Opel Zafira Kulubu

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
rifaz' Alıntı:
Bu arada birkaç tecrübemi paylaşayım.

1. konu. Aracın altında motor karter koruma sac levhası yoktu, bir kampanyaya denk getirdim taktırdım.Bu çok önemli, yazın tatilde faydasını gördüm. Yol çalışması olan eski bir yolda gece ufak bir tümsekten geçtim ve muhafaza olmasa sıkıntı olabilirdi.sac levha Astranınki ile ile aynı.
2. Konu. üçüncü sıra koltuklardan birinde yolcu oturtmak ve diğer koltuğu da kapatıp yolculuk bagajlarını koymak zorundaysanız, mesela 3. sıra sağ koltukta çocuk oturuyor ve sol koltuk kapalı ve sol taraf arka bagaj kapağından 2. sıra koltuğa kadar eşya doluysa...Herhangi bir savrulma spin atma ve daha kötüsü kaza durumunda eşyalarla yanyana oturan yolcu üzerine eşyaların yıkılma veya onu sıkıştırma ihtimali çok kuvvetli.Bu güvenlik sorununa çözüm ne olacak?
Kaliteli yerli veya ithal üretim yeşil,kırmızı ve siyah renkte lastikli ağlar var. Bu ağların ucunda sağlam kancalar var. Ağ normal duruşta 40 x 50 cm lik bir yer kaplarken iki kişi karşılıklı geçip kenarlarından çekip gerdiğinde 1.5 X 2 m kadar esneyebiliyor.Bu ağı eşyaların alt, yan ve üstünden geçirip, araç üzerinde bulunan tespit halkaları ve orta koltuk kafalık demirlerine ağ kancaları vasıtasıyla tutturursanız, yük devrilme ve savrulma ihtimali oldukça azalabiliyor. Uzun yolculuklarda kullanmak üzere aldığım bu ağ sürekli arka taban gözünde durur ve yolculuklarda kullanırım. Tavsiye ederim.Hele çocuğunuz oturacaksa çok önemli.Onlar da en arka koltuklara oturmaya hep hevesliler.

1- benim aracın altında da sac koruma levhası var. Aldığım eleman taktırmış benden önce. Hatta kayınbabam köyde kullanırken aracı biraz hırpalamış, levhayı söküp doğrultmak gerekti 1 kez. Ama o levha olmasaydı sanırım karteri kucağımıza alırdık ;)
2- Ben arka koltukta oturanlara direk emniyet kemeri bağlatıyorum, çünkü dediğin gibi arka koltuk daha fazla savuruyor. Orta konsolda gizli bölmede kemerin takılacağı yerler var. Bence daha güvenli sonuçta 3 noktadan bağlıyorsun.
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
gdonmez77' Alıntı:
1- benim aracın altında da sac koruma levhası var. Aldığım eleman taktırmış benden önce. Hatta kayınbabam köyde kullanırken aracı biraz hırpalamış, levhayı söküp doğrultmak gerekti 1 kez. Ama o levha olmasaydı sanırım karteri kucağımıza alırdık ;)
2- Ben arka koltukta oturanlara direk emniyet kemeri bağlatıyorum, çünkü dediğin gibi arka koltuk daha fazla savuruyor. Orta konsolda gizli bölmede kemerin takılacağı yerler var. Bence daha güvenli sonuçta 3 noktadan bağlıyorsun.

Ama benim kastettiğim arka koltukta oturanın kendi savrulmasından ziyade -ki ben de emniyet kemeri taktırıyorum-bir tarafta insan bir tarafta yük, bagaj olduğunda yükün savrulması veya devrilmesini nasıl önleyeceğimizle ilgiliydi. Yükü sarıp sıkıca tutabilsin diye ağ kullanmayı bir tavsiye olarak önermiştim.
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
gdonmez77' Alıntı:
Bor Hidrolür le ilgili aslında benim açtığım ve anlattığım bi başlık vardı, orda hem tartışıldı hem de ben ayrıntılarıyla anlatmıştım, ama şu geç selam yüzünden o mesajlar da gitti.
Neyse ben gene de kısaca anlatıyım.
Bor tek başına yanıcı özelliği olmayan ama dünyadaki tüm elementler arasında hacmen en yüksek miktarda hidrojen taşıyabilen elementtir. Bor Hidrojen le bağlanır ama hacminde bir değişiklik olmaz. Bu bağlanmış halide, katalizörüyle beraber Bor Hidrolür oluyor.
Şimdi sistem şöyle işliyor: Motorun zaten orjinalinde bir tane tıpa takılmış olan bir girişi var emme manifoldunda. Bu tıpayı çıkarıp burdan Bor Hidrolür motora girecek şekilde bi plastik boru takılıyor. BOr Hidrolür için motorun uygun bir yerine (bende radyatör arkası) Bir rezervuar takılıyor. Motoru çalıştırınca emme manifoldu tıpkı benzini çektiği gibi BOr Hidrolürüde belli bir oranda içeri çekiyor. Bu oranı ayarlamak için emme manifolduna giren boru üzerinde bir vana var, ordan ayar yapmak gerekiyor başta.
Motora benzinle beraber giren sıvı, patlama ile beraber ısı etkisiyle hidrojen salar, ve bu hidrojende benzin gibi yanar. Tıpkı NOS sistemi gibi yani. Sonuçta benzine göre daha yanıcı olan Hidrojen oksijenle birleşip egzosdan su olarak çıkar.
Yani BorHidrolür + ısı = Hidrojen. Hidrojen + Oksijen = Su buharı.
Ben bu sistemi baya bi araştırdım, yaklaşık 2 ay boyunca hem nette hem ustalara. Sonuç olarak ben Zafira ma, mak mühendisi arkadaşlarımdan biri 2004 avensis e, diğeri 2004 vectra ya taktırdı. Hepimiz çok memnunuz, kabaca 12000 km dir kullanıyorum hiç bir sorun olmadı.

Şimdi bende de ilgi uyandırdı bu konu, iyi bir araştırma.O zaman biraz detay alalım.:)

1.Yakıtta hangi oranlarda tasarruf sağlıyor.
2.Güvenli mi?
3.Bor hidrolürü nereden nasıl temin edebiliyoruz.Fiyatı ne.
4.Araç üzerinde bir deposu mu var ne kadar borhidrolür (lt) ne kadar gidiyor.
5.Katalitik konvektör de bir değişiklik yapmak gerekiyor mu? Uzun vadede sisteme bir zarar veriyor mu?
6.Araç bor hidrolür sistemleri ile ilgili yetkili firma var mı? (varsa internet adresleri)
7.Varsa benim aklıma gelmeyen ama aktarabileceğiniz detaylar.
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
piassetname197cu3.jpg

pic111024qj9.jpg

benzemiyo desem bariz yalan olacak ama Zafirada ki tatlılığa bakarmısınız ya farların güzelliğine daha bugün gördüm bi tane panoramik cam tavanlı çok şık bi araç
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Evet çok şık görünüyor. MPV (Mini Personel Van) kategorisini dünya ilk defa Renault Espace ile tanıdı ama Zafira bu konuda daha başarılı. MPV kategorisinde olan tüm araçlarda 3. sıra fonksiyonel koltukları katlayıp bagaj tabanına saklama imkanınız yok. Arkayı bagaj olarak kullancaksanız 3. sıra koltukları zemini tutma klipslerini açıp eve taşıyacak ve bırakacaksınız. Diyelim bagajı (yükü) götürdünüz ve bıraktınız.Geri gelirken 7 kişi değil normal bir sedan gibi sadece 5 kişi taşıyabilirsiniz niye çünkü koltukları evde bırakmıştınız. Veya uzun bir yük taşıyacaksanız sökmek yerine sadece sırt dayama yerlerini katlayıp koltukları oldukları gibi yer tutar vaziyette bırakacaksınız. Bu açıdan bile bakıldığında Zafiradaki koltukları kaybetme çözümü harika.yurtdışındaki modellerde standart, bizde ise şipariş verilirse ekrana navigasyon sistemleri takılıyor.

GPS ve yerbulma donanımlarında şu siteye bir göz atın isterseniz.
http://www.magellangps.com/products/
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
rifaz' Alıntı:
Şimdi bende de ilgi uyandırdı bu konu, iyi bir araştırma.O zaman biraz detay alalım.:)

1.Yakıtta hangi oranlarda tasarruf sağlıyor.
2.Güvenli mi?
3.Bor hidrolürü nereden nasıl temin edebiliyoruz.Fiyatı ne.
4.Araç üzerinde bir deposu mu var ne kadar borhidrolür (lt) ne kadar gidiyor.
5.Katalitik konvektör de bir değişiklik yapmak gerekiyor mu? Uzun vadede sisteme bir zarar veriyor mu?
6.Araç bor hidrolür sistemleri ile ilgili yetkili firma var mı? (varsa internet adresleri)
7.Varsa benim aklıma gelmeyen ama aktarabileceğiniz detaylar.


Eyvallah kardeş, yükü sabitlemek için bende de kancalı elastik iplerden var (taksicilerin kullandığından) :D ben yolcuyu düşünerek yazmıştım. :good: Çünkü tahminimce 3. sırada emniyet kemeri standart değildir ;)

1- Benim aracımda şehir içinde %20 civarı, dışında ise %30 civarı bi tasarruf sağlıyor. Ayrıca aracın performansı hissedilir şekilde artıyor. ara hızlanma performansı çok farkediyor.
2- Bor hidrolür ancak çok yüksek sıcaklıklarda hdrojeni salıyor (250 derece ve üstü) bu da sadece motor yanma odasında mümkün. Bor hidrolürün içinde bulunduğu rezervuar eğer 250 dereceye ulaşırsa zaten mahşer günü gelmiş demektir, bizler çoktaan cayır cayır yanmış oluruz. Bu yüzden güvenli. içine kibrit yakıp atsanda parlamıyor. Yani benzin depondan kork, borhidrolürden korkma ;)
3- yaklaşık 2200 km kullanabildiğin Borhidrolür sıvısı 5lt oluyor, ve 5 lt lik bidonu 20 ytl ye satılıyor. Net maliyeti km başına 1 YKR tan az yani.
4- Aracın kaputunun altında bi deposu var, yaklaşık 2 lt Borhidrolür alıyor. Her 700-800 kmde bir açıp sıvıyı tamamlaman gerekiyor. Sıvı bitersede motora bi zararı yok, rezervuardan gelen temiz havayı çekiyor içine, onunda bi zararı yok, çünkü çok az miktarda alıyor. yani sıvı biterse bile yolda kalmazsın. Ya da en kötü ihtimal alacak bi yer bulamadıysan, çıkar borunun ucunu tıpasını tak emme manifoldunun. (ben öyle yaptım geçenlerde)
5- Yok, Kat la ilgili hiç bir şey değişmiyor. Aksine aracın CO2 emisyonu ve kükürt değerleri düştüğünden KAT ın görevi kolaylaşıyor. Bende bi arıza çıkarmadı, çıkanı da duymadım.
6- Bu işi ben patenti elinde bulunduran Mercan Otomotive yaptırdım. www.mercanotomotiv.com adresinde telefonu ve bayileri falan vardır sanırım. Merkezleri izmirde olduğundan benim bayi aramama gerek kalmadı.
7- Bu sistemle ilgili olarak çokfazla şey söylendi. BUnların çoğuda olumsuz şeyler. Hatta öyleki, bazen kendime "ben rüyadamıyım, aracım aslında aynı yakıyorda ben kendimi mi kandırıyorum" diye sorduğum oldu. Çünkü bu "Borla çalışan araba" konusu, bilimsel bir konudan uzaklaştırılıp daha çok geyik hale getirildi. ve en kötüsü bir çok kişi şöyle düşünüyor: Dünyada tek akıllı bizmiyiz, Borla araba gitse bizden önce amerika bunu bulur diyorlar. Oysa düşünemedikleri nokta şu: Amerika olsun Avrupa olsun hepsi bunu buldu ve bu konuyla ilgili denemeleri yapılmış araçlar var. Ve bu potansiyelden korktukları için TR de ne zaman Bor la çalışan araba konusu olsa bunu sabote ediyorlar.
Bunu daha net şöyle örnekleyebiliriz:
Amerika petrol zengini olduğundan az yaksın diye bi dertleri yok, o yüzden km de 25 lt yakan aile arabaları yapıyorlar. Japonya kullandığı her lt petrol için dışarda birilierine yalvarmak zorunda, o yüzden aslanlar gibi elektrikli arabalar üretiyorlar, ve hatta bu araçları (toyota prius başta) Amerika da bile satıyor. Avrupa ise tam ortada, kendi petrol kaynağı var ama yeterli değil. Stoklarıyla yetinmek için az yakan araçlar yapıyor, bu konuda en güzel örnek VW nin yaptığı 100 kmde 1 lt diesel yakan Puro şeklindeki prototip aracı.
Türkiye ninde (eğer bağımsız bir devletse) elindeki rezervler doğrultusunda Bor la çalışan arabayı yapıp hayata geçirmesi gerekir. Ancak dışardan sürekli olarak yapılan müdaheleler bu konuda özgür davranmamızı engelliyor.
Umarım yararlı olmuştur
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
hem de nasıl yararlı oldu, sağol kardeş. Siteye baktım, araca sistemi taktırmanın maliyetiyle ilgili bir bilgi yoktu izmiri aradım.180 YTL + KDV dediler ayrıca konsantre bor hidrolür veya hazırlanmış 5 lt karışım fiyatı da yeni 25 YTL oldu dediler.Ankara'da ki yetkili bayi kapanmış gibi birşey, en yakın yer olarak Çankırı'ya yönlendiriyorlar.
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
hadi bea, ben de bu hafta yeni sıvı alacaktım. Bayram öncesi onlarda zam koydu demek.
Gerçi normal 1 senedir aynı fiyattan alıyorum :D Adamlar para kazancak di mi yani.
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
gdonmez77' Alıntı:
hadi bea, ben de bu hafta yeni sıvı alacaktım. Bayram öncesi onlarda zam koydu demek.
Gerçi normal 1 senedir aynı fiyattan alıyorum :D Adamlar para kazancak di mi yani.

Evet 1 yıldır aynı fiyat olduğunu söylediler,ama eski müşteri olarak bi kolaylık sağlarlar bence.:D Şansını dene. Adamlara bir de fırça attım, neden çok kimse bu bor tasarruf sistemini bilmiyor, neden duyur muyorsunuz diye.Aslında siz duymamışsınız diye savundu ama nafile, dediğin gibi birileri bu olayın duyulmasını pek istemiyor gibi.
 

RAINMAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
445
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşım,
Ben astra kullanıcısıyım ama zafira yıda çok begeniyorum.
Bunların ideal motor secenekleri 1.8 16 v olanı mı ?
Birde otomatik viteste performansı nasıl acaba, hiç kullanan var mı?
 
Üst