumda aracınız 1. ve 2. vitesi duruma göre normal bir şekilde kullanır ancak 3 ve 4 e geçmez.
3. konumda aracınız 1. , 2. ve 3. vitesleri kullanır 4. vitese geçmez.
D konumunda hepsini kullanır.
burada hangi vitesi kullanmak hakkında ki duruma karar verirsiniz artık.

Örnek: Yokuş aşşağı inerken motor freni (kompresör) nden yararlanmak
için hızınıza göre daha düşük mesela 3. konuma alabilirsiniz.
yada S konumuna bastığınız taktirde vites otomatik olarak performans sistemine geçtiği için bir düşük vitese geçirerek kompresör yapacaktır.

P konumuna araç tam durmadan asla geçirmeyin hatta yokuş bir yerde durmanız gerekiyorsa önce el freniyle aracınızı sabitleyin sonra P konumuna alınki aracınızın ağırlığı şanzımanın kilit sistemine binmesin.

R konumunada asla araç tam durmadan geçirmeyin. Bu viteste aracınız 1.2.3.D konumlarındaki gibi davranmaz. Yani açacak olursak; Bunu farkedersiniz. Bir ışıkta durduğunuzda bikaç saniye sonra aracınız vitesi boşa atacaktır. Bunu aracınızın sesinden anlayabilirsiniz. Böyle durumda aracınız frenden ayağınızı çektikten bi kaç milisaniye sonra vitese geçirip kavramaya geçecektir. Bunuda farkedeceksiniz. Bu yüzden kalkışlarda gaz pedalına aşırı basmamak gerekiyor. Yani araç zorlanmamak için vitesi dururken boşa atıyor tamam yeşil yandı hadi basayım gaza yükleneyim dersen araç yüksek devirde birden kavramaya neden olacak buda şanzımanınıza yine zarar verecektir. İşte R konumunda araç asla boşa atmaz. Devamlı güç tekerlere iletilir. frenden çekmenizle araç hemen hareket eder. Daima hazırdır. Zaten uzun süreli kullanılmayan bir vites olduğu için ve park ederken zorluk çekmemek için tasarlanmış bir sistemdir.

Kar kristalinin bulunduğu Snow tuşu aracınızı kaygan bir zeminde ki bu genelde buzlu ve karlı bir yoldur; patinaj atmadan yolu kavrayarak kalkmasını sağlıyacak olan sistemdir. Aracınızı 3 vitese alarak kalkışınızın yumuşak bir şekilde, patinaj atmadan yola tutunmasını sağlayacak güvenli bir şekilde ilerlemenizi sağlayacaktır. ilk kalkışta yardımcı olmak için geliştirilmiş bir sistemdir. TC (anti patinaj) sistemine yardımcı bir sistemdir.

Aracınız çalışmadığı sürece P hariç diğer tüm konumlarda aracınız boş vitesdeymiş gibi bir karakter sergiler. Bu şekildede aracanızın asla vurdurma denilen şekilde çalıştırmak mümkün olmadığı gibi buda aracınız için sakıncalı bir durumdur.

Aracınız teknolojik konfor ve performans açısından tatminkar bir araçtır.
Severek kullandığınız sürece oda sizi sevecek asla sizi yarı yolda bırakmayacaktır.

Yardımcı olabildiysem ne mutlu...
İyi günlerde kazasız belasız opelinizle uzun yıllara...
 
Son düzenleme:
Üst