bendede voyager hastalığı vardı. çok inceledim kendiliğinden açılan ve kapanan bagaj sistemini hatta ölçü felanda aldım ama benim caravanda maalesef motor ve dişli sistemini koyacak yer yok. belki sedanlarda çeyrek dairelik bir dişliyi koyacak yer vardır. benim bagaj kapağı ağır olduğu için voyager sisteminin çıkmasını bostancı sanayinde bulmuştum 150 tl demişlerdi. ama sedancılarda yay olması nedeniyle cam motoru ve çeyrek daire cam dişlisi işinizi görür.
caravan için alternatif halatlı cam mekanizmalarından koymak. yer problemi pek olmuyor. çiftli takılırsa güçleri sw aracın bagaj kapağını geri çekiyor. ama tek problem o bagaj kapağını nasıl kendiliğinden açılır yapıcaz. yay düşündüm ama bagaj kapağı yaklaşık 130 dereceden fazla açılıyor tam itme sağlamaz (açısal olarak) tam itme sağlasak geri kapanmada aksi bir güç uygulayacak buda motorları zorlayacak/yakacak/güçleri kapatmaya yetmeyecek.
işte bu sistem yani halatlı sistem sedanlarda, özellikle bagaj kapağı kendiliğinden kalkan araçlarda rahat olabilir.halatın en büyük avantajı değişik açılar vererek sarabilmesi yani bir makara takın 90 derece dönsün halat. ancak alacağınız sistemin halatı bırakma elektiriğini unutmayın.
imkanım olursa bu işe yoğunlaşacağım ama yazdan önce görünmüyor.
gerekenleri ve bazı püf noktalarını şöyle sıralayabilirim AYRICA AKLINA ALTERNATİF SİSTEMLER GELEN VARSA PAYLAŞSIN belki kolay ve güzel bir sistem yaparız.
ilk gereken hazır satılan alarm sistemlerinden bagaj açmalı olanlarından almak.beyinlerinde ayrı bir çıkışları var.bu çıkışı bagaj düğmesine takılacak bir motor (ben tofaşdan ziyade, opel benzin kapağı açma mekanizmasını düşündüm ama taktir sizin) a bağlıyacağız.
ayrıca bu çıkışı halat yada dişli sisteme bağlıyacağız ki bagaj kapağını bıraksın.
ikinci kez basmakda geri çeksin ama burda bir elektironik parça kullanacağız. bu parça bagaj açma düğmesine bağlı motora 2.kez elektirik vermesin.
en çok dikkat edilmesi gereken sistemin kasıntısız çalışması. bu yüzden sistemi bağlamadan tahta bi model (bagaj kapağını kasdetmiyorum sadece sistem motorlarını söylüyorum) üzerinde ölçüler alabilir ve deneyebiliriz. tabi tercihe bağlı.
ayrıca mekanizmanın geri itme ve çekme güç oranlarını deneme ve yanılma ile bulabiliriz. yani yayın sertliği, ekstra yay istemesi veya yayın yumuşatılması gibi.
alacağımız cam motorlarının mutlaka kendinden stoplu olmasına dikkat edelim. ve bu motorların kaldırma indirme güç oranlarını iyi hesaplayalımki motor yanıpda boşa gitmesin.ayrıca bu motorlar kapağın elle açılmasında engelleme yapmasın (çoğunda engelleme yapar ve biz bagaj kapağını elle açamayız zaten bu yüzden ben voyagerin orjinal çıkmasını düşünmüştüm, çünki karışık bir konu)
çok konuştum galiba, gece gece aklıma gelenler bunlar. laf lafı açarken gene birşeyler aklıma gelir.
son birşey daha kianın gecen sene çıkardığı lüks sınıftada kendiliğinden açma varmış ama inceleyemedim.belki sistemi küçük ve basittir.
caravan için alternatif halatlı cam mekanizmalarından koymak. yer problemi pek olmuyor. çiftli takılırsa güçleri sw aracın bagaj kapağını geri çekiyor. ama tek problem o bagaj kapağını nasıl kendiliğinden açılır yapıcaz. yay düşündüm ama bagaj kapağı yaklaşık 130 dereceden fazla açılıyor tam itme sağlamaz (açısal olarak) tam itme sağlasak geri kapanmada aksi bir güç uygulayacak buda motorları zorlayacak/yakacak/güçleri kapatmaya yetmeyecek.
işte bu sistem yani halatlı sistem sedanlarda, özellikle bagaj kapağı kendiliğinden kalkan araçlarda rahat olabilir.halatın en büyük avantajı değişik açılar vererek sarabilmesi yani bir makara takın 90 derece dönsün halat. ancak alacağınız sistemin halatı bırakma elektiriğini unutmayın.
imkanım olursa bu işe yoğunlaşacağım ama yazdan önce görünmüyor.
gerekenleri ve bazı püf noktalarını şöyle sıralayabilirim AYRICA AKLINA ALTERNATİF SİSTEMLER GELEN VARSA PAYLAŞSIN belki kolay ve güzel bir sistem yaparız.
ilk gereken hazır satılan alarm sistemlerinden bagaj açmalı olanlarından almak.beyinlerinde ayrı bir çıkışları var.bu çıkışı bagaj düğmesine takılacak bir motor (ben tofaşdan ziyade, opel benzin kapağı açma mekanizmasını düşündüm ama taktir sizin) a bağlıyacağız.
ayrıca bu çıkışı halat yada dişli sisteme bağlıyacağız ki bagaj kapağını bıraksın.
ikinci kez basmakda geri çeksin ama burda bir elektironik parça kullanacağız. bu parça bagaj açma düğmesine bağlı motora 2.kez elektirik vermesin.
en çok dikkat edilmesi gereken sistemin kasıntısız çalışması. bu yüzden sistemi bağlamadan tahta bi model (bagaj kapağını kasdetmiyorum sadece sistem motorlarını söylüyorum) üzerinde ölçüler alabilir ve deneyebiliriz. tabi tercihe bağlı.
ayrıca mekanizmanın geri itme ve çekme güç oranlarını deneme ve yanılma ile bulabiliriz. yani yayın sertliği, ekstra yay istemesi veya yayın yumuşatılması gibi.
alacağımız cam motorlarının mutlaka kendinden stoplu olmasına dikkat edelim. ve bu motorların kaldırma indirme güç oranlarını iyi hesaplayalımki motor yanıpda boşa gitmesin.ayrıca bu motorlar kapağın elle açılmasında engelleme yapmasın (çoğunda engelleme yapar ve biz bagaj kapağını elle açamayız zaten bu yüzden ben voyagerin orjinal çıkmasını düşünmüştüm, çünki karışık bir konu)
çok konuştum galiba, gece gece aklıma gelenler bunlar. laf lafı açarken gene birşeyler aklıma gelir.
son birşey daha kianın gecen sene çıkardığı lüks sınıftada kendiliğinden açma varmış ama inceleyemedim.belki sistemi küçük ve basittir.