otomatik bagaj açma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bendede voyager hastalığı vardı. çok inceledim kendiliğinden açılan ve kapanan bagaj sistemini hatta ölçü felanda aldım ama benim caravanda maalesef motor ve dişli sistemini koyacak yer yok. belki sedanlarda çeyrek dairelik bir dişliyi koyacak yer vardır. benim bagaj kapağı ağır olduğu için voyager sisteminin çıkmasını bostancı sanayinde bulmuştum 150 tl demişlerdi. ama sedancılarda yay olması nedeniyle cam motoru ve çeyrek daire cam dişlisi işinizi görür.
caravan için alternatif halatlı cam mekanizmalarından koymak. yer problemi pek olmuyor. çiftli takılırsa güçleri sw aracın bagaj kapağını geri çekiyor. ama tek problem o bagaj kapağını nasıl kendiliğinden açılır yapıcaz. yay düşündüm ama bagaj kapağı yaklaşık 130 dereceden fazla açılıyor tam itme sağlamaz (açısal olarak) tam itme sağlasak geri kapanmada aksi bir güç uygulayacak buda motorları zorlayacak/yakacak/güçleri kapatmaya yetmeyecek.
işte bu sistem yani halatlı sistem sedanlarda, özellikle bagaj kapağı kendiliğinden kalkan araçlarda rahat olabilir.halatın en büyük avantajı değişik açılar vererek sarabilmesi yani bir makara takın 90 derece dönsün halat. ancak alacağınız sistemin halatı bırakma elektiriğini unutmayın.
imkanım olursa bu işe yoğunlaşacağım ama yazdan önce görünmüyor.
gerekenleri ve bazı püf noktalarını şöyle sıralayabilirim AYRICA AKLINA ALTERNATİF SİSTEMLER GELEN VARSA PAYLAŞSIN belki kolay ve güzel bir sistem yaparız.
ilk gereken hazır satılan alarm sistemlerinden bagaj açmalı olanlarından almak.beyinlerinde ayrı bir çıkışları var.bu çıkışı bagaj düğmesine takılacak bir motor (ben tofaşdan ziyade, opel benzin kapağı açma mekanizmasını düşündüm ama taktir sizin) a bağlıyacağız.
ayrıca bu çıkışı halat yada dişli sisteme bağlıyacağız ki bagaj kapağını bıraksın.
ikinci kez basmakda geri çeksin ama burda bir elektironik parça kullanacağız. bu parça bagaj açma düğmesine bağlı motora 2.kez elektirik vermesin.
en çok dikkat edilmesi gereken sistemin kasıntısız çalışması. bu yüzden sistemi bağlamadan tahta bi model (bagaj kapağını kasdetmiyorum sadece sistem motorlarını söylüyorum) üzerinde ölçüler alabilir ve deneyebiliriz. tabi tercihe bağlı.
ayrıca mekanizmanın geri itme ve çekme güç oranlarını deneme ve yanılma ile bulabiliriz. yani yayın sertliği, ekstra yay istemesi veya yayın yumuşatılması gibi.
alacağımız cam motorlarının mutlaka kendinden stoplu olmasına dikkat edelim. ve bu motorların kaldırma indirme güç oranlarını iyi hesaplayalımki motor yanıpda boşa gitmesin.ayrıca bu motorlar kapağın elle açılmasında engelleme yapmasın (çoğunda engelleme yapar ve biz bagaj kapağını elle açamayız zaten bu yüzden ben voyagerin orjinal çıkmasını düşünmüştüm, çünki karışık bir konu)
çok konuştum galiba, gece gece aklıma gelenler bunlar. laf lafı açarken gene birşeyler aklıma gelir.
son birşey daha kianın gecen sene çıkardığı lüks sınıftada kendiliğinden açma varmış ama inceleyemedim.belki sistemi küçük ve basittir.
 
ben de mercedes in son model bi aracında görmüştüm. lüks modellerde standar olmaya başladı galiba
 
polat kardeş yaparsan yada niyet edersen haber verde bizde senin yaptırdığın yerde yaptıralım senin dediğin işler bana çok karışık geldi karışık değil temel sistemi mantığı anladımda beni aşar..
 
kendim yapacam. izmitte ustaların eline kaldıysak vay halimize. fikri söleyip yapalım desem olmaz der başından atar. yada yapmamak için çok para ister.
tanıdığım çok onların dükkanlarında kendim hallederim. ama yaza kadar kıpırdıcak durumum yok.
aslında yazınca sistem karışık duruyor ama kesinlikle değil. problem kullanabileceğimiz değişik bir sürü marka malzemeyi incelemekde. geçen sene bu konuda araştırma yapmıştım az çok bilgi topladım hatta aracım sedan olsaydı kesin yapmıştım.
 
ben kendim yaptım.bagajı iptal ettiğim için dışardan açılmıyor zaten :) içerden açıyorum çok güzel bir sistem oldu tek bir kablo bile gözükmüyor :)
 
ben kapağın kalkmasını diyorum yoksa bagajın dibine gittikden sonra ellede bir düğmeye basmak kalıyor geriye önemli olan içerde yada uzakdan düğmeye basdınmı bagaj kapağının komple kalkması


sistemin kilidini otomatiğe bağlarsan + bagajdaki yayı 1-2 kademe ileri alıp sertleştirisen açma tuşuna bastığın anda gerilmeyle birlikte kapak otomatik olarak açılır ve yükselir.tecrübeyle sabittir:)
 
Bende bir otamatik vakdı eskiden arabalarda radyoyu açınca yukara kalkar kabatınca aşağı iner......içerinden anten ucunu baglar isek. hem açılır hem de kapanır.....Ama anteni biraz güçlendirmekte faide var......İçindeki Plastik mekanizma zincir olhmalı.....
 
Bende bir otamatik vakdı eskiden arabalarda radyoyu açınca yukara kalkar kabatınca aşağı iner......içerinden anten ucunu baglar isek. hem açılır hem de kapanır.....Ama anteni biraz güçlendirmekte faide var......İçindeki Plastik mekanizma zincir olhmalı.....


hakktten bak o olur basitte olur karmaşık olmaz ama motoru dayanırmı açarken neyse hidrolikde var zaten yük bindirmez motora ama kaparken epey yük yer:)
 
hakktten bak o olur basitte olur karmaşık olmaz ama motoru dayanırmı açarken neyse hidrolikde var zaten yük bindirmez motora ama kaparken epey yük yer:)

evet bencede mantıklı ama motorları çok zayıf, kaldırsa indirmez, fakat sarımcılarda tekrardan kalın sarılırsa (tahmini 30-50 tl el matkabını öyle sarıyorlar) ve devri düşürülürse güzel olur.
içindeki diş aralığı uzun tutulabilir bu sayede elle açmaya imkan verir.

şimdi koçtaşdan geliyorum.ucuz el matkaplarını inceledim şarzlı olanlarını. benim araba için değil ama sedanlar için bir fikrim var.
bu matkaplar güçlü, boşa dönebilir, yer problemi olmaz, her emir için (sağa dön-sola dön) uç bağlantıları kolay, devir ayarlanabiliyor.
şimdi bunun ucuna sonsuz dişli takarsak, ve sizin bagaj kapağını tutan kolun kenarına kramayer dişli yaparsak sistem deli gibi çalışır.

örnek resimde daire gibi olan dişliyi sizin bagaj kapağını tutan kol kadar düşünün. ve bu dişli kolun yan tarafında. umarım anlatabilmişimdir. yada o kolun içde kalan kısmına yapın yani yukarı bakan kısmına.
nasıl sizce?

ayna%20mahruti%20spiral%20bevel%20gear.jpg
 
evet bencede mantıklı ama motorları çok zayıf, kaldırsa indirmez, fakat sarımcılarda tekrardan kalın sarılırsa (tahmini 30-50 tl el matkabını öyle sarıyorlar) ve devri düşürülürse güzel olur.
içindeki diş aralığı uzun tutulabilir bu sayede elle açmaya imkan verir.

şimdi koçtaşdan geliyorum.ucuz el matkaplarını inceledim şarzlı olanlarını. benim araba için değil ama sedanlar için bir fikrim var.
bu matkaplar güçlü, boşa dönebilir, yer problemi olmaz, her emir için (sağa dön-sola dön) uç bağlantıları kolay, devir ayarlanabiliyor.
şimdi bunun ucuna sonsuz dişli takarsak, ve sizin bagaj kapağını tutan kolun kenarına kramayer dişli yaparsak sistem deli gibi çalışır.

örnek resimde daire gibi olan dişliyi sizin bagaj kapağını tutan kol kadar düşünün. ve bu dişli kolun yan tarafında. umarım anlatabilmişimdir. yada o kolun içde kalan kısmına yapın yani yukarı bakan kısmına.
nasıl sizce?

ayna%20mahruti%20spiral%20bevel%20gear.jpg



Valla Anlasam Süper :D matkaba kadarını anladım motorunu çıkarıcaz onuda anladım kramer kayışında olaydan kopdum :D benim bildiğim tek kramel krem kramel :o
 
Geri
Üst